  • 1. Data: 2018-11-27 12:31:07
    Temat: Polska bogata
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    https://www.msn.com/pl-pl/finanse/najpopularniejsze-
    artykuly/kiedyś-luksus-dziś-niezbędne-narzędzie-zoba
    cz-ilu-europejczyków-stać-na-własny-samochód-infogra
    fika/ar-BBQ8DUR

    Kogo nie stac na samochod ?

    No i jestesmy w sredniej unijnej, a przed Dania, Finlandia, Grecja czy
    Czechami.

    Hm, Finlandia i Czechy to mnie troche dziwia ...

    Ale taka wielka zmiana od 2007 ? Przeciez wtedy byl u nas dobrobyt ...

    J.

  • 2. Data: 2018-11-27 14:31:49
    Temat: Re: Polska bogata
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2018-11-27 o 12:31, J.F. pisze:

> [...]
    >
    > Hm, Finlandia i Czechy to mnie troche dziwia ...
    >
    > Ale taka wielka zmiana od 2007 ? Przeciez wtedy byl u nas dobrobyt ...

    Nie ma żadnego wyjaśnienia, jak przeprowadzili te "badania". Czy łatwiej
    jest kupić auto komuś, kto zarabia 2000 euro, ale musi wydać na życie
    1900, czy w innym kraju, jeśli ktoś zarabia 1500, ale może zaoszczędzić
    500? Za komuny też można było auto kupić, ale 100% pensji szło na
    przeżycie i nic nie zostawało.
    T.

  • 3. Data: 2018-11-27 14:49:35
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "T." napisał w wiadomości grup
    pl...
> [...]

    fika/ar-BBQ8DUR

    >Nie ma żadnego wyjaśnienia, jak przeprowadzili te "badania". Czy

    Chodza i pytaja :-)

    >jest kupić auto komuś, kto zarabia 2000 euro, ale musi wydać na życie
    >1900, czy w innym kraju, jeśli ktoś zarabia 1500, ale może
    >zaoszczędzić 500?

    w Danii nie ma aut za 500 :-)

    Dodaj jeszcze drogie OC i podatek drogowy (a Danii akurat nie ma -
    placa z gory), byc moze parking,
    i sie okazuje, ze nie kazdego stac.

    Tylko jeszcze trzeba sie przelamac i szczerze odpowiedziec "bo mnie
    nie stac", a nie "bo wole rower" :-)

    >Za komuny też można było auto kupić, ale 100% pensji szło na
    >przeżycie i nic nie zostawało.

    Zalezy komu i kiedy.

    Te wykupione sklepy, te kolejki za wszystkim - wreszcie te gieldy,
    gdzie uzywane auto bylo drozsze od nowego - mowia, ze niektorych bylo
    stac.

    J.

  • 4. Data: 2018-11-27 14:51:40
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 27 Nov 2018 14:31:49 +0100, T.

    > Za komuny też można było auto kupić, ale 100% pensji szło na
    > przeżycie i nic nie zostawało.

    Że jak? Przecież za PRLu ludzie kasę to mieli, tylko ten pieniądz był
    bezwartościowy, a i niewiele było w sklepach.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 5. Data: 2018-11-27 17:56:49
    Od: scobowski <s...@t...pl>

    A daj takie zestawienie, gdzie w tytule badania jest _nowy_ samochód ;-)

  • 6. Data: 2018-11-27 18:03:47
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "scobowski" napisał w wiadomości grup
    >A daj takie zestawienie, gdzie w tytule badania jest _nowy_ samochód
    >;-)

    Nie ma. Ale sprytni Dunczycy wiedza jak opodatkowac stare samochody,
    zeby obywateli nie bylo stac :-)

    J.

  • 7. Data: 2018-11-27 20:49:24
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Tue, 27 Nov 2018 12:31:07 +0100, J.F. napisał(a):

> [...]
    artykuly/kiedyś-luksus-dziś-niezbędne-narzędzie-zoba
    cz-ilu-europejczyków-stać-na-własny-samochód-infogra

    Jeszcze ciekawe co to oznacza że "kogoś stać na samochód".

    Są ludzie którzy są z wielu rzeczy zrezygnować żeby mieć samochód, a są
    tacy którzy wolą coś innego.
    Te 7% których nie stać, to pewnie przedsiębiorcy - nie stać ich na auto i
    dlaczego jeżdżą samochodami należącymi do banków ;)

  • 8. Data: 2018-11-27 21:48:14
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 27.11.2018 o 14:49, J.F. pisze:

> [...]
    > z gory), byc moze parking,
    > i sie okazuje, ze nie kazdego stac.
    >
    > Tylko jeszcze trzeba sie przelamac i szczerze odpowiedziec "bo mnie nie

    To nie zawsze jest tak jak piszesz. Wiem że u nas to niepopularne ale na
    przykład ja... wolę metro. A w lato czasem rower, częściej moto. Na
    samochód niby mnie stać, tylko coraz mniej sensu w nim widzę.
    Rzeczywiście jestem tym przysłowiowym niewierzącym niemcem co do
    kościoła jeździł:)

    Shrek

  • 9. Data: 2018-11-28 12:49:18
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 2018-11-27 o 21:48, Shrek pisze:

    > To nie zawsze jest tak jak piszesz. Wiem że u nas to niepopularne ale na
    > przykład ja... wolę metro. A w lato czasem rower, częściej moto. Na
    > samochód niby mnie stać, tylko coraz mniej sensu w nim widzę.

    Ja, co prawda, w okolicach metra nie mieszkam, ale też nie widzę
    specjalnie sensu samochodem do miasta, po Warszawie wolę komunikacją
    miejską lub rowerem. Nie muszę stać w korkach, nie muszę szukać miejsca
    do zaparkowania. Nie muszę też wozić ciągle pełnych worków, czy inszych
    sprzętów, czym konieczność używania samochodu tłumaczy sporo "muszących
    jeździć samochodem po centrum".
    Samochodu używają głównie moje dzieci, one to nawet na wczasy jeżdżą
    samochodem. :D
    Również motocyklem po mieście już mi nie za bardzo pasuje, za dużo
    przebierania się na krótki wypad do centrum, poręczniej (i zdrowiej!)
    jest rowerem.
    Mojego Ducati używam tylko do dłuższych jazd, głównie do czerpania
    radości z jazdy, a litrowy silnik pozwala się cieszyć. :)
    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl/