  • 41. Data: 2019-08-19 13:34:08
    Temat: Re: Pomiar pasma przenoszenia toru audio
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid> wrote:

    > Się naciska. Automagicznie w badaniach przesiewowych dla niemowląt
    > tylko.

    I w słuchawkach MDR 1000X :) Podobno adaptują redukcję szumów do kanału
    słuchowego wysyłając serię dźwięków i badając odbicia w tymże. Na ile to
    prawda a na ile marketingowa ściema tego nie wiem.

    Testowałem je, jak kupowałem słuchawki. Faktycznie redukcja działa i
    faktycznie przy adaptacji cośtam piszczy, ale nie zauważyłem różnicy przed
    i po tej adaptacji. Miałem natomiast nieprzyjemne wrażenie w głowie, tak
    jak wtedy, gdy puszcza się dźwięki w przeciwfazie. Ostatecznie wziąłem
    model bez redukcji hałasu (może po prostu za dużo od niej oczekiwałem;
    Peltory 3M -- zwykłe, mechaniczne ochronniki słuchu -- IMO izolują
    podobnie).

  • 42. Data: 2019-08-19 13:35:01
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello robot,

    Monday, August 19, 2019, 12:58:17 PM, you wrote:

    > Zaczynam rozumieć podejście do audiofilstwa na tej grupie. :)

    Moje podejście do audiovoodoo jest niezmienne od ponad 40 lat, czyli
    od czasu, gdy poskładałem pierwszy wzmacniacz. Oczywiście lampowy.
    Nadal uważam, że zniekształcenia wprowadzane przez lampy są nadal
    zniekształceniami a nie ,,wzbogaceniem".
    Nadal za wzór sztuki inżynierskiej uważam lampowy W100/1, pomimo tego,
    że ma aż 1.5% zniekształceń nieliniowych.

    Zapewne dzisiaj już nie usłyszę różnicy ale nie zmieni to faktu, że
    gdy je jeszcze słyszałem, to moja górna granica pasma wynosiła 22 kHz.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 43. Data: 2019-08-19 13:36:54
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Queequeg,

    Monday, August 19, 2019, 1:27:42 PM, you wrote:

    > To się tak od wieku robi i nie ma na to rady, czy nie oszczędzaliście
    > słuchu przez całe życie?

    Jedno i drugie. Poza tym - choroby cywilizacyjne (cukrzyca i
    miażdżyca) robią swoje. U mnie dochodzą jeszcze geny - dziadek źle
    słyszał.

    > Problem jest taki, że zmian postępujących powoli się nie zauważa. Znam
    > historię osoby, która zorientowała się, że coś jest nie tak, dopiero gdy
    > wszyscy w domu usłyszeli dzwonek do drzwi, a ona nie.

    :'(

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 44. Data: 2019-08-19 13:49:58
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Mon, 19 Aug 2019 11:34:08 +0000, Queequeg wrote:
    > Ostatecznie wziąłem model bez redukcji hałasu (może po prostu za dużo od
    > niej oczekiwałem; Peltory 3M -- zwykłe, mechaniczne ochronniki słuchu --
    > IMO izolują podobnie).

    Potwierdzam, też mam Peltory 3M (Optime 105) i też uważam że nie ustępują
    słuchawkom z aktywnym wyciszaniem. Tylko te rozmiary... W domu bez
    znaczenia, ale w samolocie ludzie dziwnie zerkają. :)

    Mateusz

  • 45. Data: 2019-08-19 13:51:18
    Od: robot <a...@o...pl>

> [...]
    >
    > Zapewne dzisiaj już nie usłyszę różnicy ale nie zmieni to faktu, że
    > gdy je jeszcze słyszałem, to moja górna granica pasma wynosiła 22 kHz.

    40 lat temu już było znane audiovoodo?

  • 46. Data: 2019-08-19 14:55:56
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello robot,

    Monday, August 19, 2019, 1:51:18 PM, you wrote:

    > 40 lat temu już było znane audiovoodo?

    Nie pod tą nazwą ale zawsze istnieli szaleńcy. Elektroakustyka
    zawdzięcza audiovoodoo tylko jedną rzecz - walkę ze zniekształceniami
    TIM, które rzeczywiście były zmorą pierwszych wzmacniaczy
    tranzystorowych z głębokim sprzężeniem zwrotnym.
    Wzmacniacz Otala ma już 46 lat - czyli pochodzi z czasów, gdy w Polsce
    jeszcze produkowano lampowe W-100 bazowane na W100/1
    https://linearaudio.nl/sites/linearaudio.net/files/o
    tala%20low%20tim%20amp.pdf

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 47. Data: 2019-08-19 16:07:32
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    Mateusz Viste <m...@n...pamietam> wrote:

    > Potwierdzam, też mam Peltory 3M (Optime 105) i też uważam że nie ustępują
    > słuchawkom z aktywnym wyciszaniem. Tylko te rozmiary... W domu bez
    > znaczenia, ale w samolocie ludzie dziwnie zerkają. :)

    Ja sobie kupiłem na open space, ludzie się przyzwyczaili :)

    Jak zmieniłem słuchawki (na JBL E55BT) to ochronniki przestały być
    potrzebne -- te słuchawki izolują wystarczająco dobrze, dużo lepiej niż
    poprzednie.

  • 48. Data: 2019-08-19 16:12:47
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Ale to chyba byl jakis nadzwyczajnie czuły, bo wiekszosc ludzi raczej
    > nie narzekala na pisk z telewizora.

    Zawsze słyszałem. Ciekawe czy teraz bym usłyszał.

    Potem pojawiły się telewizory LCD i... nadal swój czasem słyszę, bo jakaś
    przetwornica czasem wchodzi w piszczenie, ale nie wiem na jakiej
    częstotliwości (w każdym razie na wysokiej). Po chwili jej przechodzi.

  • 49. Data: 2019-08-19 16:13:42
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    Piotr Wyderski <p...@n...mil> wrote:

    > Kilkulatki też mają wariant automagiczny, badanie przeprowadza się
    > podczas snu i rejestruje potencjały mózgu elektrodą przyklejoną do
    > czoła. Córka miała.

    Dlaczego podczas snu? Bo nieprzyjemne, czy stan czuwania zakłóca pomiar?