  • 1. Data: 2019-02-06 14:21:35
    Temat: Polska nauka - grafen
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    https://www.msn.com/pl-pl/finanse/najpopularniejsze-
    artykuly/polski-grafen-dogorywa-świat-nas-przegonił-
    a-cenny-reaktor-trafił-na-sprzedaż/ar-BBTeD08

    "Trudno o bardziej wymowny przykład upadku polskiego grafenu niż
    ostatnia decyzja Nano Carbon. Jak donosi Rzeczpospolita, spółka
    powołana do komercjalizacji tego wynalazku wystawiła na sprzedaż
    specjalistyczne urządzenia, takie jak reaktor służący do produkcji
    grafenu. "

    No coz - przyklad jak zwykle, gdy za duzo profesorow chcialo sie
    przykleic.

    Czy po prostu wymyslelismy droga metode, i zapomnielismy pracowac nad
    tansza ?

    J.

  • 2. Data: 2019-02-07 08:20:58
    Temat: Re: Polska nauka - grafen
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-02-06, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    > przykleic.
    >
    > Czy po prostu wymyslelismy droga metode, i zapomnielismy pracowac nad

    Tu jest cd. w Rzepie, i jeszcze ciekawy w kontekscie dyskusji w wątku
    obok o polskiej inowacyjnosci, patentach etc.
    https://cyfrowa.rp.pl/technologie/31264-porazka-graf
    enem-wierzcholek-gory-lodowej

    --
    Marcin

  • 3. Data: 2019-02-07 13:03:31
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 7 lutego 2019 16:21:03 UTC+9 użytkownik Marcin Debowski napisał:

> [...]
    >
    > Tu jest cd. w Rzepie, i jeszcze ciekawy w kontekscie dyskusji w wątku
    > obok o polskiej inowacyjnosci, patentach etc.

    Takie tam sranie w banie. Ogólne mądrości w rodzaju jedna pani drugiej pani. Dalej
    nie wiadomo co spieprzyli.

    Łatwo nie mogło być, bo co to za interes włożyć pieniądze w wytwarzanie materiału
    który może się nadać do nieistniejących jeszcze produktów. Zainwestowałbyś kasę w
    fabrykę części zamiennych do wehikułów czasu? Zero potencjalnych klientów.

    Może ten Nano Carbon miałby większy sens jako laboratorium w dziale R&D w dużym korpo
    elektronicznym. Mo ale trzeba było całą sprawę zaczynać od znalezienia tego korpo i
    ludzi w nim od planowania rozwoju. Tam wiedzą jak ukierunkować fantazje naukowców na
    potrzeby ludzi od rozwoju produktu.

  • 4. Data: 2019-02-07 19:58:20
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
    Debowski napisał:
> [...]
    enem-wierzcholek-gory-lodowej

    >Takie tam sranie w banie. Ogólne mądrości w rodzaju jedna pani
    >drugiej pani. Dalej nie wiadomo co spieprzyli.

    Moze to
    "Zdaniem PGZ okazało się, że nie ma jeszcze technologii grafenowej
    gotowej do komercjalizacji."

> [...]
    >produktów. Zainwestowałbyś kasę w fabrykę części zamiennych do
    >wehikułów czasu? Zero potencjalnych klientów.

    A tu sie mylisz.
    Skoro to sie moze nadac do wszystkiego, to jest mnostwo naukowcow,
    ktorzy chetnie przebadaja, i nawet dostana pieniadze na zakup.

    http://www.grafenpl.com/sklep,3.html
    https://www.graphene-info.com/cvd-graphene-prices-co
    ntinue-drop-commercial-applications-start-enter-mark
    et

    A przy okazji niebieskiego lasera, powstala spolka, ktora sie
    zajmowala opracowaniem roznych zastosowan.
    I korzystala z tego, ze majac do dyspozycji producenta laserow i
    krysztalow, mogla sobie dobierac lasery do zastosowania.

    >Może ten Nano Carbon miałby większy sens jako laboratorium w dziale
    >R&D w dużym korpo elektronicznym.

    A jak najbardziej. Albo farmaceutycznym
    https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/28258673

    Czy biologicznym, bo widze, ze do DNA tez sie nadaje.

    Tak czy inaczej - trzeba pieniedzy na badania, a zdaje sie ze PGZ
    groszem nie smierdzi.
    A pomyslu na wykorzystanie grafenu tez chyba nie ma ... choc moze
    gdzies do radarow sie nadaje.

    No i jak widac - misje dostali, ale koszty ich w koncu przerosły.

    >Mo ale trzeba było całą sprawę zaczynać od znalezienia tego korpo i
    >ludzi w nim od planowania rozwoju.
    >Tam wiedzą jak ukierunkować fantazje naukowców na potrzeby ludzi od
    >rozwoju produktu.

    Chyba nie zawsze.
    Moze po prostu maja wiecej pieniedzy i ich stac na dluzsze
    inwestowanie ... a noz sie uda ...

    J.

  • 5. Data: 2019-02-08 00:42:10
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu piątek, 8 lutego 2019 03:59:40 UTC+9 użytkownik J.F. napisał:
> [...]
    >
    > Chyba nie zawsze.
    > Moze po prostu maja wiecej pieniedzy i ich stac na dluzsze

    Okazało się że zwykłe polskie misiewiczowstwo. PGZ do spóły z KGHM.

  • 6. Data: 2019-02-08 16:50:49
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
    W dniu piątek, 8 lutego 2019 03:59:40 UTC+9 użytkownik J.F. napisał:
    [...]
    [...]

    >Okazało się że zwykłe polskie misiewiczowstwo. PGZ do spóły z KGHM.

    No coz - sam proponowales duza korporacje ... elektronicznej nie mamy,
    to otworzylismy w takiej, jaka mamy :-)

    Z drugiej strony - rzad widac nie chcial dotowac z wlasnej kieszeni,
    wiec wcisnal panstwowym korporacjom ... ale czy to zle ?

    Misiewicz osobiscie nie zdazyl tu zaszkodzic ... ale trudno mi
    powiedziec - kiedy tam ten Nano Carbon wcisneli, moze jeszcze za
    Tuska, i czy misiewiczowstwo zadbalo do dobro spolki czy wlasne :-)

    J.

  • 7. Data: 2019-02-08 19:37:55
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-02-08 o 16:50, J.F. pisze:
> [...]
    > powiedziec - kiedy tam ten Nano Carbon wcisneli, moze jeszcze za Tuska,
    > i czy misiewiczowstwo zadbalo do dobro spolki czy wlasne :-)

    Wsadzenie nieudacznika na kierownicze stanowisko w spółce jest legalne,
    choć moim zdaniem to obchodzenie bokiem przepisów antykorupcyjnych.
    Nie można robić parodii z prawa.
    Lekarze, kiedyś jeździli na szkolenia na Karaiby i to było legalne.
    Teraz chyba takie nie jest, więc potrafią prawnicy wyciągać wnioski.

    WM

  • 8. Data: 2019-02-09 01:57:42
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu sobota, 9 lutego 2019 00:52:20 UTC+9 użytkownik J.F. napisał:
> [...]
    > [...]
    > [...]
    >
    > No coz - sam proponowales duza korporacje ... elektronicznej nie mamy,

    To akurat nie są korporacje, tylko pegeery. No i Nano Carbon nie była tam stworzona,
    tylko przygarnięta później.

> [...]
    > powiedziec - kiedy tam ten Nano Carbon wcisneli, moze jeszcze za
    > Tuska, i czy misiewiczowstwo zadbalo do dobro spolki czy wlasne :-)

    Znasz jakiś przykład dbania o dobro spółki?

  • 9. Data: 2019-02-11 12:06:46
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
    W dniu sobota, 9 lutego 2019 00:52:20 UTC+9 użytkownik J.F. napisał:
    > [...]
    > [...]

    >To akurat nie są korporacje, tylko pegeery.

    A od jakiego progu zaczyna sie korporacja ? :-)

    >No i Nano Carbon nie była tam stworzona, tylko przygarnięta później.

    Na jedno wychodzi.

    P.S. To jest KGHM TFI S.A., jeszcze inne bydle ... ale zakladam, ze w
    KGHM.

    >Znasz jakiś przykład dbania o dobro spółki?

    Mowisz, ze wszyscy juz tylko o dobro swoje, znajomych i Partii ?

    J.

  • 10. Data: 2019-02-11 13:30:40
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 11 lutego 2019 20:08:25 UTC+9 użytkownik J.F. napisał:
    oglegroups.com...

    > A od jakiego progu zaczyna sie korporacja ? :-)

    Zakładając że Twoje naiwne oczęta widziały chociaż końcówkę komuny, sądzę że
    powinieneś być w stanie odróżnić firmę z konkretnym właścicielem któremu zależy na
    jej dobru od tworu należącego do nikogo, zarządzanego przez złodziejską szajkę która
    kombinuje jak wydoić możliwie dużo kasy zanim następna szajka pozamyka ich do
    więzienia. Albo i nie pozamyka w obawie o własną skórę po kolejnym cyklu.

    > Na jedno wychodzi.

    Na co innego. Gdyby była tworzona w tym KGHM to według jakiegoś planu. Choćby i
    złodziejskiego, ale przynajmniej przez kogoś przemyślanego, z obsadą potrafiącą
    nurkować w tym szambie. A tu była forma wrogiego przejęcia, bez żadnych szans dla
    startupu badawczego na przetrwanie.

    > P.S. To jest KGHM TFI S.A., jeszcze inne bydle ... ale zakladam, ze w
    > KGHM.

    > Mowisz, ze wszyscy juz tylko o dobro swoje, znajomych i Partii ?

    Pytam czy znasz jakiś przykład. Na wypadek gdybyś miał ukształtować moje zdanie na
    temat tego co się w Polsce odbywa, choćby i na pojedynczym przykładzie. Patrzysz na
    to z bliska, więc pewnie wiesz lepiej...