  • 1. Data: 2017-05-18 03:35:31
    Temat: Pomysła potrzeba
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    Przydałaby się jakaś dobra sugesta w takiej kwestii;

    Jest otóż akcelerometr z wyjściem I2C.
    Ma on być na kablu o długości do - powiedzmy - 30m.

    Ale - zasilanie i dane muszą być na jednym "drucie".
    Czyli kabel 2-żyłowy.

    Akcelerometr pracuje przy 3.3V. Zasilanie będzie powiedzmy 12V - więc
    przy czujniku potrzebny jakiś tam stabilizator na 3.3V.

    Pytanie jest - czy jest jakiś sprawdzony sposób, żeby puścić to I2C po
    linii zasilania ? Prędkość wymagana to jakieś 50kbit czy coś w okolicach.
    Ważniejsze, coby ta transmisja była w miarę niezawodna i odporna na
    zakłócenia (kabel to porządnej jakości przewód jednożyłowy w ekranie).

    Oczywiście mam jakieś pomysły wstępne jak by to ugryźć - ale może znacie
    jakieś przetestowane rozwiązanie ?
    A może jakieś gotowce są do czegoś takiego ?

  • 2. Data: 2017-05-18 04:05:32
    Temat: Re: Pomysła potrzeba
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    Możliwe małe rozszerzenie.
    Znalazłem mostek I2C <> 1wire ( DS28E17 ).

    Czyli że może też być 1wire po linii zasilania :)

  • 3. Data: 2017-05-18 04:29:24
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    znalazłem takie coś :

    http://www.nxp.com/assets/documents/data/en/data-she
    ets/MC33784.pdf

    interfejs DSI - tyle, że dla czujnika z wyjściem analogowym. Więc tylko
    w ostateczności...

  • 4. Data: 2017-05-18 14:39:18
    Od: JS <b...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-05-18 o 03:35, sundayman pisze:
> [...]
    > jakieś przetestowane rozwiązanie ?
    > A może jakieś gotowce są do czegoś takiego ?

    Transmisją w jedną stronę kluczujesz napięcie na linii, w drugą stronę
    kluczujesz prąd w linii.
    Pozdrawiam

  • 5. Data: 2017-05-18 19:39:54
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    Sprawa się rypła.
    Muszę zastosować transmisję po skrętce, przede wszystkim z uwagi na
    odporność na zakłócenia.

  • 6. Data: 2017-05-18 20:36:26
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2017-05-18 o 19:39, sundayman pisze:
    > Sprawa się rypła.
    > Muszę zastosować transmisję po skrętce, przede wszystkim z uwagi na
    > odporność na zakłócenia.

    No to I2C Ci tego nie zapewni,
    ja bym dał procka który z i2c zrobi rs485 do tego nad-odb w drugiej
    kostce i na drugim końcu lini podobnie.

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 7. Data: 2017-05-19 03:23:12
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    W dniu 18.05.2017 o 20:36, Janusz pisze:

    > No to I2C Ci tego nie zapewni,
    > ja bym dał procka który z i2c zrobi rs485 do tego nad-odb w drugiej
    > kostce i na drugim końcu lini podobnie.

    Mcu odpada, bo nie chcę dodatkowo programowalnego układu tutaj.
    Ale są gotowce, np.

    http://www.nxp.com/documents/data_sheet/P82B96.pdf

  • 8. Data: 2017-05-20 08:51:12
    Od: Dariusz Dorochowicz <_...@w...com>

    W dniu 2017-05-19 o 03:23, sundayman pisze:

    > Mcu odpada, bo nie chcę dodatkowo programowalnego układu tutaj.
    > Ale są gotowce, np.
    >
    > http://www.nxp.com/documents/data_sheet/P82B96.pdf

    Fajny układ :)
    To w końcu ile tych par masz do dyspozycji?

    Pozdrawiam

    DD

  • 9. Data: 2017-05-20 20:46:29
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > Fajny układ :)
    > To w końcu ile tych par masz do dyspozycji?

    To nie tyle kwestia "dyspozycji", bo mogę dać np. skrętkę zwykłą i będą
    4 pary.
    Ważniejsze jest, żeby możliwe ograniczyć ilość "drucików" do
    podłączenia, bo to ma sobie robić prosty technik, co to dla niego 2
    druty już można pomylić :)

    Więc najchętniej bym ograniczył maksymalnie, czyli 2 pary. Ten P82B96 to
    umożliwia. Ale i tak będę musiał wymyślić jakieś zabezpieczenia, żeby
    złe podłączenie nie zniszczyło czujnika.

    Zamówiłem już próbki tych układów. Zobaczymy jak toto działa w praktyce.

  • 10. Data: 2017-05-21 08:32:22
    Od: Dariusz Dorochowicz <_...@w...com>

    W dniu 2017-05-20 o 20:46, sundayman pisze:

> [...]
    > Ważniejsze jest, żeby możliwe ograniczyć ilość "drucików" do
    > podłączenia, bo to ma sobie robić prosty technik, co to dla niego 2

    No, "prosty technik" to ktoś, od kogo można już conieco wymagać.
    Jeżeli możesz dać skrętkę, to tu uproszczenia konstrukcji są posunięte
    tak daleko, że ja bym się nie zastanawiał. Tym bardziej, że gotowe
    kabelki możesz zamówić. Byle nikt nie pomylił z ethernetem albo czymś
    innym.

    > Więc najchętniej bym ograniczył maksymalnie, czyli 2 pary. Ten P82B96 to
    > umożliwia. Ale i tak będę musiał wymyślić jakieś zabezpieczenia, żeby
    > złe podłączenie nie zniszczyło czujnika.

    Metod jest parę. Ja bym chyba użył MAX232/3232 albo czegoś podobnego. To
    puszczenie po dwóch parach jest takie sobie - raczej jest to zwrócenie
    uwagi, że sprzężenie między drutami w parze jest tak duże, że nie należy
    puszczać obu sygnałów jedną parą. Z odpornością na zakłócenia z zewnątrz
    ma to niewiele wspólnego.

    > Zamówiłem już próbki tych układów. Zobaczymy jak toto działa w praktyce.

    Pewnie jak należy :)
    Ale też ciekaw jestem :)

    Pozdrawiam

    DD