  • 1. Data: 2003-12-18 21:57:41
    Temat: Polpak
    Od: "Marcin Kapski" <a...@b...plNOSPAMEK>

    Witam

    w związku z szeregiem problemów z istniejącym łączem
    czhcemy je zmienić na Polpak TPSA.

    Dotychczas mieliśmy jakiegos tam operatora z łączem DSL 1Mbit/1Mbit wpietym
    do jakiegoś tam polpaku.

    I tu mam szerego pytań dot. Polpaku. Chciałbym żeby to też był 1Mbit/1Mbit
    zeby kiedys dalo sie jeszcze dodać do tego CIR
    Z uwagi ze nic nie wiem o FR mam szereg pytań.

    1. Czy polpak (chyba pvc tak?) jest realizowany na kablach miedzianych czy
    różnie (w firmie mamy 6 par kabli miedzianych - jedno wykorzystujemy)
    2. Czy w ramach abonamentu tpsa dzierżawi urządzenia - ew czy abonament
    spadnie jesli firma kupi własne urządzenia.
    3.Czy dostęp polpak jest zasadnioczo lepszy niż DSL - chodzi o działanie
    łącza pod dużym obciążeniem (serwer www, NIE DOSTĘP DO SIECI). Czy jakość to
    jak 100:1 czy inaczej. Z aktualnym połączeniem mam problemy natury straty
    pakietów na samym łączu modem-modem w miarę wzrostu obciążenia.
    4. Czy opłata instalacyjna dla 1 MBit/s oraz abonament zawiera:
    - zestawienie PVC
    - przyznanie 4 ip
    - Zainstalowanie urządzeń TPSA zakończonych RJ45, ew routerem, ew. switchem
    - abonamet zawiera już dzierżawę PVC, dostępu do internetu , .

    Czyli ogólnie za co jeszcze bede musial zaplacic, czego nie ma w cenniku (np
    przyznanie wiecej IP, lub cłej klasy)

    Dzieki za odpowiedzi
    Marcin Kapski

  • 2. Data: 2003-12-19 01:03:21
    Temat: Re: Polpak
    Od: "Doodster" <t...@z...adres.spojrz.w.stopke.com>

    "Marcin Kapski" naskrobal:

    > 1. Czy polpak (chyba pvc tak?) jest realizowany na kablach miedzianych czy
    > różnie (w firmie mamy 6 par kabli miedzianych - jedno wykorzystujemy)

    Tak, FR idzie po miedzi.

    > 4. Czy opłata instalacyjna dla 1 MBit/s oraz abonament zawiera:
    > - zestawienie PVC

    Tak.

    > - przyznanie 4 ip

    Dostalismy cala klase, ale dopiero po jakims czasie.

    > - Zainstalowanie urządzeń TPSA zakończonych RJ45, ew routerem, ew.
    switchem
    > - abonamet zawiera już dzierżawę PVC, dostępu do internetu , .

    Bedziesz potrzebowal routera z portem Serial WAN.

    > Czyli ogólnie za co jeszcze bede musial zaplacic, czego nie ma w cenniku
    (np
    > przyznanie wiecej IP, lub cłej klasy)

    Jesli tylko mozesz, wez od innego providera :)

    Pozdrawiam,
    Doodster

  • 3. Data: 2003-12-19 11:09:11
    Od: "Marcin Kapski" <a...@b...plNOSPAMEK>

    Użytkownik "Doodster" <t...@z...adres.spojrz.w.stopke.com> napisał w
    wiadomości news:brtiol$bst$1@news.onet.pl...

> [...]
    >
    > Bedziesz potrzebowal routera z portem Serial WAN.

    > (np
    >
    > Jesli tylko mozesz, wez od innego providera :)

    hmm a profuturo ? oni idą radiem a ceny powiedzialbym mają kokurencyjne (w
    cenie jest CIR)
    Ktos ma jakies doswiadczenia ?
    (1 Mbit/256 Cir)

  • 4. Data: 2003-12-19 12:02:45
    Od: Pawel Rutkowski <s...@N...rsc.pl>

    > hmm a profuturo ? oni idą radiem a ceny powiedzialbym mają kokurencyjne (w
    > cenie jest CIR)
    > Ktos ma jakies doswiadczenia ?
    > (1 Mbit/256 Cir)

    Musisz podpisac "cyrograf" na 12 ( lub 9 ) mc. Mnie to skutecznie odstraszylo
    od skorzystania z ich uslug - skoro maja tak dobre lacza, obsluge i wogole sa
    ekstra to Klient od nich nie ucieknie. Dlaczego wiec musza go przywiazywac
    "cyrografem". Pozatym 1024/256 ... boje sie ze moze to oznaczac ze bedziesz
    mial 256 kbps.

    Od GTSu (Internet Partners) radze trzymac sie zdaleka, szczegolnie jezeli
    chodzi o lacza radiowe Aperto - uzywalem przez 5 m-c i jakos uslugi jest
    tragiczna.

    Za podobna cene co w ProFuturo mozna dostac 1024/1024 np w CDP.

    --
    Pawel Rutkowski Centauri RSC
    +48 22 847 68 52 http://www.rsc.pl

  • 5. Data: 2003-12-19 12:17:55
    Od: "Adam Szendzielorz" <a...@N...pl>

    Witam,

    Kiedys dostalem od nich oferte - mozna dzierzawic router tyle, ze abonament
    byl zlodziejstwem. Cos z tego co pamietam ok 500 pln / miesiac netto.
    To juz lepiej kupic jakiegos intela albo malego cisco za ~1k.

    > hmm a profuturo ? oni idą radiem a ceny powiedzialbym mają kokurencyjne (w
    > cenie jest CIR)
    > Ktos ma jakies doswiadczenia ?
    > (1 Mbit/256 Cir)

    Zapomnij o radiach i profuturo. Generalnie rzeklbym, ze polpak jest
    _znakomita_ jakosciowo usluga, pod warunkiem, ze dziala ;-)
    Z reguly oczywiscie dziala, przerwy zdarzaja sie rzadko. Ale jak juz
    sie zdarza to Cie krew zaleje z jakich zwykle przyczyn. U mnie
    najczesciej winna byla lokalna tepsa i lokalne monterki ktore
    wyprawialy _cuda_ z kablami do polpakow.

    Ah jakby tak tepsa oferowala jakas usluge monitoringu dzialania lacz
    i podejmowala blyskawiczne kroki w razie ich padu... Ale o czym
    ja marze :) Nawet jak cos padnie i dzwonisz to u nich zawsze
    wszystko dziala prawidlowo i winny jest Twoj router lub jego
    konfiguracja. Cokolwiek sie dzieje dzwon zawsze zarowno do
    polpaka jak i na biuro badan, z reguly zawsze i tak te drugie dostaje
    zlecenie od tego pierwszego, a to trwa czasem i pare godzin ;)
    pozdr.

    --
    Adam Szendzielorz, adam [at] konta.pl
    tel., sms: 602 461 806, http://www.konta.pl

  • 6. Data: 2003-12-19 16:08:27
    Od: " dragonite" <d...@W...gazeta.pl>

    Marcin Kapski <a...@b...plNOSPAMEK> napisał(a):

> [...]
    >
    > Dzieki za odpowiedzi
    > Marcin Kapski
    >
    > Polecam Netię mają dwa warianty dostępu do netu: 1 bez cira i 2 z cirem.
    Jakość ich łączy jest rewelacyjna. Teraz mają fajną promocję płacisz za 10
    miesięcy a dwa miesiące masz gratis. A awarie: przez 6 miesięcy nic, bo od
    tego czasu mam u nich łącze. Więcej informacji znajdziesz na ich stronie
    www.netia.pl

  • 7. Data: 2003-12-19 19:57:05
    Od: "Sławomir Furmanek" <e...@p...fm>

    Użytkownik "Doodster" <t...@z...adres.spojrz.w.stopke.com> napisał w
    wiadomości news:brtiol$bst$1@news.onet.pl...

    > "Marcin Kapski" naskrobal:

    > Tak, FR idzie po miedzi.

    nie zawsze i nie dokonca, ja mialem swiatelko do szafy dystrybucyjnej
    (ONU,przed budynkiem),
    dalej do budynku juz po miedzi

    Pozdrawiam
    eprom

  • 8. Data: 2003-12-20 02:21:56
    Od: "Adam" <a...@b...net>

    Użytkownik dragonite <d...@W...gazeta.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:brv7pr$1c1$...@i...gazeta.pl...

> [...]
    > tego czasu mam u nich łącze. Więcej informacji znajdziesz na ich stronie

    hmmm, niewiem jak gdzie indziej w Polsce ale w katowicach mialem problem

    Mialem BDI standard 1Mbit ... wygladalo to tak ze na 2 hopie byly tragiczne
    czasy ...
    ogolnie dzialalo, predkosci OK, awarii nie bylo ale ... ale to nie do konca
    bylo to co chcialem

    Adam

  • 9. Data: 2003-12-20 13:16:50
    Od: "Mistrzu" <m...@N...gazeta.pl>

    Użytkownik "Marcin Kapski" napisał:

    > hmm a profuturo ? oni idą radiem a ceny powiedzialbym mają kokurencyjne (w
    > cenie jest CIR)
    > Ktos ma jakies doswiadczenia ?
    > (1 Mbit/256 Cir)

    Mamy łącze profuturo optimo (1024kbit/256kbit CIR) i mogę je polecić.
    Działa bardzo dobrze, transfery praktycznie są na maksymalnym
    poziomie. W ciągu roku mieli tylko dwie, krótkie awarie.

    pozdrawiam
    M.

  • 10. Data: 2003-12-20 13:16:56
    Od: "Mistrzu" <m...@N...gazeta.pl>

    Użytkownik "Pawel Rutkowski" napisał:

> [...]
    sa
    > ekstra to Klient od nich nie ucieknie. Dlaczego wiec musza go przywiazywac

    Mam umowę na czas nieokreślony

    > Pozatym 1024/256 ... boje sie ze moze to oznaczac ze bedziesz
    > mial 256 kbps.

    cały czas dostępna jest maksymalna przepustowość (około 950kbit/s).

    pozdrawiam
    M.