  • 1. Data: 2010-04-16 07:20:17
    Temat: Poświata w HDR-e
    Od: Marcin Nowak <s...@w...net>

    Witam!

    Zrobiłem HDR-a (z jednego RAW-a wywołanego +2 -2 i 0). Zastanawia
    mnie, skąd się wzięła poświata na granicy gór i nieba. Na oryginale
    niczego takiego nie ma.

    http://foto.chomik.net/podroze/widoki/#298 - ostatnie zdjęcie (Lofoty)

    Złe ustawienia, czy Photomatix tak ma?

    Marcin

  • 2. Data: 2010-04-16 07:44:24
    Temat: Re: Poświata w HDR-e
    Od: "Sebastian Nibisz" <e...@g...pl>

    Marcin Nowak wrote:
    > Zrobiłem HDR-a (z jednego RAW-a wywołanego +2 -2 i 0). Zastanawia
    > mnie, skąd się wzięła poświata na granicy gór i nieba. Na oryginale
> [...]

    Złe ustawienia, przy których Photomatix tak ma.
    Zmień ustawienia lub skorzystaj z innego programu.

    Pozdrawiam,
    - Bastek -

  • 3. Data: 2010-04-16 08:04:25
    Od: Marcin Nowak <s...@w...net>

    On 16 Kwi, 09:44, "Sebastian Nibisz" <e...@g...pl> wrote:

    > Złe ustawienia, przy których Photomatix tak ma.
    > Zmień ustawienia lub skorzystaj z innego programu.

    Dzięki, ale może jakaś podpowiedź, które ustawienia poprawić?
    Do tej pory nie miałem czegoś takiego, a robię na tych samych
    presetach.

    Marcin

  • 4. Data: 2010-04-16 09:16:05
    Od: "Sebastian Nibisz" <e...@g...pl>

    Marcin Nowak wrote:
    > Dzięki, ale może jakaś podpowiedź, które ustawienia poprawić?

    Największy wpływ na występowanie poświaty maja parametry "Strength" oraz
    "Luminosity". Zaleca sie aby parametr "Strength" był ustawiany na niską
    wartość [0..30] a parametr "Luminosity" na wartość maksymalną. Niestety,
    niska wartość parametru "Strength" powodują znaczny spadek kompresji
    tonalnej. Aby zniwelować tę stratę, należy ustawić parametry "Microcontrast"
    oraz "White Point" w pozycji maksymalnej oraz parametr "Smoothing" w pozycji
    minimalnej. Proporcje jasności świateł i cieni oraz poziom lokalnego
    kontrastu, reguluje się parametrami "Gamma" oraz "Strength".

    Takie ustawienia sprawdzają sie w wersji 3.2.7, nie wiem jak jest w
    przypadku innych wersji programu.

    Pozdrawiam,
    - Bastek -

  • 5. Data: 2010-04-16 11:01:18
    Od: Marcin Nowak <s...@w...net>

    On 16 Kwi, 11:16, "Sebastian Nibisz" <e...@g...pl> wrote:

    > Największy wpływ na występowanie poświaty maja parametry "Strength" oraz
    [...]

    Dzięki! Dam znać, jak wypróbuję Twoje rady :)

    Marcin

  • 6. Data: 2010-04-16 13:36:37
    Od: "TheGuru" <t...@w...pl>

    > Zmień ustawienia lub skorzystaj z innego programu.

    Sebastian przez skromność nie wymienia swojego programu ;-D
    http://sns-hdr.com/

  • 7. Data: 2010-04-16 15:46:08
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Marcin Nowak wrote:
> [...]
    >
    > Zrobiłem HDR-a (z jednego RAW-a wywołanego +2 -2 i 0). Zastanawia
    > mnie, skąd się wzięła poświata na granicy gór i nieba. Na oryginale

    Bardzo ładne zdjęcia.

    Sam widzisz że HDR jest niepotrzebny :)

  • 8. Data: 2010-04-19 12:09:42
    Od: Marcin Nowak <s...@w...net>

    > Największy wpływ na występowanie poświaty maja parametry "Strength" oraz
    [...]

    Na oryginale widzę, że ta poświata był. Co prawda delikatna, że
    normalnie się jej nie zauważa, ale jednak.

    Gdy zrobiłem, jak radziłeś, zmniejszyła się, ale nadal trochę widać.
    Nowego pliku jeszcze nie wgrałem.

    Dzięki!
    Marcin