  • 1. Data: 2019-08-24 13:29:05
    Temat: Polskie drogi najbardziej śmiercionośne w Europie
    Od: j...@j...org

    http://www.brd24.pl/technologie/nowy-raport-polskie-
    drogi-najbardziej-smiercionosne-w-europie/

    Europejska Rada Bezpieczeństwa Transportu po raz pierwszy porównała kraje UE
    najdokładniejszym wskaźnikiem - liczbą ofiar wypadków na miliard kilometrów
    przejechanych przez samochody. Polski wskaźnik śmiertelności okazał się
    najwyższy w Europie!

    Jak to szło? Jeżdżę szybko i bezpiecznie?

  • 2. Data: 2019-08-24 15:59:50
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 24.08.2019 o 12:29, j...@j...org pisze:
> [...]
    > najwyższy w Europie!
    >

    > Jak to szło? Jeżdżę szybko i bezpiecznie?

    powyższego nie czytałem, ale na takie wskaźniki może składać się kilka
    czynników, na szybko to:
    - mniej autostrad a na autostradach jazda na zderzaku; na drogach
    jednopasmowych jednak wyprzedzanie jest IMO dużo bardziej śmiercionośne
    - tereny zabudowane jednym budynkiem 50m od drogi ciągnące się
    kilometrami (dla przykładu jechałem gdzieś z wioski na północ od Opola
    do Opola, ok. 50km i w większości było ograniczenie do 50 bo teren
    zabudowany i jak się okazuje po kilkuset metrach jeden budynek gdzieś
    zdala od drogi stoi...) - co albo usypia, albo zmniejsza
    prawdopodobieństwo przepisowej jazdy
    - w tv mówią że piesi mają pierwszeństwo więc łażą jak święte krowy

    Mieszkam teraz w UK i nie jest dla mnie problemem w mieście jechać 50
    (firma mnie nauczyła ;), choć jak władze miasta zrobili w 1/3 miasta
    ograniczenie do 30km/h(20mph) to i tak wszyscy jadą 50km/h (tam gdzie
    fotoradaru nie ma, no i pomijając firmowe samochody z gps, bo zwykle
    firmy nie zgadzają się na przekraczanie prędkości - niektóre mają
    sztywny limit, u mnie z rozmowy upominającej wywnioskowałem że o +6 i
    +12mph nie będą się czepiać, więc nawet dość wysokie limity mam ;).
    Prędkość przekracza się tu nieznacznie (na autostradzie standardem jest
    do +10mph bo za tyle nikt (policja, fotoradary są na +10%+2) się nie
    czepia, czasem ktoś przejedzie 90 czy 100mph - pewnie Polak ;-) )
    Na drogach jednopasmowych prawie się nie wyprzedza - bo po co jak za
    chwilę będą dwa pasy...
    W rejonie w którym jestem (pomijając jedno duże miasto, bo tam tylko
    obwodnica więc z centrum ciężko wyjechać) chyba każdy ma do autostrady
    max 10 minut- więc sensu wyprzedzania na jednopasmówce, gdzie
    ograniczenie jest do 30,40, czy 60mph za specjalnie nie ma. Szczególnie,
    że dom w zasięgu wzroku nie oznacza terenu zabudowanego i automatycznie
    znaku ograniczenia do 30mph/50kmh - nawet dość często zdarza się
    zwalniać poniżej ograniczenia bo 50 czy 60mph potrafią dać przez
    normalną wioskę.
    No i do tego piesi przepuszczają samochody (dużo rzadziej wchodzą pod koła)

    Lukasz

  • 3. Data: 2019-08-24 17:21:50
    Od: p...@g...com

    --Jak to szło? Jeżdżę szybko i bezpiecznie?

    Debile nie ogarniają. Idę sobie 10-15 minut i 3 sytuacje:
    Radiowóz puszcza babcię na pasach a ćwok z naprzeciwka jedzie.
    Piesi idą po pasach zajebiście oznaczonych te nowe koło Hansa Tower jedno auto stoi
    nadjeżdża kolejne i hebel z ABS.
    Tramwaj stoi na przystanku dobre 10 sekund nadjeżdża Volvo i hebluje.
    Głupota jest niestety tragiczna.

  • 4. Data: 2019-08-24 18:50:23
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Japanizer,

    Saturday, August 24, 2019, 1:29:05 PM, you wrote:

> [...]

    > przejechanych przez samochody. Polski wskaźnik śmiertelności okazał się

    Wyrzucili Rosję i Ukrainę z Europy?

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 5. Data: 2019-08-24 22:17:25
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    > Wyrzucili Rosję i Ukrainę z Europy?

    Rosja i Ukraina są w UE?
    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPiS>>>

  • 6. Data: 2019-08-25 04:40:09
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Mamy jeszcze najwyzszy na swiecie wspolczynnik smiertelnych wypadkow na drogich
    motorowkach wsrod dzieci milionerow.

  • 7. Data: 2019-08-25 09:59:49
    Od: collie <c...@v...pl>

    > Mamy jeszcze najwyzszy na swiecie wspolczynnik smiertelnych wypadkow na drogich
    motorowkach wsrod dzieci milionerow.

    Ale tylko w towarzystwie młodych, wysportowanych - po AWF-ie zwykle - kelnerek,
    które tymi samymi motorówkami jeżdżą szybko, ale bezpiecznie i co najwyżej
    zmoczą sobie majtki w czasie jazdy. I

  • 8. Data: 2019-08-28 22:42:15
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik japanizer napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

> [...]
    >kilometrów
    >przejechanych przez samochody. Polski wskaźnik śmiertelności okazał

    Taaa - tylko jak ustalic ile tych mld przejechano ... dokladnie.
    No - od pewnego czasu mamy dane z przegladow.

    No i czy to aby na pewno jest najlepszy wskaznik ?

    >Jak to szło? Jeżdżę szybko i bezpiecznie?

    14 ofiar smiertelnych na miliard km ... to wieku kierowcow moze
    powiedziec ze jezdzi bezpiecznie, bo oni nawet miliona nie przejada.

    J.