  • 1. Data: 2019-09-11 13:43:59
    Temat: Pomoc dla policjantów z Gogolina
    Od: p...@g...com

    https://www.tvn24.pl/wroclaw,44/malnia-motocyklista-
    uderzyl-w-samochod-kto-zawinil,968617.html

    jak dla mnie wymuszenie kierujacem autem ale moze sie nie znam :-)

    JF poproszę o zestaw (mogą być absurdalne) argumentów aby pomoc kulsonom klepnąć winę
    tego na moto :-)

  • 2. Data: 2019-09-11 14:51:36
    Temat: Re: Pomoc dla policjantów z Gogolina
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
> [...]
    >jak dla mnie wymuszenie kierujacem autem ale moze sie nie znam :-)

    >JF poproszę o zestaw (mogą być absurdalne) argumentów aby pomoc

    Ale czemu absurdalne - przekroczyl dopuszczczalna predkosc i sa
    skutki :-)
    Poza tym widzisz przeciez, ze winy babki nie ma, bo widok jej znaki
    zaslonily - czyli motocyklista nie dopasowal predkosci do warunkow :-P

    A tak po prawdzie - przed skretem nie bylo go widac, potem pewnie w
    bok sie patrzyla, swiatla g* daly - ma chlop pecha :-)

    Jak bym ja tam jechal ... to bym chyba tak melepetycznie nie skrecal.

    A miejsce ktore dokladnie ? Z jaka predkoscia moto jechal - da sie
    oszacowac ?

    J.

  • 3. Data: 2019-09-11 15:41:07
    Od: Bolko <s...@g...com>

    W dniu środa, 11 września 2019 13:44:01 UTC+2 użytkownik p...@g...com
    napisał:
    > https://www.tvn24.pl/wroclaw,44/malnia-motocyklista-
    uderzyl-w-samochod-kto-zawinil,968617.html

    > jak dla mnie wymuszenie kierujacem autem ale moze sie nie znam :-)

    Kolega kiedyś skręcał z głównejw podporządkowaną w lewo.
    Pusto z naprzeciwka wiec zaczyna manewr.

    BUM

    Motocyklista z tyłu zaczął go wyprzedać z lewej.

    Policja: Kolega winny

    Wiec w tym przypadku pani winna

  • 4. Data: 2019-09-11 16:29:05
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2019-09-11 15:41, Bolko wrote:

    > Kolega kiedyś skręcał z głównejw podporządkowaną w lewo.
    > Pusto z naprzeciwka wiec zaczyna manewr.
    >
    > BUM
    >
    > Motocyklista z tyłu zaczął go wyprzedać z lewej.
    >
    > Policja: Kolega winny

    To tego motocykliste obowiazywaly inne przepisy dotyczace zakazu
    wyprzedzania na skrzyzowaniu?

    No i przy okazji ciekawe, czy skrecajac kolega mial wlaczony
    kierunkowskaz, bo "Kierujący pojazdem jest obowiązany przed
    wyprzedzaniem upewnić się (..) czy kierujący, jadący przed nim na tym
    samym pasie ruchu, nie zasygnalizował zamiaru wyprzedzania innego
    pojazdu, zmiany kierunku jazdy". jesli tak to dwa gole do bramki
    motocyklisty.

    --

    memento lorem ipsum

  • 5. Data: 2019-09-11 16:34:42
    Od: RadoslawF <u...@d...invalid>

    W dniu 2019-09-11 o 13:43, p...@g...com pisze:

> [...]
    >
    > JF poproszę o zestaw (mogą być absurdalne) argumentów aby pomoc kulsonom klepnąć

    Filmu nie widziałem.
    Pomóc obronić kobietę może domniemanie że " przez wysepkę i ustawiony
    na niej znak 35-latka mogła, aż do ostatniej chwili, mężczyzny nie
    widzieć".
    Jak do tego wyjdzie że motocyklista miał nadmierna prędkość to
    można będzie jego uznać winnym.

    Pozdrawiam

  • 6. Data: 2019-09-11 16:42:57
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Bolko,

> [...]
    > Pusto z naprzeciwka wiec zaczyna manewr.
    > BUM
    > Motocyklista z tyłu zaczął go wyprzedać z lewej.

    Art. 24 ust. 1 pkt 3, ust. 5, ust. 7 pkt. 3

    > Policja: Kolega winny

    Błąd. Nie przyjąłbym mandatu.

    > Wiec w tym przypadku pani winna

    Pani winna ale na innej podstawie. Kolega niewinny, bo motocyklista
    nie miał prawa go wyprzedzać z lewej strony i na skrzyżowaniu.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 7. Data: 2019-09-11 17:15:42
    Od: p...@g...com

    W sądzie też można polec. Plotka ludowa mówi że w rejonowych podobno sadzają małpy
    aby losowały wyroki ;-)

    https://spidersweb.pl/autoblog/wyprzedzanie-a-skret-
    w-lewo-kto-winny/

  • 8. Data: 2019-09-11 17:35:14
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest>

    > Błąd. Nie przyjąłbym mandatu.

    > Pani winna ale na innej podstawie. Kolega niewinny, bo motocyklista
    > nie miał prawa go wyprzedzać z lewej strony i na skrzyżowaniu.

    Kurcze, ja wczoraj zaliczyłem mandat, na szczęście nieduży, ale przy
    okazji wypytałem o parę spraw policjantów (prewencja nie wiedziała,
    czekałem na spotkanie z R-ą). Po takiej rozmowie już nie jestem pewny
    czy wszystko rozumiem i jest dla mnie logiczne, a wydawało mi się
    wcześniej, że ogarniam przepisy więcej niż dobrze.

    Przykładzik.
    Jest skrzyżowanie - klasyczne, krzyż. Obie drogi na oko wyglądają
    jednakowo, asfaltowane, szerokie na tyle, że dwie jezdnie wchodzą.
    Pozioma ma znaki stopu, pionowa ma znaki pierwszeństwa. Dodatkowo
    pionowa z jednej strony kończy się niedaleko od skrzyżowania moją bramą
    wjazdową. Wychodzi więc na to, że wyjazd z bramy mam od razu na drogę z
    pierwszeństwem na tym skrzyżowaniu.

    Wersje.

    Teraz tak, wyjeżdżam z bramy tyłem i cofam na skrzyżowanie, na
    skrzyżowaniu skręcam jadąc tyłem w drogę podporządkowaną. Jeżeli na tej
    drodze ktoś jechał i się nie zatrzymał - mamy kolizję. Kto winny?

    Inny przypadek, też cofam przez skrzyżowanie, ale nie skręcam, tylko
    wycofuję prosto. Oczywiście też mam kolizję z pojazdem nie zatrzymującym
    się na stopie. Kto tutaj jest winny?

    Przynajmniej 3 wersje do tych sytuacji dostałem, na tyle przekonujące,
    że wiarygodne dla mnie. Chcecie od razu, czy wolicie spróbować? Od razu
    mówię, nie mam gwarancji że byli nieomylni, ale rozmawialiśmy o tym
    długo i mnie przekonali na tyle, że nie żal mi było mandatu :)
    Być może dam radę powtórzyć co mówili.

    Miłego.
    Irek.N.

  • 9. Data: 2019-09-11 17:37:09
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 11-09-2019 o 17:35, Irek.N. pisze:

> [...]
    > skrzyżowaniu skręcam jadąc tyłem w drogę podporządkowaną. Jeżeli na tej
    > drodze ktoś jechał i się nie zatrzymał - mamy kolizję. Kto winny?

    Ty.

  • 10. Data: 2019-09-11 18:15:25
    Od: mk4 <m...@d...nul>

    On 2019-09-11 16:34, RadoslawF wrote:

> [...]
    > widzieć".
    > Jak do tego wyjdzie że motocyklista miał nadmierna prędkość to

    Durne tłumaczenie. Powinna mieć tego świadomość i odczekać tyle czasu,
    żeby coś będące za znakiem zmieniło pozycje i stało się widoczne.

    Nie widzisz - nie jedziesz.

    Komu dają teraz te uprawnienia? Ćwokom?

    PS. Sam fakt, ze u kogokolwiek zamajaczyła tu jakaś wątpliwość świadczy
    o całkowitym zidioceniu społeczeństwa.

    --
    mk4