  • 1. Data: 2018-04-20 19:10:49
    Temat: Polećcie nawigację
    Od: Marek S <p...@s...com>

    Witam Was,

    Wczoraj szlag mnie trafił gdy prowadzony Yanosikiem wracałem z pracy do
    domu 2.5h. Bez korków drogę 35km pokonuję w ok 40 minut. Z zazdrością
    patrzyłem na ulicę równoległą do obwodnicy trójmiejskiej, po której auta
    śmigały, że aż miło, a ja prowadzony Yanosikiem stałem i stałem.
    Pierwsze 10km pokonałem w 1.5h!!! Chyba czas skończyć z darmowymi
    aplikacjami. Napiszę jakie mam obserwacje, przynajmniej te negatywne i
    czego chciałbym uniknąć.

    1. Yanosik.
    Po niedawnej dyskusji ma jego temat odkryłem dzięki Wam, że posiada on
    możliwość uruchomienia starych map, dużo lepszych funkcjonalnie od
    aktualnych. Pokazują one natężenie ruchu w odróżnieniu od nowych. Ale
    jak się okazało - nie załatwia to sprawy. Okazało się bowiem, że to g...
    zupełnie nie radzi sobie z korkami. Wygląda na to, że proponuje objazdy
    ale tylko takie, które są w bliskiej okolicy. Zaoszczędzony czas na
    dłuższych objazdach nie jest brany pod uwagę, w szczególności gdy trzeba
    zawrócić by dostać się na ten objazd.

    Offtopic - musicie to zobaczyć na obrazkach jaki badziew jest z
    Yanosika, bo uwierzyć nie mogłem jaki numer wywinął.

    https://www.google.pl/maps/@54.392117,18.4977945,14z

    Jechałem drogą 472 (Słowackiego) od strony Gdańska. Obwodnica stała z
    powodu wypadku aż do Gdyni Wielki Kack, przed zjazdem na Gdynię Karwiny.
    Mimo to Yanosik skierował mnie na obwodnicę mimo, że widział, ze nawet
    zjazd na nią jest zatkany. Tymczasem Radarowa / Galaktyczna była
    kompletnie pusta. Gdybym nią jechał, to połowę korka bym zaoszczędził.
    Przypuszczam, że godzinę. W końcu dotarłem do węzła z ulicą Wodnika (nad
    obwodnicą) i wbiłem się w objazd aż do Osowej i dalej, do Karwin. Tam
    obwodnica była pusta. Zaledwie parę aut na krzyż wyprzedziłem do jej
    końca. Gdybym od początku tak jechał, to podróż zajęłaby ok 1h.

    Druga sprawa, to mega wielka dysfunkcjonalność: po wyznaczeniu trasy nie
    pokazuje natężenia ruchu na przyległych ulicach. Nie można zatem ocenić
    czy ruch na nich jest szybszy. Nawigacja MUSI pokazywać ruch w okolicy.

    Trzecia sprawa - w trybie bez wyznaczonej trasy w ogóle, nawet w
    maksymalnym powiększeniu, nie pokazuje natężenia ruchu na zoomowanej
    drodze. To też eliminuje aplikację / urządzenie.

    2. Mapy Google.
    Stojąc i nudząc się w kompletnym zatorze uruchomiłem Ruch Google by
    dowiedzieć się jaki ruch panuje w okolicy w celu zmiany trasy. No i
    dowiedziałem się, że 50m ode mnie jest prawie pusta na całej długości
    ulica. Patrząc na zajętość ulic wyznaczyłem trasę objazdu. Gdyby nie to,
    to chyba nocowałbym na obwodnicy.

    Obie nawigacje nie potrafiły poprawnie wyznaczyć objazdu. Dzięki Googlom
    ręcznie to uczyniłem. Nawigacja musi pozwalać na planowanie trasy.

    Obie nawigacje nie sprawdzają się w mieście. Powtarzalna sytuacja: Sopot
    zawsze jest najbardziej zakorkowanym w godzinach szczytu odcinkiem na
    trasie Gdańsk - Gdynia. Światła wydają się być niezsynchronizowane albo
    nie dostosowują się do warunków na drodze. Większość czasu stania w
    korku tam upływa. Tymczasem są na trasie piękne objazdy i żadna z
    nawigacji (z wyznaczoną trasą) ich nie oferuje.

    Przykładowo:
    https://www.google.pl/maps/@54.4272772,18.5687678,16
    Aleja Niepodległości stoi. Wzdłuż niej wiedzie Rzemieślnicza. Tam chyba
    nigdy nie ma korków i zawsze z niej korzystam. 660m można zaoszczędzić.
    Jeśli wypuścimy się dolnym Sopotem, to mimo remontu (układanie rur)
    przed Gdynią i ruchu wahadłowego, jest nieporównywalnie szybciej.

    Na odcinku zaledwie 30 paru km można zaoszczędzić (ok godziny 16) czasem
    godzinę lub więcej, gdy sami trasę wyznaczamy. Chciałbym mieć nawgację,
    która takie rzeczy potrafi. Nie chcę analizować ruchu we własnym
    zakresie by trasę ustalać.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 2. Data: 2018-04-20 19:19:10
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Zaden system nie oparty na szklanej kuli jesli nie dostanie wsadu nie bedzie potrafil
    nic zrobic. Upowszechniaj koniecznosc jazdy z wlaczonym netem i gpsem, nawet jak sie
    z tego nie korzysta. W Lodzi nie mam zastrzezen co do dzialania smartfonowej
    nawigacji googla. Dobrze wytycza trasy, informuje o korkach, proponuje alternatywne
    trasy w przypadku korkow.

  • 3. Data: 2018-04-20 22:14:50
    Temat: Re: Polećcie nawigację
    Od: Marek S <p...@s...com>

> [...]
    nawigacji googla. Dobrze wytycza trasy, informuje o korkach, proponuje alternatywne

    Zauważyłem, że gdy quasi-korek jedzie nonstop choćby np. 10km/h to
    nawigacja swmartfonowa sobie jakoś radzi. Jednakże przy totalnym
    parkingu na środku drogi - zero podpowiedzi. Być może związane jest to
    ze specyfiką trasy jaką się poruszam. Nie wiem. Ma do dyspozycji może ze
    3 warianty zaledwie.

    Co do "szklanej kuli" - nie bardzo wiem co tu wróżyć. Jeśli sam w Google
    widzę "zieloną" drogę równolegle do tej, którą się poruszam (czerwoną i
    widzę sam, że wszyscy stoją), to wybieram ją i sporo zyskuję. To samo
    mogłaby zaproponować nawigacja a jednak tego nie czyni z jakiegoś
    względu. Nie trzeba wróżyć skoro widać gołym okiem na ekranie, że można
    sporo czasu zaoszczędzić. Yanosik rzadko kiedy cokolwiek proponuje ale
    Google widzą obłożenie alternatywnych dróg. Mimo to ignorują to. Być
    może, gdyż alternatywna droga jest betonowa a nie asfaltowa więc
    kategorii nie nadającej się do zaproponowania. Cholera ich wie dlaczego
    opcja nigdy się nie pojawia, choć mnóstwo razy, w ciemno z niej korzystam.

    Czy to takie trudne napisać algorytm sprawdzający trasy i czas przejazdu
    nimi? Na studiach takie algorytmy robiłem w ramach laborek. Zupełnie nie
    rozumiem dlaczego rozważasz opcję wróżenia pomimo jednoznacznych danych.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 4. Data: 2018-04-20 22:32:23
    Od: Alf/red/ <a...@u...waw.pl>

    > Upowszechniaj koniecznosc jazdy z wlaczonym netem i gpsem, nawet jak sie z tego nie
    korzysta.

    Czytałem jakieś streszczenie naukowej pracy z wyliczeniami amerykańskich
    uczonych (więc muszą być prawdą, wróć, oparte na Googlu), że już 20%
    kierowców z nawigacją antykorkową spowoduje, że tak dużo ich zostanie
    skierowanych gdzie indziej, że ... zakorkują także tam. W dodatku tamte
    korki będą się rozładowywać wolniej.

    Co do pytania: tych nawi online nie ma aż tak dużo, żebyś nie mógł sam
    posprawdzać. Jeśli znasz Yanka i Googla, to czas na Waze. Albo jakiś
    promocyjny darmowy tydzień Naviexperta.

    Co do Yanosika: też się sparzyłem, ze dwa tygodnie temu wracałem do W-wy
    od strony Radomia. Już dwie godziny wcześniej w radio mówili, że kipisz
    na węźle S7, więc jak mnie skierował na Raszyn, to się nawet nie
    zdziwiłem. Potem w Raszynie kazał jechać równoległą do głównej (czyli
    koło kościoła w Godebskiego), co było dyskusyjne, bo jakoś nie widziałem
    korka który by trzeba omijać. A potem kazał wrócić na S7, gdzie...
    wszystko stało, i dotarcie do zjazdu w Aleje (1,3km) zajęło chyba z pół
    godziny.

    --
    Alf/red/

  • 5. Data: 2018-04-20 22:53:22
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2018-04-20 o 22:32, Alf/red/ pisze:

> [...]
    > kierowców z nawigacją antykorkową spowoduje, że tak dużo ich zostanie
    > skierowanych gdzie indziej, że ... zakorkują także tam. W dodatku tamte

    Sądzisz, że zatem jest ok, że nawigacja w niektórych sytuacjach, o
    jakich wspomniałem nie proponuje objazdów? Bo moim zdaniem nie.
    Nawigacja powinna pokazywać szybszą trasę. Jeśli skieruje ona zbyt wielu
    kierowców na nią, to trasa powinna stać się gorszej przejezdności.
    Osobiście krytykuje algorytm unikania alternatywnych objazdów.

> [...]
    > korka który by trzeba omijać. A potem kazał wrócić na S7, gdzie...
    > wszystko stało, i dotarcie do zjazdu w Aleje (1,3km) zajęło chyba z pół

    No więc właśnie. Yanosik ma dziwne algorytmy. Czy na prawdę wszyscy
    informatycy są już w GB, że nie potrafią nikogo kompetentnego zatrudnić?
    Skoro kierowca przejeżdżający tą samą trasę pierdylion razy daje sobie
    radę z omijaniem korków, to czemu Yanosik i Google tego nie potrafią?
    Nie potrafię odpowiedzieć. Google też dalekie są od ideału ale radzą
    sobie lepiej. Temat od strony informatycznej nie jest trudny...

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 6. Data: 2018-04-21 06:44:51
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 20-04-2018 o 22:14, Marek S pisze:

> [...]
    > Google widzą obłożenie alternatywnych dróg. Mimo to ignorują to. Być
    > może, gdyż alternatywna droga jest betonowa a nie asfaltowa

    Może po prostu jest źle skategoryzowana, jako nieutwardzona, a co za tym
    idzie nawigacja po niej nie jest uwzględniana?

    > Czy to takie trudne napisać algorytm sprawdzający trasy i czas przejazdu
    > nimi?

    Trasy w ten sposób wyznacza NaviExpert - może jego spróbuj.

  • 7. Data: 2018-04-21 06:46:29
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 20-04-2018 o 22:32, Alf/red/ pisze:

> [...]
    >
    > Co do pytania: tych nawi online nie ma aż tak dużo, żebyś nie mógł sam
    > posprawdzać. Jeśli znasz Yanka i Googla, to czas na Waze.

    Waze to w ogóle porażka - trasy wyznacza domyślnie najgorzej ze
    wszystkich, informacji o radarach i kontrolach nie ma - yanosik bije go
    na głowę.

  • 8. Data: 2018-04-21 06:47:55
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 20-04-2018 o 22:53, Marek S pisze:

> [...]
    > Skoro kierowca przejeżdżający tą samą trasę pierdylion razy daje sobie
    > radę z omijaniem korków, to czemu Yanosik i Google tego nie potrafią?

    Tak tylko pytam, ale masz włączony w Yanosiku algorytm omijania korków,
    a nie inny, standardowy sposób wyliczania trasy?

  • 9. Data: 2018-04-21 11:42:41
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2018-04-21 o 06:47, Cavallino pisze:

    > Tak tylko pytam, ale masz włączony w Yanosiku algorytm omijania korków,
    > a nie inny, standardowy sposób wyliczania trasy?

    Na wszelki wypadek sprawdziłem. Mam. Ta opcja od czasu do czasu zadziała
    nawet, choć rzadko kiedy.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 10. Data: 2018-04-21 11:49:30
    Od: Alf/red/ <a...@u...waw.pl>

    > Sądzisz, że zatem jest ok, że nawigacja w niektórych sytuacjach

    Nie sądzę o zachowaniu nawigacji. Odnosiłem się do "jeździjmy wszyscy z
    omijaniem korków, to będzie nirwana". Nawet na chłopski rozum - skoro
    wszyscy ominiemy tym samym algorytmem, to będzie jeszcze gorzej niż bez
    omijania. Zdziwiłem się, że to _już_ 20% psuje - bo przecież można
    założyć, że tyle to u nas już jest teraz.

    --
    Alf/red/