  • 1. Data: 2017-04-04 16:21:54
    Temat: Polski odpowiednik 555-xxxx
    Od: moje12a <d...@g...com>

    Jak uważacie czy w Polsce Powinno się wprowadzić Fikcyjne numery telefonów na
    potrzeby filmów, seriali itp. ? Względnie jaki początek numeru czy też może jak
    wynika z tablicy UKE użyć po prostu numerów w formacie ABS=444 ze strefy dla
    Piotrkowa Trybunalskiego które są oznaczone jako RT a dodatkowo jest zapis że te
    numery nie mogą być przydzielone.

  • 2. Data: 2017-04-04 20:37:18
    Temat: Re: Polski odpowiednik 555-xxxx
    Od: "Piotr C." <p...@m...com.delete.pl>

    On Tue, 4 Apr 2017 07:21:54 -0700 (PDT)
    moje12a <d...@g...com> wrote:

    > Jak uważacie czy w Polsce Powinno się wprowadzić Fikcyjne numery telefonów na
    potrzeby filmów, seriali itp. ?

    Myślę że nie. Spierdolenie umysłowe społeczeństwa nie postąpiło jeszcze tak dalece.

    P.

  • 3. Data: 2017-04-04 20:46:13
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    Użytkownik "moje12a" <d...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...
> [...]
    > po prostu numerów w formacie
    > ABS=444 ze strefy dla Piotrkowa Trybunalskiego które są oznaczone jako RT

    Odniosę się - w .pl uważam, że potrzeby sensu stricte nie ma, ale w sumie
    wypadało by, żeby coś w filmach zafunkcjonowało.
    Struktura numeracji w .pl jest jednak inna niż w .us, poza tym jednak też
    mentalność społeczeństwa. Do tego już od dawna w filmach padają numery
    istniejące, czasem pokrywające się z lokalizacją geograficzną, a czasem
    powiązanie jest zupełnie z dupy wzięte (w jakimś filmie młodzieżowym padła
    numeracja 12xxxx dla lokalizacji w Śródmieściu Warszawy). Jakoś nie słychać
    o przypadkach, aby numer zapodany w filmie ucierpiał od jakiegoś stalkera z
    tego właśnie powodu.
    W sumie jest nawet dobry zakres - numery xx80yzzzz, gdzie xx, to strefa, y
    podstrefa, uzależniona od danej centrali, a zzzz element w podstrefie.
    Obecnie uwolniony od automatów telefonicznych, nie wiem, czy jest jeszcze
    choć jeden, wyszukiwarka nie znajduje nic. Można by go nie przechwytywać dla
    normalnej obsady, a przeznaczyć właśnie dla takich numerów "dummy", a w
    dobie "przenośności" numerów, nawet zorganizować dla potrzeb konkretnego
    filmu obsadzenie w najbliższej centrali, bądź kablówce, rzeczywiście takiego
    numeru, likwidowanego w momencie zakończenia zdjęć. Aby zapobiec łączeniu
    się spod innych numerów zafiltrować go, aby łączyły się tylko numery ekipy
    filmowej. W każdym razie - można by ten zakres numeracji przeznaczyć właśnie
    do potrzeb filmowych. Niestety, bardziej przystający zakres - 55 555 xxxx
    jest zajęty i wykorzystany - istnieje numer 55 555 55 55.

    (C) Kabaret Neo-Nówka.

  • 4. Data: 2017-04-06 07:59:04
    Od: MKi <e...@t...op.pl>

> [...]
    > czasem powiązanie jest zupełnie z dupy wzięte (w jakimś filmie
    > młodzieżowym padła numeracja 12xxxx dla lokalizacji w Śródmieściu

    A ja sobie wyobrażam w swej naiwności, że numery podawane
    są specjalnie, z myślą o marketingu producenta filmu.
    Ktoś zadzwoni i dowie się że za stosowną kasę może umówić się
    z gwiazdą lub kupić gadżet.

    Pozdrowienia,
    MKi

  • 5. Data: 2017-04-06 14:58:15
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    Użytkownik "MKi" <e...@t...op.pl> napisał w wiadomości
    > A ja sobie wyobrażam w swej naiwności, że numery podawane
    > są specjalnie, z myślą o marketingu producenta filmu.
    > Ktoś zadzwoni i dowie się że za stosowną kasę może umówić się
    > z gwiazdą lub kupić gadżet.

    Nie... raczej nie... Chociaż kto to tak naprawdę wie...
    Kiedyś widziałem jakąś scenę, chyba gość porwany, czy coś... i telefon
    dzwoniący 707xxxxxx, jakoś tak.
    Choć czasem widać w kryminałach, że nawet pojawi się pełen numer, ale nie
    wiem, czy to nie jest np. podpatrzone w kiosku wśród niesprzedanych
    zestawów, albo trafione, że jak tam zadzwoni, to NMTN, więc i tak nic z
    tego.

    (C) Kabaret Neo-Nówka.

  • 6. Data: 2017-04-08 11:29:19
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 5 Apr 2017 03:37:18 +0900, "Piotr C."
    > Myślę że nie. Spierdolenie umysłowe społeczeństwa nie postąpiło
    jeszcze tak dalece.

    Manipulujesz. Uwzględniając prawie 10x wyższą populację to procentowo
    u nich jest 10x więcej idiotów, którzy mogą wykorzystywać podany
    numer jako swój cel. U nas jest to margines, który na razie nie jest
    na tyle uciążliwy by stosowac ograniczenia publikacji przypadkowego
    numeru.

    --
    Marek

  • 7. Data: 2017-04-08 11:37:25
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@s...spam.spam.com>

    W dniu 2017-04-08 o 11:29, Marek pisze:
> [...]
    > jako swój cel. U nas jest to margines, który na razie nie jest na tyle
    > uciążliwy by stosowac ograniczenia publikacji przypadkowego numeru.

    Poza tym jest jeszcze kwestia systemu prawnego:
    w USA wystarczy, żeby na taki ujawniony prywatny numer ktoś raz
    zadzwonił, właściciel poniesie "straty moralne" i sąd zasądzi milion
    dolarów odszkodowania.
    W Polsce to ja nie wiem, co musiałoby się dziać z takim numerem, żeby
    sąd w ogóle przyjął sprawę do rozpatrzenia.

  • 8. Data: 2017-04-08 12:12:46
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    Użytkownik "Tomasz Wójtowicz" <s...@s...spam.spam.com> napisał w wiadomości

    Przywalę z grubej rury, w ironicznym tonie, ale jako krytykę systemu
    ukierunkowanego głównie na babcie z pietruszkami, czosnkiem, czy
    "latrelkami", nie chcącego widzieć "wesołej polskiej młodzieży" (z
    "niewiadomego" powodu niesłużnie i obraźliwie nazywanej gimbazą, choć nie
    tylko), demolującej park/podwórko/przystanki, wykorzystam ostatnie
    wydarzenia, ale w szczytnym celu:

> [...]
    > w USA wystarczy, żeby na taki ujawniony prywatny numer ktoś raz zadzwonił,
    > właściciel poniesie "straty moralne" i sąd zasądzi milion dolarów

    To pewnie mogą w zasadzie za jednego telemarketera zrobić raban? (no nie
    chcę, żeby ten głuchy ch.j z garnkami dzwonił)

    > W Polsce to ja nie wiem, co musiałoby się dziać z takim numerem, żeby sąd
    > w ogóle przyjął sprawę do rozpatrzenia.

    Musiała by pewnie i u nas zajść akcja, jak w Berlinie, Londynie, czy w
    Sztokholmie (i nie tylko tam, ale za długo by listować), żeby wreszie się
    obudził jakiś tępy kutas od prawa, wolą zaklepać cięcie drzew hulaj dusza
    piekła nie ma, niż popracować nad usprawnieniem bezpieczeństwa zarówno w
    skali lokalnej, jak i globalnej, co ostatnio zresztą skwapliwie psują. San
    Escobar, śmieszno, czy straszno?
    A co do tego babcie? A jakże, strasznicy wiejscy (nie mylić z normalnymi
    strażnikami miejskimi/gminnymi) ochoczo przypieprzą babinie 5 stówek i
    równie ochoczo nie zauważą młodziana, który właśnie kawałek dalej niszczy
    ławkę. A to przez to, że schorowana Babcia Stefa nie schyliła się
    wystarczająco szybko, jak jej "latrelek" zrobił kupkę wielkości ziarka
    fasoli, by ją sprzątnęła, nie widząc jednocześnie nabuzowanego karczycha,
    którego amszczaf (tak, wiem, amstaff), bez smyczy i kagańca, nasrał właśnie
    balasa wielkości pomelo.
    No, chyba, że to byłby telefon jakiegoś ważnego kacyka, uu... to pewnie od
    razu by ruszył walec, śpiewał Młynarski "przyjdzie walec i wyrówna,
    przyjdzie walec - i wyró...". Więc innymi jego słowami - coby tu jeszcze
    spieprzyć Panowie, co by tu jeszcze? W 1927 pakę austriaka Hitlera był w
    stanie uziemić jeden policyjny patrol. w 1933 już nie było by to takie
    latwie. Na co oni czekają? A... wiem... aż "wyzdychają" emeryci i renciści,
    taniej będzie wysłać ZUSowi listy gratulacyjne, niż wypłacać świadczenia.
    Dobra, tyle, jadę do Santo Subito...
    I oby nie było, jak w dwunastej pieśni o spustoszeniu Podola, Jana
    Kochanowskiego.

    (C) Kabaret Neo-Nówka.

  • 9. Data: 2017-04-08 13:00:41
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Tomasz Wójtowicz napisał:

> [...]
    > W Polsce to ja nie wiem, co musiałoby się dziać z takim numerem,
    > żeby sąd w ogóle przyjął sprawę do rozpatrzenia.

    Ponieważ nadarzyła się okazja, przetestowałem w polskich warunkach.
    Mam w umowie zastrzeżone, by nie dzwonić w żadnych sprawach i nie
    przekazywać numeru nikomu. Aż tu dzwoni baba i jakieś ubezpieczenie
    wciska. Wydało się, że dzwoni z polecenia operatora. Abonament mam
    z tych nielimitowanych, wszystko w jednym, opłata obejmuje wszystkie
    dzwonienia i niedzwonienia. A tu w tym miesiącu usługa niewykonana
    -- więc zwrot kasy. Jasne, że w krótkim pisemku coś o rozstrzyganiu
    spraw spornych przez sądy powszechne właściwe dla wspomniałem, ale
    obyło się bez sporów -- miesięczną stawke abonamentu zwrócili od razu.

    --
    Jarek

  • 10. Data: 2017-04-09 12:32:29
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    On 2017-04-08 11:37, Tomasz Wójtowicz wrote:
    > w USA wystarczy, żeby na taki ujawniony prywatny numer ktoś raz
    > zadzwonił, właściciel poniesie "straty moralne" i sąd zasądzi milion
    > dolarów odszkodowania.

    prosciej dac 'swoj' numer i reklamy w temacie z automatu, zarobi na
    siebie ;)