  • 1. Data: 2017-02-25 20:41:11
    Temat: Potrzebny Generator impulsów
    Od: LeonKame <k...@l...com>

    Mam przekaźnik który w momencie załączenia zwiera 2 koncówki, a
    potrzebował bym w momencie załączenia przekaznika jeden impuls i w
    momencie wyłączenia przekaznika 2 impuls. Jak to najprosciej rozwiazac?

  • 2. Data: 2017-02-26 11:58:06
    Temat: Re: Potrzebny Generator impulsów
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    LeonKame pisze:
    > Mam przekaźnik który w momencie załączenia zwiera 2 koncówki, a
    > potrzebował bym w momencie załączenia przekaznika jeden impuls i w
    > momencie wyłączenia przekaznika 2 impuls. Jak to najprosciej rozwiazac?

    Nie wiemy nic o napięciach (AC/DC/V?), mocach, układzie w jakim ma to
    pracować, więc może się okazać, że zaproponuję układ niedobry, ale idee
    można pochwycić.

    Opornik równolegle do zacisków którymi sterujesz, dalej kondensator
    bezbiegunowy i szeregowo z nim cewka przekaźnika. Prościej chyba się nie da.

    Miłego
    Irek.N.

  • 3. Data: 2017-02-26 15:13:41
    Od: LeonKame <k...@l...com>

    Napiecie 12V , Termostat zwiera styki przekaznika w momencie wlaczenia
    pieca, ale piec uruchamia sie przyciskiem. Czyli wymaga wcisniecia
    przyciku na np 1 sekunde i w momecie wylaczenia tez wcisniecie przycisku.

  • 4. Data: 2017-02-27 16:07:26
    Od: Waldemar <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 26.02.2017 um 15:13 schrieb LeonKame:
    > Napiecie 12V , Termostat zwiera styki przekaznika w momencie wlaczenia
    > pieca, ale piec uruchamia sie przyciskiem. Czyli wymaga wcisniecia
    > przyciku na np 1 sekunde i w momecie wylaczenia tez wcisniecie przycisku.

    To znaczy co w końcu chcesz, przekaźnik, który będzie reagował na
    pojedynczy impuls, czy przekaźnik, który będzie taki impuls generował?
    Bo trochę chaotycznie piszesz.

    Waldek

  • 5. Data: 2017-02-27 17:33:49
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2017-02-27 o 16:07, Waldemar pisze:

    > To znaczy co w końcu chcesz, przekaźnik, który będzie reagował na
    > pojedynczy impuls, czy przekaźnik, który będzie taki impuls generował?
    > Bo trochę chaotycznie piszesz.
    >
    > Waldek

    Trochę chaotycznie ale da się zrozumieć.
    Chodzi zapewne o to, aby generować sekundowe impulsy (zwieranie styków
    jakiegoś przekaźnika lub raczej dwóch) na każdym zboczu sygnału z
    termostatu.
    Nie jest jasne (choć bardzo prawdopodobne), czy włączenie pieca i jego
    wyłączenie jest realizowane różnymi przyciskami.

  • 6. Data: 2017-02-27 18:26:46
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    > To znaczy co w końcu chcesz, przekaźnik, który będzie reagował na
    > pojedynczy impuls, czy przekaźnik, który będzie taki impuls generował?
    > Bo trochę chaotycznie piszesz.
    >
    > Waldek

    Zrób to na arduino a jak nie masz wprawy to na gotowcu np. takim:

    http://www.tinycontrol.pl/

  • 7. Data: 2017-02-27 18:41:59
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    po co mikrokontrolery angazowac do zadan zarezerwowanych do scalonych ukladow
    logicznych?

  • 8. Data: 2017-02-27 18:45:47
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Zenek Kapelinder" napisał w wiadomości
    >po co mikrokontrolery angazowac do zadan zarezerwowanych do scalonych
    >ukladow logicznych?

    bo:
    -taniej,
    -szybciej
    -lepiej

    Z ta szybkoscia ... wykonania projekto to niekoniecznie tak bedzie :-)
    ale za to elastycznosc pozniejszych zmian bedzie wielka.

    J.

  • 9. Data: 2017-02-27 19:08:09
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    > po co mikrokontrolery angazowac do zadan zarezerwowanych do scalonych ukladow
    logicznych?

    Masz rację, jeśli to elektryk.
    Wiec dobre będą dwa gotowe przekaźniki czasowe podłączone tak, aby
    reagowały odpowiednio jeden na przednie drugi na tylne zbocze sygnału z
    termostatu.
    Dobrze by więc było aby przekaźnik termostatu miał styki NO i NC, wtedy
    można użyć np. takie dwa taniutkie gotowce.
    Całość dużo tańsza od arduino i kowal zrobi.

  • 10. Data: 2017-02-27 19:33:08
    Od: s...@g...com

    W dniu sobota, 25 lutego 2017 20:41:09 UTC+1 użytkownik LeonKame napisał:
    > Mam przekaźnik który w momencie załączenia zwiera 2 koncówki, a
    > potrzebował bym w momencie załączenia przekaznika jeden impuls i w
    > momencie wyłączenia przekaznika 2 impuls. Jak to najprosciej rozwiazac?

    74121/74123