  • 1. Data: 2020-03-15 15:40:28
    Temat: Pomiar prądu klipsem na przewód
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    Cześć.

    Kilka lat temu widziałem na jakimś netowym filmiku klipsy na przewód
    (prawdopodobnie czuniki halla), podobno komunikujące się po jakiejś
    magistrali cyfrowej. Przewody AC, typowe zasilanie 110/230, wszystko
    wpięte wprost w Arduino, stąd wnioskuje że cyfrowe.

    Całość była o tyle interesujaca że można było je zapiąć na przewód bez
    rozpinania obwodu. Taki klips właśnie.

    Film robł amerykanin i z powodu płacenia za moc pozorną, przesunięcie
    fazowe go nie interesowało, mógł obserwować z 3 takich orientacyjną moc
    pobieraną w domu.

    Przeczesałem internet i czujników ani też filmu znaleźć nie potrafię. To
    nie była samoróbka, wyraźnie mówił że to można kupić.

    Widuje czujniki halla na przewód, ale zazwyczaj wyglądają jak blok z
    dziurką, tam był klips.

    Widział ktoś możne takie czujniki?

  • 2. Data: 2020-03-15 16:16:03
    Temat: Re: Pomiar prądu klipsem na przewód
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2020-03-15 o 15:40, heby pisze:

    > Widuje czujniki halla na przewód, ale zazwyczaj wyglądają jak blok z
    > dziurką, tam był klips.
    >
    > Widział ktoś możne takie czujniki?

    Nie dokładnie zgodne z Twoim opisem, ale może Ci podejdzie:
    https://ndn.com.pl/pl/85-akcesoria-pomiarowe
    P.G.

  • 3. Data: 2020-03-15 17:04:45
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 15/03/2020 16:16, Piotr Gałka wrote:
    > Nie dokładnie zgodne z Twoim opisem, ale może Ci podejdzie:
    > https://ndn.com.pl/pl/85-akcesoria-pomiarowe

    Dzięki, przejrzę to jeszcze ale na oko to wszystko juz oglądałem.
    Problem w tym że one są indukcyjne (może nie wszystkie) a tamte były AC
    albo DC wieć zakładam że mierzyły pole magnetyczne a nie działały na
    zasadzie indukcji.

  • 4. Data: 2020-03-15 21:33:54
    Od: t-1 <t...@t...pl>

> [...]
    > nie była samoróbka, wyraźnie mówił że to można kupić.
    >
    > Widuje czujniki halla na przewód, ale zazwyczaj wyglądają jak blok z

    Może to?
    https://www.poweruc.pl/products/split-core-current-t
    ransformer-sct016s-rated-input-150a

  • 5. Data: 2020-03-15 21:37:06
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2020-03-15 o 21:33, t-1 pisze:

    > Może to?
    > https://www.poweruc.pl/products/split-core-current-t
    ransformer-sct016s-rated-input-150a

    A tu inna wersja
    https://botland.com.pl/pl/czujniki-pradu/4273-czujni
    k-natezenia-pradu-zmiennego-ac-sct-013-030-do-30a.ht
    ml

  • 6. Data: 2020-03-15 22:19:22
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 15/03/2020 21:33, t-1 wrote:
    > Może to?
    > https://www.poweruc.pl/products/split-core-current-t
    ransformer-sct016s-rated-input-150a

    Tak, identyczne są też LEM, choc mechanicznie z filmu były bardziej jak
    klamry do bielizny.

    Jestem jestem przekonany że to o co pytam nie było indukcyjne, autoró
    mówił że działają na DC i AC wiec jedyne co mi przychodzi do głowy to
    czujnik Halla.

  • 7. Data: 2020-03-15 22:29:01
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2020-03-15 o 22:19, heby pisze:
    > autoró mówił że działają na DC
    Ten jest DC.
    HSTS016L

    https://allegro.pl/oferta/przekladnik-pradowy-10a-2-
    5-0-625v-1-hsts016l-fi1-8973603049?utm_feed=aa34192d
    -eee2-4419-9a9a-de66b9dfae24&utm_source=google&utm_m
    edium=cpc&utm_campaign=_DIO_pla_firma_catch-all&ev_a
    dgr=Wszystkie+produkty&gclid=Cj0KCQjwpLfzBRCRARIsAHu
    j6qVfMGF177Ows8NkFkqmBS3ciUbF-a-SJ6y7K6wODNZhO9-H4h8
    gRPQaAhhIEALw_wcB

    Robert

  • 8. Data: 2020-03-15 22:43:07
    Od: Cezar <c...@t...pl.nospam>

    On 15/03/2020 14:40, heby wrote:
> [...]
    > nie była samoróbka, wyraźnie mówił że to można kupić.
    >
    > Widuje czujniki halla na przewód, ale zazwyczaj wyglądają jak blok z

    Moze coś z tych...

    https://www.ebay.com/itm/Non-contact-Measurement/174
    127172694

    https://www.ebay.com/itm/ETCR014-Non-contact/2645687
    49434

  • 9. Data: 2020-03-16 07:58:27
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 15 Mar 2020 17:04:45 +0100, heby napisał(a):

> [...]
    > Problem w tym że one są indukcyjne (może nie wszystkie) a tamte były AC
    > albo DC wieć zakładam że mierzyły pole magnetyczne a nie działały na

    W sumie to prawie to samo :-)

    A potrzebujesz DC, czy AC ?

    W fitrach wybierz potrzebny zakres, np

    https://ndn.com.pl/pl/pradowe/3262-sonda-pradowa-ac-