  • 1. Data: 2017-05-21 21:09:45
    Temat: Pompa paliwa jak sprawdzić
    Od: Jacek <k...@a...com>

    Podejrzewam uszkodzenie pompy paliwa. Czasami nie chce wystartować i
    auto nie zapala. Jak ruszy, to już potem chodzi.
    Sprawa dotyczy pompy paliwowej, która siedzi w zbiorniku paliwa - diesel.
    Czy pompa jest jakoś rozbieralna, żeby zobaczyć, co ma w środku, czy
    raczej jest to zespół hermetyczny i pozostaje wymiana całości?
    Jacek

  • 2. Data: 2017-05-21 23:00:50
    Temat: Re: Pompa paliwa jak sprawdzić
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Jacek k...@a...com ...

> [...]
    > Czy pompa jest jakoś rozbieralna, żeby zobaczyć, co ma w środku, czy
    > raczej jest to zespół hermetyczny i pozostaje wymiana całości?

    A co na to komputer?
    Ja mam własnie podobny problem i objawy sa trzy:
    - piszczenie, taki syk podczas jej pracy
    - komputer wskazuje błąd cisnienia na wejsciu do pompy wysokiego cisnienia
    - jak mocniej depne w gaz to pojawia sie check engine i auto traci moc.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Szept pięknej kobiety słyszy się lepiej niż

  • 3. Data: 2017-05-22 03:11:11
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 21.05.2017 o 23:00, Budzik pisze:
    > A co na to komputer?
    A no właśnie. Auto było już u dwóch fachowców z komputerem i obaj
    stwierdzili, że w zakresie pompy jest wszystko ok.
    Ja sprawdziłem w sposób następujący:
    odpiąłem przewody od filtra paliwa i przekręciłem kluczyk.
    Paliwo nie leci. W innym aucie przy takim samy postępowaniu miałem
    gejzer paliwa.
    Coś mi się wydaje, że auto nie składa się z samych części elektrycznych
    i sprawdzanie wszystkiego komputerem prowadzi do takich sytuacji.
    Jacek

  • 4. Data: 2017-05-22 03:34:47
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 21 May 2017 21:09:45 +0200, Jacek napisał(a):
> [...]
    > Czy pompa jest jakoś rozbieralna, żeby zobaczyć, co ma w środku, czy
    > raczej jest to zespół hermetyczny i pozostaje wymiana całości?

    Wymontowanie bedzie na tyle upierdliwe, ze lepiej sprawdzic dokladnie
    przed.

    A potem ... moze lepiej nie wsadzac niepewnej.
    Choc o ile pamietam - byly narzekania na pompy z allegro.

    Sprawdzic w miare latwo - znajdz pod maska rurke od pompy, zdejmij z
    filtra, wsadz do butelki/przedluz inna, i zobacz czy plynie.
    Komputer uruchamia pompe tylko na krotko (okolo 1s) po "wlaczeniu
    zaplonu". W cichym garazu to nawet slychac z zewnatrz.

    Kawalek przezroczystej rurki w ukladzie paliwowym moze pomoc
    zdiagnozowac problemy.

    Ale skoro jak ruszy to dziala - mysle, ze to nie pompa.

    J.

  • 5. Data: 2017-05-22 11:20:21
    Od: Jacek <k...@a...com>

> [...]
    > - jak mocniej depne w gaz to pojawia sie check engine i auto traci moc.
    Ja już naprawiłem. Odpiąłem kostkę zasilania na pompie, podłączyłem
    cienkimi drucikami żarówkę, jako kontrolkę napięcia zasilania pompy i
    kostkę wpiąłem z powrotem. Żarówka zaraz powiedziała prawdę, bo świeciła
    raz jaśniej, raz ciemniej.
    Winowajcą okazał się przekaźnik pompy, w którym lekko nadpalił się styk.
    Nowy = 15 zł. Syczenie, jakie było u też mnie słychać bylo od przekaźnika.
    Jacek

  • 6. Data: 2017-05-22 20:55:59
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-05-21 o 21:09, Jacek pisze:
> [...]
    > Czy pompa jest jakoś rozbieralna, żeby zobaczyć, co ma w środku, czy
    > raczej jest to zespół hermetyczny i pozostaje wymiana całości?

    Każdy od siebie dopisuje oddzielne historie a ja zapytam jakie to
    dokładnie auto i z jakim dokładnie silnikiem.
    Co do pompy w jednym jest i chodzi 1s po przekręceniu kluczyka w innym
    8s w innym z minutę, jeszcze inny sprawdza ciśnienie jakie jest na
    filtrze i jak jest optymalne to wcale jej nie odpala a z kolei jeszcze
    inne nie ma wcale elektrycznej pompki i ma taką ręczną gruszkę w okolicy
    filtra paliwa itp itd... tak więc nie więdząc o czym piszemy, każda
    porada jest warta tyle samo - nic.

    Lewis

  • 7. Data: 2017-05-22 21:00:47
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Jacek k...@a...com ...

> [...]
    > Coś mi się wydaje, że auto nie składa się z samych części elektrycznych
    > i sprawdzanie wszystkiego komputerem prowadzi do takich sytuacji.

    W tym aucie gdzie mam kłopot to była tak samo - lpaliwo nie chciało leciec.
    Ale było to 100 tysiecy temu jak wszystko na pierwszy rzut oka było ok.
    Wiec moze jedne daja wyzsze cisnienie a drugie mniejsze?
    W koncu prawdziwe cisnienie to robi pompa wysokiego cisnienia dopiero.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Dlaczego chłopaki z Warszawy wolą dziewczyny z Poznania niż ze stolicy?

  • 8. Data: 2017-05-23 18:11:33
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 22.05.2017 o 20:55, Lewis pisze:
> [...]
    > inne nie ma wcale elektrycznej pompki i ma taką ręczną gruszkę w okolicy
    > filtra paliwa itp itd... tak więc nie więdząc o czym piszemy, każda
    Ja tu piszę o ogólnej zasadzie i o tym, że komputer nie jest panaceum na
    całą diagnostykę.
    Ty piszesz o różnicach między autami, a to tak, jakby lekarz miał
    inaczej badać Kowalskiego, a inaczej Nowaka.
    Sprawdzenie zasilania za pomocą żarówki może się komuś wydawać nieco
    prymitywne, ale dało efekt, jakiego nie dały dwa komputery.
    Jacek

  • 9. Data: 2017-05-24 11:23:40
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-05-23 o 18:11, Jacek pisze:
> [...]
    > Sprawdzenie zasilania za pomocą żarówki może się komuś wydawać nieco
    > prymitywne, ale dało efekt, jakiego nie dały dwa komputery.

    Ale nadal nie wiemy czy przypadkiem nie ma wersji gdzie sterownik
    kontroluje ciśnienie wstępne. A jeśli ma to pompa może nie startować z
    wiadomego powodu.

    Owszem Twój sposób jaki by nie był przyniósł odpowiedni skutek i git

    Lewis