  • 31. Data: 2018-05-17 12:48:26
    Temat: Re: Polkomtel - PLUS, operator nieprzyjazny swoim klientom, stosuje segregację "rasową"... objaśnienia w treści.
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    Użytkownik "Tomasz Śląski" <t...@k...bezspamu.org.pl> napisał w wiadomości
    news:pdjfaj$f5n$1@sunflower.man.poznan.pl...
    > zapchana i ma nieoptymalne ścieżki. Zrobił coś z tym jakikolwiek urząd?
    > Nie. I gdzie jest ten wychwalany (w dupę jego mać) UKE? Zajmują się w UKE
    > tym, czym chcą, co jest łatwe i przyjemne. Reszta po urzędniczemu pod
    > dywan.

    Ano, czasem mam wrażenie, że urzędy są głównie do (dzieci, zatkać uszy)
    ruchania petentów w dupę (dzieci odetkać uszy), pewne przebłyski są w
    Urzędach pracy, w Urzędach dzielnicowych, ale już w skarbówce jak zwykle, z
    natury, patrzą na ciebie, jak na najgorszego wroga, który tylko czeka, aby
    wyruchać polskie państwo na 3 gorsze. Przejaskrawienie - pobicie ze skutkiem
    śmiertelnym - 15 lat. Zabójstwo - 20 lat. Wyruchanie państwa na VAT (choć
    już nie o 3 grosze) - 25 lat... Obywatel nie może ruchać państwa, ale za to
    jak obywatel nie zechce dać się ruchać państwu, to jest winnym całego zła
    tego świata.

    > [...]
    >
    > [...]
    >
    > I bardzo mnie to cieszy jako OA, który na terenach okablowanych przez FTTH
    > Orangowe podłącza klientów szybciej niż Orange. Niech zgniją im te kable,
    > na pohybel!

    Ee... ja bym je raczej "zajumał", byle legalnie i popodpinał klientów,
    większa korzyść i kasa mogła by popłynąć. A w najgorszym razie na złom, a
    jeśli szkło, to koszyki wielkanocne bym powyplatał. Aaale... ja tam to na
    "chłopski rozum" bardziej myślę o takich sprawach.

    --
    Pies może złamać serce tylko raz,
    kiedy jego własne przestaje bić...

  • 32. Data: 2018-05-17 17:08:48
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomasz Śląski" napisał w wiadomości grup
    W dniu 17.05.2018 o 00:01, Olek pisze:

    >'Lepiej' (cudzysłów celowy) jest tylko o tyle, że nie blokują
    >zupełnie dostępu do AS5617 przez zagranicę, co nie zmienia faktu, że
    >większość łącz, którymi taki ruch od nie płacących haraczu
    >przychodzi - jest zapchana i ma nieoptymalne ścieżki. Zrobił coś z
    >tym jakikolwiek urząd? Nie. I gdzie jest ten wychwalany (w dupę jego
    >mać) UKE?

    A dostal powiadomienie ?

    >Zajmują się w UKE tym, czym chcą, co jest łatwe i przyjemne. Reszta
    >po urzędniczemu pod dywan.

    Tylko tak sie jeszcze zastanawiam, jak mialby to urzad rozwiazac, zeby
    bylo "neutralnie".

    Nakazac TP zrobienie lacza, darmowego ?

    Czy robic centralna routerownie w Warszawie, kazdy operator ma
    obowiazek miec lacze do niej, wykupic tak szybkie lacze, zeby nie
    bylo zatkane, co urzad bedzie sprawdzal.
    I ma nie byc tanie - za to operatorzy moga sobie zrobic wlasne lacza i
    pchac poza urzedem :-)

    J.

  • 33. Data: 2018-05-17 21:56:57
    Od: Ircys <i...@p...pl>

    W dniu środa, 16 maja 2018 23:50:40 UTC+2 użytkownik Olek napisał:
    > ruting z orange do wielu innych polskich operatorów od lat idzie
    > przez łącza międzynarodowe.

    O jakim routingu mówisz?

    Ircys

  • 34. Data: 2018-05-17 23:06:39
    Od: Olek <o...@p...onet.pl>

    W dniu 17.05.2018 o 21:56, Ircys pisze:

    > O jakim routingu mówisz?

    Chodzi o internet.

    --
    Olek

  • 35. Data: 2018-05-18 13:54:36
    Od: Tomasz Śląski <t...@k...bezspamu.org.pl>

    W dniu 17.05.2018 o 17:08, J.F. pisze:

    > A dostal powiadomienie ?

    Nie raz w tepsie był nawet biegły, który zabezpieczał konfigurację
    routerów, żeby było wiadomo, że blokują. I co? psińco.

> [...]
    > Czy robic centralna routerownie w Warszawie, kazdy operator ma obowiazek
    > miec lacze  do niej, wykupic tak szybkie lacze, zeby nie bylo zatkane,

    Nie. Uznać pozycję dominującą na rynku zakończeń połączeń sieciowych dla
    klientów detalicznych (eyeballs'ów), a następnie w drodze decyzji
    nakazać pełnego rozgłoszenia AS5617 w punkcie wymiany ruchu TP-X.
    Operator zainteresowany dostępem zapłaci za port jak w każdym innym
    węźle wymiany ruchu i po sprawie i nie za darmo.

    > I ma nie byc tanie - za to operatorzy moga sobie zrobic wlasne lacza i
    > pchac poza urzedem :-)

    Ma być rynkowo. Jeśli dziś dostęp do całego świata kosztuje w hurcie
    powiedzmy około 1 zł za Mbps (z tendencją zniżkową), to doprawdy nie
    widzę powodu, dlaczego dostęp do AS5617 po wielkich negocjacjach
    kosztować łaskawie 2 zł za Mbps, a oficjalnie wg cennika na drzwiach
    stodoły - 4 zł / Mbps.

    --
    Ślązak

  • 36. Data: 2018-05-18 16:34:29
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomasz Śląski" napisał w wiadomości grup
    >Nie raz w tepsie był nawet biegły, który zabezpieczał konfigurację
    >routerów, żeby było wiadomo, że blokują. I co? psińco.

    No to widac mieli dobra podstawe prawna, i nawet UKE nie moze tego
    zabronic :-)

> [...]
    >Operator zainteresowany dostępem zapłaci za port jak w każdym innym
    >węźle wymiany ruchu i po sprawie i nie za darmo.

    Czekaj czekaj - o ile dobrze pamietam program, to chyba nie tak
    dzialalo.
    I jesli juz byl jakis styk TP-inny operator, to tam sie chyba
    oglaszali.
    Tylko styku nie bylo, bo tu o pieniadze chodzilo :-)

    >Ma być rynkowo. Jeśli dziś dostęp do całego świata kosztuje w hurcie
    >powiedzmy około 1 zł za Mbps (z tendencją zniżkową), to doprawdy nie

    przez TP ?

    >widzę powodu, dlaczego dostęp do AS5617 po wielkich negocjacjach
    >kosztować łaskawie 2 zł za Mbps, a oficjalnie wg cennika na drzwiach
    >stodoły - 4 zł / Mbps.

    I dlatego w moim pomysle niech sobie kosztuje chocby i 5 zl, choc
    bardziej wlasciwe byloby chyba 1.5-2, a moze i 0.80,
    tyle ze to obie strony placa urzedowi.
    A jak im sie nie podoba cena- moga sobie zrobic bezposrednie lacze, po
    umowionej cenie :-)

    J.

  • 37. Data: 2018-08-05 22:39:09
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Thu, 17 May 2018 00:01:13 +0200, Olek
    <o...@p...onet.pl> wrote:

    >Aneks do umowy wysyłają wyłącznie kurierem, i szef musi warować cały
    >dzień na dupie, bo przyjedzie jaśnie pan kurier, HGW kiedy, i trzeba
    >natychmiast podpisać te papiery.
    Ok 2 lata temu udalo mi sie wynegocjowac wyslanie pocztą :)

    WAM
    --
    www.nawakacje.pl ?
    pokoje w górach www.wpolskichgorach.pl

  • 38. Data: 2018-12-26 12:35:47
    Od: Grzexs <g...@u...pl>

> [...]
    > ósemkę. Dzwonię rano 37xxxx - "...abonent ma zmieniony numer..." i
    > podany wzorzec zmian. Dzwonię 837xxx, NMTN. Centrala - nie reaguje,
    > olewa niemal jawnie. B iuro Napraw takowoż. Jeden telefon do BOK i za
    > pół godziny kierunek śmiga, jak należy. Kiedyś, jak miałem swój numer,
    > 813xxxx, aby na nim postawić SDI, powłączałem wszystkie darmowe usługi,
    > bo tak :P :), wracam w piątek z roboty, jedna nie działa, dzwonię do BOK
    > i pani mnie bardzo przeprasza, ale już nie ma techników na centrali i
    > zrobią DOPIERO w poniedziałek. I tak się stało. Czyli można, wystarczy

    Wtedy jeszcze pani z BOKu wiedziała, co to jest centrala!

    Mam wrażenie, że konsultanci teraz nie mają bladego pojęcia na temat
    sprawy, co do której mają się wypowiedzieć. Jeżeli coś odrobinę wykracza
    poza utarte schematy (czyli chyba opcje z komputerka) to sprawy nie
    posuniesz bez wielkiej awantury i długiego czasu.

    --
    Grzexs

  • 39. Data: 2018-12-26 12:45:23
    Od: ń <k...@t...sie>

    Idealizujesz ;-)
    Mi nie chcieli włączyć wybierania tonowego, bo... "nie ma takiej usługi w cenniku".
    Więc udałem się osobiście (z flaszką czy czekoladą) do centrali na Broniewskiego 35 i
    jakoś się dało (kogo by w późniejszych latach
    wpuścili do centrali, eeeeh tamte lata 90-te ;
    Później podobne zabawy były z prezentacją numeru (zanim oficjalnie pojawiła się jako
    płatna usługa w cenniku OIDP 3 zł/mies.).
    BTW kiedyś szczęka mi opadła, jak na wyświetlaczu Nokii ("cegły") NMT 450 pojawił się
    numer który do mnie dzwonił, OIDP ze Stanów
    akurat (generalnie NMT 450 nie miało prezentacji).

    -----

  • 40. Data: 2018-12-26 21:13:20
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    Użytkownik "Grzexs" <g...@u...pl> napisał w wiadomości

    > Wtedy jeszcze pani z BOKu wiedziała, co to jest centrala!

    A może im się po prostu chciało?

    > Mam wrażenie, że konsultanci teraz nie mają bladego pojęcia na temat
    > sprawy, co do której mają się wypowiedzieć. Jeżeli coś odrobinę wykracza

    Mam też takie wrażenie, zwłaszcza, jak mnie paru kutafonów zwodziło (see
    wątek o moim wkurwieniu na UPC, nie minęło mi, gdybym mial przyzjaciela
    adwokata, to bym załatwił na koszt UPC pełną opiekę nad mamą, a sam mógłbym
    normalnie chodzić do pracy, zamiast kombinować)

    > poza utarte schematy (czyli chyba opcje z komputerka) to sprawy nie
    > posuniesz bez wielkiej awantury i długiego czasu.

    Pewnie nie nauczony "intuicji", że jak czegoś nie umie, nie wie, to nie
    kombinuje, jakby konia walił, tylko zwyczajnie, mówi, że jego kompetencje
    się kończą, ale prosi o podanie namiaru na siebie, lub o telefon później,
    jak komuś przekaże sprawę, czy czegoś się dowie. Babka z POK-u w
    Promenadzie, w ok. pół godziny dała radę załatwić to, czego dwóch
    konsultantów na infolinii nie poradziło sobie... albo raczej poradzić nie
    chciało. Siusiaki... Jej się po prostu chciało doprowadzić sprawę do końca,
    mimo zdziwienia, jakei wyraziła, gdy jej opowiedziałem, co mi powiedzieli
    konsultanci.
    Ja, wietrząc, że coś jest nie-halo, jakoś doprowadziłem sprawę do finału, po
    skojarzyłem kilka absurdów i jakoś się ich pozbyłem. Ale osoba starsza,
    która czesto nie ma w technikaliach takiej siły przebicia (ja też wielkiej
    nie mam, staram się inaczej rozplątywać takie zagadki) i wiedzy, aby się
    użerać z operatorem. Który pewnie z klucza wali, że jak ci internet nie
    chodzi, to zresetuj komputer, czy przeinstaluj system, choć spotykałem się
    też z drugiej strony, gdy konsultant naprawdę wiedział, co w danej sytuacji
    wykonać należy.

    --
    Łapy, łapy, cztery łapy,
    A na łapach pies kudłaty.