  • 1. Data: 2019-08-26 14:23:11
    Temat: Porada dot nosnosci stropu nad garazem oraz wylozenie na nim kostki brukowej 2 tony
    Od: e...@g...com

    Witam wszystkich. Mam praktyczne pytanie czy jest bezpieczne wylozyc taraz znajdujacy
    sie nad garazem wybudowanym z pustakow oraz ze stropen z plyty betonowej i szynach
    stalowych, kostki brukowej o wymiarach 20x10x4cm i wadze 80Kg na m2. Powierzchnia
    tarasu to 25m2. Dodam ze garaz budowany w 1992 roku oraz z uwagi na przeciekanie
    plytek przez strop do garazu od kilku lat byl nieszczelny. Doradzalam polozyc cos
    lzejszego na ten taras np gres lub posadzke epoksydowa, poniewaz kostki brukowej sie
    raczej nie kladzie na wyzszych kondygnacjach ale wlasciciel tj rodzina nie sluchaja.
    Czy to jest bezpieczne czy nie zawali sie garaz? Dzieki za rady.

  • 2. Data: 2019-08-26 16:54:15
    Od: Szyk Cech <s...@s...pl>

    > Czy to jest bezpieczne czy nie zawali sie garaz? Dzieki za rady.

    Takie rzeczy się oblicza i to nazywa się EXPERTYZA. Poszukaj jakiegoś
    architekta lub inżyniera budowanictwa - będzie to dla niego bułka z
    masłem...

  • 3. Data: 2019-08-26 19:56:06
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 26.08.2019 o 14:23, e...@g...com pisze:
> [...]
    szynach stalowych, kostki brukowej o wymiarach 20x10x4cm i wadze 80Kg na m2.
    To może się utrzymać, albo zawalić, dlatego weź budowlańca, który policzy.
    Natomiast osobiście uważam kostkę brukową za kiepski pomysł. Raz, że
    cięzka, dwa, że kostka nie wyeliminuje przeciekania.
    Zobacz, jak to robią u naszych sąsiadów - wpis w Google
    platten stelzlager
    Cienkie płytki na podkładkach dystansowych. Taras pokryty papą
    termozgrzewalną. Woda płynie pod płytkami. Nie wiem, jak u nas w zimie,
    ale w Dolnej Saksonii, gdzie klimat łagodny sie sprawdza.
    Jacek

  • 4. Data: 2019-08-26 21:04:05
    Od: E Do <e...@g...com>

    Dzieki Jacek. Faktycznie ciekawy sposob. Podobno w Polsce duze opady sniegu i mroz
    oraz w lecie upaly powoduja pekanie betonu pod plytkami oraz plytek i fug.

    Zostala polozona izolacja hydrologiczna z materialu bitumicznego oraz odplyw z tarasu
    (mam nadzieje ze ze spadkiem). Podobno im powiedziano ze trzeba polozyc cos ciezkiego
    na izolacje wiec padlo na kostke bo niedroga oraz latwo usunac bo nie trzeba robic
    wylewki. Kostka bedzie polozona na jakims rodzaju pianki drenujacej.

    Na moj nacisk rodzina w koncu wygrzebala plany budowlane i skinsultowala to z
    architektem, ktory potwierdzil ze strop byl zaplanowany na 6cm betonu wiec poniewaz
    wszystko zostalo zrobione od nowa maja jeszcze zapas. Oby :)

    Dziekuje za porady.

  • 5. Data: 2019-08-27 00:26:39
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-08-26, E Do <e...@g...com> wrote:
> [...]
    > skinsultowala to z architektem, ktory potwierdzil ze strop byl
    > zaplanowany na 6cm betonu wiec poniewaz wszystko zostalo zrobione od

    Ale to ma być taras, tak? Nadal będzie ok z tą kostką i np. 10x 80kg jak
    się zejdą goście?

    --
    Marcin