  • 1. Data: 2014-09-21 10:26:45
    Temat: Pomiar "zagrzania" turbiny
    Od: BartekK <s...@d...org>

    Jest sobie wysilona benzyna.
    Powstaje pytanie - jak (sensownie) zmierzyć zagrzanie turbiny, a
    bardziej - jej wystygnięcie. Taka bardziej inteligentna wersja turbotimera.

    1. gdzie i co mierzyć
    2. w jakim zakresie będą wyniki ;) by dobrać odpowiedni sensor

    Pomiar obudowy części gorącej - ma dość dużą bezwładność cieplną, i nie
    wiem jak się przekłada na grzanie się wirnika?

    Zaproponowałem na początek - pomiar różnic temperatury oleju (wężyków z
    olejem) smarującego wirnik, na wejściu i wyjściu, z czego można ładnie
    wywnioskować ogólną temperaturę (na wyjściu lub średnia z obu) oraz czy
    stygnie czy się grzeje (różnica lub gradient tej różnicy).
    Po przemyśleniu - może wystarczyłby pomiar temperatury na wyjściu i
    analiza jej zmian - logiczne że jak spada, to stygnie ;)

    Olej w silniku nie przekracza mi raczej 120'C (a jak przekroczy - to na
    chwilę, może do 125'C), ale powstaje pytanie - na ile temperatury oleju
    z turbiny są wyższe niż olej w samym silniku (pomiar na podstawce filtra
    oleju)? Jeśli bym się zmieścił do 125'C to mogę użyć wygodnych scalonych
    czujników dallasa (chodzą -55 do +125), jeśli bedzie wyżej - trzeba iść
    w termistory ntc albo termopary, a to dużo większy problem kalibracyjny itd.

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 2. Data: 2014-09-21 14:30:08
    Temat: Re: Pomiar "zagrzania" turbiny
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-09-21 10:26, BartekK pisze:
> [...]
    > czujników dallasa (chodzą -55 do +125), jeśli bedzie wyżej - trzeba iść
    > w termistory ntc albo termopary, a to dużo większy problem kalibracyjny

    A nie wystarczy Ci pomiar temp korpusu? Większość turbin jest już z
    chłodzeniem wodnym i korpus stygnie dość szybko, a wysoka temp korpusu
    też spowoduje zwęglenie oleju... Chyba o zapobieganie zwęglaniu Ci
    chodzi :) Samo przestudzenie wirnika może być niewystarczające :)

    Lewis
    https://www.facebook.com/turbolaabpl

  • 3. Data: 2014-09-21 15:29:30
    Od: k...@g...com

    W dniu niedziela, 21 września 2014 10:26:45 UTC+2 użytkownik BartekK napisał:
> [...]
    >
    > w termistory ntc albo termopary, a to dużo większy problem kalibracyjny itd.

    173

    Z 30 lat temu była moda na plastikowe zabawki co zamiast oczu miały żarówki. I jak
    kierunkowskaz w lewo to mrugała lewa żarówka a jak w prawo to prawa. Potrzebne to co
    chcesz zrobić ja wrzód na dupie.

  • 4. Data: 2014-09-21 15:34:53
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2014-09-21 o 15:29, k...@g...com pisze:
    > Z 30 lat temu była moda na plastikowe zabawki co zamiast oczu miały żarówki. I jak
    kierunkowskaz w lewo to mrugała lewa żarówka a jak w prawo to prawa. Potrzebne to co
    chcesz zrobić ja wrzód na dupie.
    To że tobie coś nie jest potrzebne, to nie znaczy że komuś innemu nie
    jest. Ale twoje trolowanie jest tu znane, więć się tym nie przejmuję.

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 5. Data: 2014-09-21 16:15:54
    Od: "zhbick" <k...@s...de>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > Z 30 lat temu była moda na plastikowe zabawki co zamiast oczu miały
    > żarówki.
    > I jak kierunkowskaz w lewo to mrugała lewa żarówka
    > a jak w prawo to prawa.

    ... a jak ktoś robił kupę na środku dywanu albo łamał netykietę pisząc na
    newsy, to się chociaż trochę tego wstydził i było mu głupio. A dzisiaj
    Panie... O tempora, o mores!

  • 6. Data: 2014-09-21 16:17:51
    Od: k...@g...com

    W dniu niedziela, 21 września 2014 15:34:53 UTC+2 użytkownik BartekK napisał:

> [...]
    >
    > To że tobie coś nie jest potrzebne, to nie znaczy że komuś innemu nie
    >
    > jest. Ale twoje trolowanie jest tu znane, więć się tym nie przejmuję.

    Bo nie jest potrzebne. Jak by było potrzebne to by fabryka seryjnie montowała. Jak
    bym był diagnostą to nie podbił bym przeglądu jak bym zobaczył że sobie ktoś takie i
    inne gówno sam założył.

  • 7. Data: 2014-09-21 16:23:59
    Od: k...@g...com

    W dniu niedziela, 21 września 2014 16:15:54 UTC+2 użytkownik zhbick napisał:
    > U�ytkownik napisa� w wiadomo�ci grup

    oglegroups.com...

    > ... a jak kto� robi� kup� na �rodku dywanu albo �ama� netykiet�
    pisz�c na

    > newsy, to si� chocia� troch� tego wstydzi� i by�o mu g�upio. A dzisiaj
    >
    > Panie... O tempora, o mores!

    Nie było netowych grup dyskusyjnych. To i nie było pierdolniętych ormowców w necie.
    Byli w realu. Jak się ORMO rozwiązało i powstał net z grupami to się przenieśli do
    niego. Ormowiec pyta dziecko mieszające patykiem gówno z piachem co robi. Milicjanta
    robię. A ormowca też zrobisz. Nie mam za mało gówna.

  • 8. Data: 2014-09-21 16:33:59
    Od: "zhbick" <k...@s...de>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

> [...]
    > piachem co robi. Milicjanta robię. A ormowca też zrobisz. Nie mam za mało

    Ale przecież nie musisz swoich zabaw z dzieciństwa przenosić do Usenetu.

  • 9. Data: 2014-09-21 16:38:26
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "zhbick" <k...@s...de> napisał w wiadomości grup
    .pl...
    > Użytkownik napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > Ale przecież nie musisz swoich zabaw z dzieciństwa przenosić do Usenetu.

    Czyżby nożyce?

  • 10. Data: 2014-09-21 17:15:38
    Od: k...@g...com

    W dniu niedziela, 21 września 2014 16:33:59 UTC+2 użytkownik zhbick napisał:
    > U�ytkownik napisa� w wiadomo�ci grup

    oglegroups.com...

    > Ale przecie� nie musisz swoich zabaw z dzieci�stwa przenosi� do Usenetu.

    Reki ci nikt nie wykręca żebyś czytał.