  • 1. Data: 2002-01-04 20:36:22
    Temat: Polskie serwery IRC i skanowanie portów
    Od: "Łukasz 'ptashek' Szmit" <p...@s...gliwice.pl>

    Witam,

    Czy Wy - a pewnie wielu z Was korzysta z polskich zasobów IRC - uważacie, że
    takie zachowanie (nawet jeśli "jakoś tam" uzasadnione) jest normalne?

    Bo ja twierdzę, że jest po prostu chamskie nawet jeśli ma "światły" cel.
    Ale to moja opinia... zgoła różna od opinii administratora poznan.irc.pl

    Sami zobaczcie (log ze snorta):

    SCAN Proxy attempt 2002-01-03 19:28:34+01 150.254.64.64:4774 217.11.130.86:8080

    INFO - Possible Squid Scan 2002-01-03 19:28:34+01 150.254.64.64:4770
    217.11.130.86:3128

    I tak regularnie - co 24 godziny.
    Szlag człowieka trafia... a komentarz admina jest taki:

    "wszystkie ircd w irc.pl od wersji 2.10.3p3+h sprawdzaja te porty

    prosze o podanie bardziej eleganckiej metody sprawdzenia, czy na
    kliencie laczacym sie do serwera irc znajduje sie zle skonfigurowane
    proxy"

    A to przepraszam bardzo.. ja jestem adminem *.irc.pl czy co?!
    Takie podejście można po prostu sprowadzić do tekstu "Jak się komuś nie
    podoba, niech spada na drzewo..." co zresztą trochę łagodniej oznajmia MOTD
    na każdym z polskich serwerów IRC.

    Chyba nie tędy droga panowie?
    --
    Ptashek
    Na newsy piszący wyłącznie prywatnie

  • 2. Data: 2002-01-04 21:03:51
    Temat: Re: Polskie serwery IRC i skanowanie portów
    Od: crippler <k...@f...org>

    I w tych pieknych <news:3C35511D.2060401@scg.gliwice.pl> okolicznosciach
    przyrody.. i tego, niepowtarzalnych, "Łukasz 'ptashek' Szmit"

    > Czy Wy - a pewnie wielu z Was korzysta z polskich zasobów IRC -
    > uważacie, że
    > takie zachowanie (nawet jeśli "jakoś tam" uzasadnione) jest normalne?

    Tak.

    > Bo ja twierdzę, że jest po prostu chamskie nawet jeśli ma "światły"
    > cel. Ale to moja opinia... zgoła różna od opinii administratora
    > poznan.irc.pl

    Światły cel to troska o Twoje bezpieczeństwo. IRC serwery skanują porty w
    poszukiwaniu 'open proxy'. Jeżeli takowe znajdą, na serwer IRCNetu się nie
    dostaniesz. Jeżeli masz 'open proxy', praktycznie każdy użytkownik IRCNetu
    może łączyć się przez Twoje konto, a chyba nie życzyłbyś sobie tego ?

    > Sami zobaczcie (log ze snorta):

    Ja proponuje Ci zajrzeć do archiwum pl.irc [poniekąd odpowiedniej grupy do
    wysłania Twojego posta]

    --
    (:) Kuba Skonieczko "crippler" | k...@f...org (:)
    (:) member of [PRGK-US] CS clan | uin: 64669060 (:)

  • 3. Data: 2002-01-04 21:51:51
    Od: Maciej Anczura <s...@i...edu.pl>

    Łukasz 'ptashek' Szmit wrote:
> [...]
    > podoba, niech spada na drzewo..." co zresztą trochę łagodniej oznajmia MOTD

    Nie bardzo rozumiem co ten list mial udowadniac, ale juz tlumacze;
    od niedawna wszystkie ircserwery w polskiej czesci ircnetu przy kazdej
    probie polaczenia sprawdzaja czy na hoscie klienta nie ma przypadkiem
    openproxy [1080, 3128, 8080]. Jesli proxy pozwala na connect do ircserwera
    z zewnatrz, klienci z danego komputera nie sa wpuszczani. Zabezpiecza to przed
    abuse na czyjs koszt, a nierzadko takze uswiadamia wannabe-adminow
    o niepoprawnej konfiguracji. W owym dzialaniu nie ma regularnosci [wspomniane
    24h], klienci sprawdzani sa tylko przy probie podlaczenia, wynik skanowania
    jest przechowywany dosc krotko w cache.

    --
    Maciej Anczura

  • 4. Data: 2002-01-04 22:28:07
    Od: Piotr KUCHARSKI <c...@s...waw.pl>

    Łukasz 'ptashek' Szmit <p...@s...gliwice.pl> wrote:
    > Bo ja twierdzę, że jest po prostu chamskie nawet jeśli ma "światły" cel.

    Zawsze możesz poprosić o to, aby serwery irc tego nie sprawdzały.

    Wystarczy napisać do a...@i...pl list z prośbą o założenie na
    adres Twojego serwera tzw. K:line, który wyłączy takie skany
    (niestety, daje to też efekty uboczne).

    Drugą metodą jest zaprzestanie korzystania z serwerów irc, wtedy
    też nic nie będą sprawdzać.

    p.

  • 5. Data: 2002-01-04 22:55:22
    Od: "jerry" <j...@n...amerom.irc.pl>

    "crippler" <k...@f...org> wrote in message
    > I w tych pieknych <news:3C35511D.2060401@scg.gliwice.pl> okolicznosciach
    > przyrody.. i tego, niepowtarzalnych, "Łukasz 'ptashek' Szmit"

    [cut]

> [...]
    > dostaniesz. Jeżeli masz 'open proxy', praktycznie każdy użytkownik IRCNetu
    > może łączyć się przez Twoje konto, a chyba nie życzyłbyś sobie tego ?

    konto? bez przesady. wchodzi wtedy tylko z tego samego hosta, ale jesli jest
    prawidlowy ident, to z reguly z identem squid/proxy/nobody. i wg tego identa
    mozna latwo rozpoznac delikwenta. a jesli administratorzy ircserwerow chca
    miec 100% pewnosci to powinni przeskanowac calego hosta, bo nie kazdy uzywa
    domyslnych portow 3128 lub 8080 pod swoje proxy. tak wiec pozostaje byc
    wdziecznym ze tego jeszcze nie robia :>

    jrr

  • 6. Data: 2002-01-04 23:06:25
    Od: Tomasz Śląski <t...@s...pl>

    Użytkownik "Piotr KUCHARSKI" <c...@s...waw.pl> napisał:

    > Drugą metodą jest zaprzestanie korzystania z serwerów irc, wtedy
    > też nic nie będą sprawdzać.

    Właśnie - od czasu gdy wyciałem irca na routerze skończyły mi sie skany,
    testowanie exploitów, permanentne macanie NT-ków na stare, dobrze znane
    i dawno załatane dziury itepe itede.

    --
    TOM
    GSM +48 607 81 83 30 GG 139980

    PS. Byłbym wdzieczny za ostrzeżenie przed FUT.

  • 7. Data: 2002-01-04 23:39:18
    Od: Adam Klobukowski <a...@g...pl>

    Co do irca to mam pytanie:

    Od niedawna na kanalach zagranicznych i do uzytkownikow zagranicznych pingi
    w godzinach szczytu siegaja nawet 50 minut totalnie uniemozliwiajac
    jakiekolwiek sensowne uzywanie irca. Czy ktos wie kiedy moze to sie
    skonczyc? Lub jak temu zaradzic? Ewentualnie czy ktos zna jakies zagraniczne
    servery irc (IRCNET) ktore wposzcza uzytkownikow z polski (tpsa) lub takowe
    serwery w polsce majace rozadniesze pingi w godzinach szczytu?

    Adam Klobukowski
    a...@g...pl

  • 8. Data: 2002-01-04 23:43:17
    Od: Piotr KUCHARSKI <c...@s...waw.pl>

    jerry <j...@n...amerom.irc.pl> wrote:
    > konto? bez przesady. wchodzi wtedy tylko z tego samego hosta, ale jesli jest
    > prawidlowy ident, to z reguly z identem squid/proxy/nobody. i wg tego identa
    > mozna latwo rozpoznac delikwenta.

    O ile jest ident.

    > bo nie kazdy uzywa domyslnych portow 3128 lub 8080 pod swoje proxy.

    Jeśli nie używa domyślnych, to znaczy że je samodzielnie skonfigurował,
    a to dość często oznacza że albo jest zamknięte dla świata, albo celowo
    otwarte. W pierwszym przypadku i dobrze, w drugim możemy tego i tak nie
    znaleźć, bo równie dobrze może zablokować sprawdzanie :)

    Nigdy nie będziemy.

    p.

  • 9. Data: 2002-01-05 10:47:25
    Od: crippler <k...@f...org>

    I w tych pieknych <news:slrna3cetk.sn4.adamk@core.preferuje.luzik.pl>
    okolicznosciach przyrody.. i tego, niepowtarzalnych, Adam Klobukowski
    <a...@g...pl> napisal(a):

    > Co do irca to mam pytanie:

    *hint* istnieje też pl.irc ;-]

    > Ewentualnie czy ktos zna
    > jakies zagraniczne servery irc (IRCNET) ktore wposzcza uzytkownikow z
    > polski (tpsa) lub takowe serwery w polsce majace rozadniesze pingi w
    > godzinach szczytu?

    Możesz spróbować irc.swipenet.se oraz irc-1.stealth.net, lecz wątpie żebyś
    miał przez to lepsze pingi.

  • 10. Data: 2002-01-05 23:35:57
    Od: Jacek Popławski <j...@u...koti.com.pl>

    Adam Klobukowski wrote:
    > Ewentualnie czy ktos zna jakies zagraniczne servery irc (IRCNET)

    Dlaczego akurat ircnet? Dla mnie jedyną zaletą ircnetu jest to, że siedzą tam
    ludzie z Polski. Używam SDI i serwery undernet czy np. openprojects działają
    bardzo szybko.

    --
    decopter - free SDL/OpenGL simulator under heavy development
    download it from http://decopter.sourceforge.net