  • 1. Data: 2024-04-17 07:43:25
    Temat: Postanowienie o odmowie wszczęcia dochodzenia
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    Dostałem takie pismo w odpowiedzi na moje zgłoszenie z 12 lutego br.

    Z uzasadnieniem: "Nie wymaga uzasadnienia (art. 325e § 1 k.p.k)".

    Nie będę walczył jak lew, bo być może "prokurator nie dopatrzył się
    znamion przestępstwa" w moich podejrzeniach, ale takie zadanie było by
    już lepsze niż "nie, bo nie" :-/

    A tak na marginesie, czym różni się śledztwo od dochodzenia?

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 2. Data: 2024-04-17 07:57:03
    Od: Trybun <M...@t...cb>

> [...]
    > już lepsze niż "nie, bo nie" :-/
    >
    > A tak na marginesie, czym różni się śledztwo od dochodzenia?

    Kiedyś śledztwo to było coś skierowane na konkret, natomiast dochodzenie
    dopiero miało określić ten konkret. Jednak teraz wiele z tych
    terminologii może mieć inne znaczenie.

  • 3. Data: 2024-04-17 21:11:24
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

> [...]
    > Nie będę walczył jak lew, bo być może "prokurator nie dopatrzył się
    > znamion przestępstwa" w moich podejrzeniach, ale takie zadanie było by

    Zażalenie też nie wymaga uzasadnienia :-). Osobiście złożyłby zażalenie
    dla samej zasady uzasadniając, że skoro nie ma uzasadnienia, to nawet
    nie wiadomo czemu odmówiono wszczęcia. Ale faktycznie w ustawie stoi, że
    nie wymaga uzasadnienia. Osobiście uważam, ze za 2~3 zdania nie zajmują
    dużo czasu, a wiadomo, o co chodzi.

    > A tak na marginesie, czym różni się śledztwo od dochodzenia?

    Różnice opisano w kodeksie postępowania karnego tak od art. 309.
    Śledztwo prowadzi prokurator w sprawach poważniejszych. Dochodzenie
    prowadzi Policja pod nadzorem prokuratora.

    --
    (~) Robert Tomasik

  • 4. Data: 2024-04-17 22:04:13
    Od: Jacek Marcin Jaworski <j...@a...pl>

> [...]
    > już lepsze niż "nie, bo nie" :-/
    >
    > A tak na marginesie, czym różni się śledztwo od dochodzenia?

    Czemu nie wkleisz treści swojego wniosku tylko bijesz pianę?
    Skąd mamy wiedzieć co tajna policja karze ukrywać?
    A skoro się tak boisz, to po co składałeś wniosek?
    Sam widzisz, że prokuratura poszła ci na rękę. I faktycznie lepiej cicho
    siedź!