  • 1. Data: 2019-01-04 00:17:13
    Temat: Porównywanie gramatyk
    Od: Borneq <b...@a...hidden.pl>

    Dość nietrywialny problem.
    O ile porównanie plików tekstowych jest szeroko znane, to jak jest z
    gramatykami zdefiniowanymi przez rozszerzone produkcje EBNF, takie ze
    znakami + (1 i więcej razy potarzaj) czy * (0 i więcej razy potarzaj) ?
    Przy porównywaniu ma nie zważać na kolejność reguł ani na kolejność
    produkcji w regule. Tak samo na nazwy nieterminalne.
    Trochę co innego niż stwierdzenie, że dwie gramatyki generują taki sam
    język, bo nie tylko tak trzeba porównać, ale i wskazać różnice, na
    szczęście dla większych zmian generujących ten sam język (na przykład
    eliminacja rekurencji, łączenie reguł) można stwierdzać różnice, było by
    to nawet wskazane, byle by szybko "łapać synchronizację".
    Co takiego aby można było stwierdzić jakie różnice są w różnych plikach
    gramatyk dla tego samego języka, Pascala,Javy, C,itd.. a także porównać
    np. definicje C i C++ - jakie podobieństwa i jakie różnice, a także Javy
    i C# itp.(to ostatnie oznacza że musiałby być w pewnym stopniu ślepy
    również na symbole terminalne generujące inne języki, byle by mógł
    wyłapać różnice w strukturze i filozofii języka - ale to trudniejszy
    warunek niż porównywanie dla tego samego języka)

  • 2. Data: 2019-01-05 22:53:15
    Temat: Re: Porównywanie gramatyk
    Od: J-23 <B...@p...fm>

    W dniu 04.01.2019 o 00:17, Borneq pisze:
    > O ile porównanie plików tekstowych jest szeroko znane, to jak jest z
    > gramatykami zdefiniowanymi przez rozszerzone produkcje EBNF, takie ze
    > znakami + (1 i więcej razy potarzaj) czy * (0 i więcej razy potarzaj) ?

    Daj więcej szczegółów bo to co napisałeś to tylko tyle wiadomo że chcesz
    przetworzyć jakąś gramatyke ale pod jakim kątem? to już wychodzi masło
    maślane bez konkretnego przykładu

    Pozdrawiam
    J-23

  • 3. Data: 2019-01-06 13:23:12
    Od: Borneq <b...@a...hidden.pl>

    W dniu 05.01.2019 o 22:53, J-23 pisze:
    > Daj więcej szczegółów bo to co napisałeś to tylko tyle wiadomo że chcesz
    > przetworzyć jakąś gramatyke ale pod jakim kątem? to już wychodzi masło
    > maślane bez konkretnego przykładu

    Na przykład: mam dwie gramatyki Pascala z różnych źródeł, bardzo się
    różnią tekstowo - zupełnie inne nazwy nieterminali, chcę zobaczyć czym
    faktycznie się różnią.
    Być może jest to problem NP-zupełny. A może wręcz coś jeszcze gorszego,
    bo problemy NP-zupełne nie można wykonać w czasie wielomianowym, ale
    sprawdzenie poprawności jest w czasie wielomianowym, natomiast tu nie
    tylko nie można by tego wykonać ale nawet sprawdzić poprawności w czasie
    wielomianowym.