1. Data: 2012-09-09 21:19:26
Temat:Polerowanie plastikowych reflektorów
Od:Filip <b...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

bawił się ktoś z Was w polerowanie reflektorów? Ostatnio wziąłem się za
swoje i nie jest do końca zadowolony z efektu końcowego, gdzieś
popełniam błąd i nie wiem gdzie.. :) (widoczne ślady od papieru ściernego)

Pozdrawiam
Filip

2. Data: 2012-09-09 21:37:23
Temat:Re: Polerowanie plastikowych reflektorów
Od:nazgul <x...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-09-09 21:19, Filip pisze:
> [...]
> swoje i nie jest do końca zadowolony z efektu końcowego, gdzieś
> popełniam błąd i nie wiem gdzie.. :) (widoczne ślady od papieru ściernego)

za gruby papier
brzydkie reflektory robią sie od obłazacego lakieru (czy innej
wierzchniej powłoki)
może bez niej juz nigdy nie będą ładne

ciekawe co by się stało gdyby zmatowić i napylić dobry bezbarwny?

3. Data: 2012-09-09 22:08:00
Od:lukz <l...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> swoje i nie jest do końca zadowolony z efektu końcowego, gdzieś
> popełniam błąd i nie wiem gdzie.. :) (widoczne ślady od papieru ściernego)

Na youtubie sa filmy pokazujace jak to ludzie robia, poszukaj

4. Data: 2012-09-09 22:18:42
Od:"J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 09 Sep 2012 21:19:26 +0200, Filip napisał(a):
> bawił się ktoś z Was w polerowanie reflektorów? Ostatnio wziąłem się za
> swoje i nie jest do końca zadowolony z efektu końcowego, gdzieś
> popełniam błąd i nie wiem gdzie.. :) (widoczne ślady od papieru ściernego)

Za duzo papieru, za malo pasty polerskiej :-)

J.

5. Data: 2012-09-09 22:31:43
Od:Krzysztof 45 <"mekar[wytnijto]"@vp.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-09-09 21:19, Filip pisze:
> Witam,
>
> bawił się ktoś z Was w polerowanie reflektorów? Ostatnio wziąłem się za
> swoje i nie jest do końca zadowolony ...]

To jest lipa, amatorszczyzna i fastryga. Nawet jak by Ci się udało z
polerką, za pół roku miał byś z powrotem kaszanę i to gorszą.

Poczytaj fora jak się chwalą doskonałym efektem polerki, a potem biadolą
że robi się gorzej jak było. A wszystko robili z godnie z instrukcjami
na YT.

Oczywiście można to wykonać w domu. Ale jak wszystko wymaga
doświadczenia i poświęcenia lamp/y.

Są zawodowcy którzy wykonują to profesjonalnie włącznie z naniesieniem
warstwy ochronnej. Dla kogoś kto nigdy tego nie robił, a lampy nowe
trochę szmalu kosztują, to polecam taka opcję.

Ja dałem do polerki swoje ksenony około dwa lata temu włącznie z
rozklejeniem i napyleniem nowej powłoki odblaskowej. Do tej pory mam
kryształki pomimo katowania lamp po myjniach mechanicznych.
--
Krzysiek
http://www.zmieleni.pl/

6. Data: 2012-09-09 22:48:44
Od:"szufla" <b...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Są zawodowcy którzy wykonują to profesjonalnie włącznie z naniesieniem
> warstwy ochronnej.

Jakiej warstwy ? Ja robilem sam 1,5 roku temu i na razie sa jak nowe.

sz.

7. Data: 2012-09-09 22:58:36
Od:Krzysztof 45 <"mekar[wytnijto]"@vp.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-09-09 22:48, szufla pisze:
> Jakiej warstwy ? Ja robilem sam 1,5 roku temu i na razie sa jak nowe.
Nanoszą po polerce coś na bazie lakieru. Utwardza powierzchnie jak szkło
i posiada filtr UV
--
Krzysiek
http://www.zmieleni.pl/

8. Data: 2012-09-09 23:09:01
Od:"szufla" <b...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nanoszą po polerce coś na bazie lakieru. Utwardza powierzchnie jak szkło
> i posiada filtr UV

Obecnie od kilku co najmniej lat wszystkie plastikowe reflektory sa odporne
na UV i nie powinny zolkniec.
Jesli taki lakier ma zabezbieczac przed zarysowaniem (w co watpie) a mam na
to bulic to po 3 latach jesli auto dotrwa, wole sam sobie spolerowac. To
kwestia 20min.

sz.

9. Data: 2012-09-09 23:28:34
Od:Krzysztof 45 <"mekar[wytnijto]"@vp.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-09-09 23:09, szufla pisze:
> Obecnie od kilku co najmniej lat wszystkie plastikowe reflektory sa
> odporne na UV i nie powinny zolkniec.
A wiesz dla czego są odporne?
> Jesli taki lakier ma zabezbieczac przed zarysowaniem (w co watpie)
Dla czego wątpisz?
> a mam
> na to bulic to po 3 latach jesli auto dotrwa, wole sam sobie spolerowac.
> To kwestia 20min.
Wszystko wymaga kalkulacji.

Dla jednego opłaci sie nic nie robić, dla innego wypieprzyć reflektory i
kupić inne na szrocie, dla jeszcze innego odpitolić polerkę lepsza lub
gorszą, a dla jeszcze jeszcze innego skorzystać z profesjonalnej usługi
regeneracji i nie tylko szkła.

Moje lampy Hella używane w idealnym stanie kosztują około 1300zł. Opłaca
się według Ciebie zregenerować je profesjonalnie za 300 zł?
--
Krzysiek
http://www.zmieleni.pl/

10. Data: 2012-09-09 23:44:02
Od:"szufla" <b...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Moje lampy Hella używane w idealnym stanie kosztują około 1300zł. Opłaca
> się według Ciebie zregenerować je profesjonalnie za 300 zł?

Nie, sam bym sobie zregenerowal, profesjonalnie oczywiscie. Ewentualnie po
kilku latach powtorzylbym operacje :)
300zl to pelny bak paliwa :P
W jedym ze swoich aut klasy niskiej z roku 2004, wypolerowalem reflektory z
rys bo zolte od UV nie byly i fabrycznie nie bylo tam warstwy
zabezpieczajacego lakieru, ale to auto na F :)

sz