  • 1. Data: 2018-02-01 14:37:21
    Temat: Potrzebna porada z mechaniki płynów (chyba)
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    Temat jest następujący. Planuję experymentalnie uczynić filtr
    powietrza w kształcie wydłużonego prostopadłościanu. W środku
    chcę wsadzić wkłady filtracyjne kieszeniowe, do wyboru jest
    taki o wymiarach ramki mniej więcej 30x30cm oraz 60x60cm.
    Rurę wlotową/wylotową mam o średnicy 20cm, tak by to
    mniej więcej wyglądało patrząc od strony wlotu/wylotu:

    http://lisciasty.firehost.pl/filtr_skrzynka.pdf

    Te prostokątne elementy na obrzeżach to 2,5 cm styropian.
    Moim priorytetem jest jak najniższy opór przepływu, toteż
    mocno zastanawiam się nad tą wersją 60x60cm, tylko mam wątpliwość,
    czy to faktycznie ma sens i czy powietrze nie poleci tylko
    fragmentem filtra?
    Filtry chcę dać 2, od wlotu najpierw G4 (zgrubny) a później za nim
    F9 (gęsty jak diabli). Maksymalny przepływ to jakieś 350m3/h,
    prędkość powietrza przy tym przepływie jakieś 3m/s.
    Długość skrzynki planuję na jakieś 1,5m żeby oba filtry się
    zmieściły na luzie i żeby na wlocie/wylocie było nieco przestrzeni.

    Tutaj poglądowy podział klas filtrów, jakby ktoś był zainteresowany:

    http://lisciasty.firehost.pl/filtry.jpg

    Jak ktoś ma słowo komentarza, będę wdzięczny ;)

    L.

  • 2. Data: 2018-02-01 16:24:02
    Od: 4...@g...com

    Na tym to polega ze powietrze poleci tam gdzie ma najlezej. Jak sie przybrudzi to
    bedzie chcialo leciec w innym miejscu. Oczywiscie zero jedynkowo to nie dziala.

  • 3. Data: 2018-02-01 17:23:36
    Temat: Re: Potrzebna porada z mechaniki płynów (chyba)
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2018-02-01 o 14:37, Lisciasty pisze:
    > mam o średnicy 20cm,
    Rozłożyć te 20 cm średnicy na całą powierzchnię.
    Przegrody.

    Robert

  • 4. Data: 2018-02-01 17:35:30
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu czwartek, 1 lutego 2018 17:23:34 UTC+1 użytkownik Robert Wańkowski napisał
    > Rozłożyć te 20 cm średnicy na całą powierzchnię.
    > Przegrody.

    Ale jak? Jakieś żaluzje z deszczułek pomontować?

    L.

  • 5. Data: 2018-02-01 17:35:43
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Lisciasty" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
> [...]

    >mocno zastanawiam się nad tą wersją 60x60cm, tylko mam wątpliwość,
    >czy to faktycznie ma sens i czy powietrze nie poleci tylko

    IMHO - jesli ten filtr taki gesty, to bedzie na nim taki spadek
    cisnienia, ze powietrze sie spokojnie rozejdzie "na boki".

    >Filtry chcę dać 2, od wlotu najpierw G4 (zgrubny) a później za nim
    >F9 (gęsty jak diabli). Maksymalny przepływ to jakieś 350m3/h,
    >prędkość powietrza przy tym przepływie jakieś 3m/s.

    Oj, to troche zmieniam zdanie - przy 3m/s to na moj gust moze byc
    jakis wiekszy przeplyw przez srodkowa czesc filtra.
    Ale ona sie z czasem zatka, i wtedy wiecej rozejdzie na boki :-)

    Moze jednak jakies stozki na wlocie i wylocie ?

    >Tutaj poglądowy podział klas filtrów, jakby ktoś był zainteresowany:
    >http://lisciasty.firehost.pl/filtry.jpg

    A jakies dane przeplywowe - jakie cisnienie potrzebne, zeby
    przeplynelo te 350m3/h ?
    Zeby skrzynki nie rozerwalo lub implodowalo ... no czy wentylator ma
    odpowiednia moc :-)

    J.

  • 6. Data: 2018-02-01 17:54:31
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2018-02-01 o 17:35, Lisciasty pisze:
    > W dniu czwartek, 1 lutego 2018 17:23:34 UTC+1 użytkownik Robert Wańkowski napisał
    >
    > Ale jak? Jakieś żaluzje z deszczułek pomontować?

    Ja to tak widzę.
    https://imgur.com/a/Ma2dJ
    Średnica rury wewnętrznej 100 mm. Zasila 4 kratki. Reszta pozostałe.
    Nawet z tektury tapicerskiej to zrobić i klejem na ciepło skleić.

    Robert

  • 7. Data: 2018-02-01 20:08:44
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu czwartek, 1 lutego 2018 17:54:30 UTC+1 użytkownik Robert Wańkowski napisał:
    > Ja to tak widzę.
    > https://imgur.com/a/Ma2dJ
    > Średnica rury wewnętrznej 100 mm. Zasila 4 kratki. Reszta pozostałe.
    > Nawet z tektury tapicerskiej to zrobić i klejem na ciepło skleić.

    Oż w mordę, sam to tak narysowałeś na poczekaniu? Szacun!
    Pogadam z kobitą, ona tam różne koraliki dzierga to jest
    sprawniejsza w 3D, może coś takiego postroić by się dało.

    L.

  • 8. Data: 2018-02-01 20:11:07
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu czwartek, 1 lutego 2018 17:35:44 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:
    > A jakies dane przeplywowe - jakie cisnienie potrzebne, zeby
    > przeplynelo te 350m3/h ?
    > Zeby skrzynki nie rozerwalo lub implodowalo ... no czy wentylator ma
    > odpowiednia moc :-)

    Eeeno to jest rekuperator niezbyt wielki, tam są 2 wentyle po 100W chyba
    każdy. A skrzynkę planuję z OSB zbić, tego się nie da zimplodować :]

    L.

  • 9. Data: 2018-02-01 20:18:21
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Lisciasty napisał:

    > Temat jest następujący.
    [...]
    > http://lisciasty.firehost.pl/filtr_skrzynka.pdf
    [...]
    > Jak ktoś ma słowo komentarza, będę wdzięczny ;)

    Gdyby kota spytać, to by powiedział, że to pierwsze fajniejsze.

    --
    Jarek

  • 10. Data: 2018-02-01 22:38:23
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2018-02-01 o 20:08, Lisciasty pisze:

    > Oż w mordę, sam to tak narysowałeś na poczekaniu? Szacun!
    > Pogadam z kobitą, ona tam różne koraliki dzierga to jest
    > sprawniejsza w 3D, może coś takiego postroić by się dało.

    Jak będziesz zdeterminowany to zrobić to mogę Ci wysłać PDF-y z
    rozwinięciem tych ścianek.
    Tak wygląda zewnętrzna.
    https://imgur.com/a/Ma2dJ

    Wydrukować, nakleić na tekturę i wyciąć. Nawet na A4 i posklejać.

    Robert