  • 1. Data: 2007-09-01 12:14:56
    Temat: Poszukuję hostingu
    Od: Any User <t...@t...pl>

    Poszukuję taniego, a w miarę dobrego hostingu php. Wymagania:

    1. Dostęp przez SSH, brak ograniczeń na procesy w tle. (Ew. może być
    ograniczenie na boty IRC, których i tak nie zamierzam używać.)

    2. Możliwość uruchamiania zadań z crona, w tym:
    a) zadań napisanych w php5-cli
    b) ściągających dużo danych przez php5-curl
    c) parsujących je (preg_*; możliwe stosunkowo duże obciążenie maszyny)
    d) dość intensywnie korzystających z MySQL

    3. Dostęp do MySQL, możliwość utworzenia kilku baz na potrzeby różnych
    projektów w ramach jednego konta.

    4. Oczywiście serwer WWW zintegrowany z tym MySQL.

    5. Możliwość podłączenia kilku własnych domen do serwera WWW, ale bez
    przekazywania administracji domeny - tj. domena jest obsługiwana w
    home.pl, a dostawca tylko konfiguruje mi serwer WWW, aby ją obsługiwał.

    6. Miejsce: wystarczy mi 10 MB na pliki i 100 MB na wszystkie bazy, ale
    chciałbym mieć opcję powiększenia limitu bez zmiany dostawcy.

    7. Jakieś statystyki WWW, najlepiej po prostu webalizer.

    8. Przynajmniej cotygodniowy backup bazy. Opcjonalnie codzienny backup
    bazy i/lub backup plików.

    9. Opcjonalnie dostęp do memcached lub eaccelerator. Wystarczy mi jakaś
    niewielka ilość pamięci, typu 32 MB, max 64 MB.

    Myślę o cenie maksymalnej do 200 zł rocznie netto, aczkolwiek chciałbym
    się zmieścić do 150 zł rocznie brutto. Musi też być możliwość normalnego
    przelewu na normalne polskie konto z normalnego polskiego banku, bez
    posiadania karty kredytowej.

    Czy ktoś może coś dobrego polecić?

    Jednocześnie chciałbym zapytać o opinie nt. kilku konkretnych dostawców,
    jakich już znalazłem:

    - linuxpl.com
    - rootnode.pl
    - dreamhost.com
    - brist.pl
    - ovh.com

    Interesują mnie opinie nt. tych dostawców zarówno w kontekście moich
    powyższych pytań, jak i Waszych własnych doświadczeń z tymi dostawcami.

    --
    Zobacz, jak się pracuje w Google:
    http://pracownik.blogspot.com

  • 2. Data: 2007-09-01 13:15:44
    Temat: Re: Poszukuję hostingu
    Od: "Sied@r" <s...@d...lub.pl>

    Panie Takie rzeczy to tylko w Erze.

    A na powaznie - masz wymagania na poziomie dostepu do pelnego serwera
    fizycznego/wirtulanego.
    Dostep do procesow, crona, ssh, itp.
    W tej cenie to watpie czy gdziekolwiek znajdziesz takie uslugi.
    Moze za 200 netto miesiecznie, ale i to podejrzewam ze za granica.

    Ovh.com sporo ludzi chwali.

    D.

  • 3. Data: 2007-09-01 13:22:47
    Od: Any User <t...@t...pl>

> [...]
    > W tej cenie to watpie czy gdziekolwiek znajdziesz takie uslugi.
    > Moze za 200 netto miesiecznie, ale i to podejrzewam ze za granica.

    Ale z drugiej strony nie wymagam super stabilności - wręcz może być ona
    przeciętna. Nie potrzebuję też poczty i wielu innych usług.

    Tak naprawdę, to głównie interesuje mnie właśnie możliwość odpalania
    skryptów php5 z crona, z możliwością dużego obciążenia. Reszta jest
    chyba na poziomie bardzo podstawowym...

  • 4. Data: 2007-09-01 13:37:10
    Od: Lukasz Trabinski <l...@t...nospam.net>

    Sied@r <s...@d...lub.pl> wrote:

    > Ovh.com sporo ludzi chwali.

    A poprawili już łączność w świat, bo kiedyś sporo ludzi statmąd uciekeło,
    bo np. nie dało się robić sensownego streamingu do PL?

    --
    ŁT

  • 5. Data: 2007-09-01 16:31:09
    Od: crazy bejbi <t...@n...ma>

    Any User pisze:

    > Myślę o cenie maksymalnej do 200 zł rocznie netto, aczkolwiek chciałbym

    napisałeś "rocznie" przez przypadek ? chodziło oczywiście o miesięcznie?
    myślę, że za 200 zł miesięcznie ci parę osób postawi serwer pod ciebie
    (np. ja ;-)

    Wojtek

  • 6. Data: 2007-09-01 17:29:06
    Od: T <t...@i...invalid>

    Albo to:

    http://tomasz.insane.pl

  • 7. Data: 2007-09-01 18:50:34
    Od: Any User <t...@t...pl>

    > napisałeś "rocznie" przez przypadek ? chodziło oczywiście o miesięcznie?
    > myślę, że za 200 zł miesięcznie ci parę osób postawi serwer pod ciebie
    > (np. ja ;-)

    Wiesz, gdybym miał płacić 200 zł miesięcznie, to wolę postawić serwer
    sobie sam w domu. Łącze mam, maszynę też - tyle tylko, że prąd też
    kosztuje, administrować tym mi się nie chce (chociaż umiem), no i
    szumieć mi będzie w pokoju. Ale za taką cenę, to chyba jednak warto...

  • 8. Data: 2007-09-01 20:32:04
    Od: crazy bejbi <t...@n...ma>

    Any User pisze:

    > Wiesz, gdybym miał płacić 200 zł miesięcznie, to wolę postawić serwer
    > sobie sam w domu. Łącze mam, maszynę też - tyle tylko, że prąd też

    myślisz, że w serwerowni prąd nie kosztuje? pewnie nawet drożej, bo wg
    taryfy dla firm ... a na maszynie wieloklienckiej masz małe sznase na to
    co piszesz, szczególnie, że sam przewidujesz, że obciążenie zasobów
    będzie znaczne. Jak ktoś ma płacić do 15 zł miesięcznie (!) a
    pozostałych np. 200 klientów na tej samej maszynie ma mieć problemy z
    odbieraniem poczty, to sam pomyśl, czy to realne.

    wojtek

  • 9. Data: 2007-09-01 20:41:09
    Od: Any User <t...@t...pl>

> [...]
    > pozostałych np. 200 klientów na tej samej maszynie ma mieć problemy z
    > odbieraniem poczty, to sam pomyśl, czy to realne.

    No ja wiem, że to dość mało realne - co nie znaczy, że niemożliwe.
    Jakieś 8-5 lat temu można było za bezcen kupić shella z takimi
    parametrami, że jeden użytkownik mógł spokojnie zająć cały serwer.

    Nie wiem szczerze mówiąc, jak jest teraz - podejrzewam, że już nie tak
    pięknie, dlatego pytam.

  • 10. Data: 2007-09-01 21:08:21
    Od: "Sied@r" <s...@d...lub.pl>

    Any User pisze:

> [...]
    > parametrami, że jeden użytkownik mógł spokojnie zająć cały serwer.
    >
    > Nie wiem szczerze mówiąc, jak jest teraz - podejrzewam, że już nie tak

    no i wlasnie i dlatego juz takich uslug prawie nie ma

    mowie prawie bo czasem ASKi dla swoich klientow robia takie uslugi, ale
    musza ich znac.

    za duzo bylo zawsze tych ktorzy sprawdzali czy aby na pewno nie ma
    jakis folderow ktore mozna penetrowac.

    D.