  • 1. Data: 2017-11-01 17:54:00
    Temat: Potrzebny potencjometr ACP CE9
    Od: Marek S <p...@s...com>

    Witam,

    Temat jest następujący: regulator temperatury pieca a w nim szwankujący
    potencjometr ACP CE9 100R (brązowa obudowa - istotne!, sześcienne
    gniazdo na pokrętło). Zdumiewające bo obudowa potencjometru hermetyczna,
    pracuje w warunkach "domowych" a mimo to zaczyna zawodzić po kilku
    latach eksploatacji polegającej na sporadycznym (raz na parę miesięcy)
    przestawianiu żądanej temperatury.

    Ani na Allegro, ani w TME, ani na eBay nie znalazłem. Wyłącznie
    "węglowe" wersje występują (CA9) a w TME tylko na śrubokręt a nie
    pokrętło. Czy wiecie gdzie można coś takiego zdobyć? Może jakieś
    zamienniki? Najlepiej w PL bo sezon grzewczy w pełni i wolałbym naprawy
    dokonać w miarę sprawnie.

    Czy warto się skupiać na wersji CE9? Może nie ma co szaleć i kupić na
    eBay CA9?

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 2. Data: 2017-11-01 18:30:50
    Temat: Re: Potrzebny potencjometr ACP CE9
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2017-11-01 o 17:54, Marek S pisze:

    > Ani na Allegro, ani w TME, ani na eBay nie znalazłem. Wyłącznie
    > "węglowe" wersje występują (CA9) a w TME tylko na śrubokręt a nie
    > pokrętło.

    Jak nie ma, jak jest. CA9MxxxK. Tylko zdjęcia pomieszali.

    https://www.tme.eu/html/PL/potencjometry-montazowe-a
    cp-serii-ca9/ramka_289_PL_pelny.html

  • 3. Data: 2017-11-01 18:33:08
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2017-11-01 o 18:30, t-1 pisze:

    Sorry. 100 omów chyba brak.

  • 4. Data: 2017-11-01 19:36:42
    Od: Janusz <j...@o...pl>

> [...]
    > dokonać w miarę sprawnie.
    >
    > Czy warto się skupiać na wersji CE9? Może nie ma co szaleć i kupić na

    Nie, dać 10 obrotowy 100om, one są dużo stabilniejsze, jak kupisz
    porządny to na kilka sezonów wystarczy.
    https://www.tme.eu/pl/details/534-100r/potencjometry
    -wieloobrotowe-drutowe/vishay/534b1101jcb/

    do tego gałkę ze skalą np

    https://www.tme.eu/pl/details/gp1-6.35-22x24/galki-p
    recyzyjne-do-potencjom-osiowych/sr-passives/

    przykręcić go gdzieś z boku na kątowniczku, polutować i poprowadzić
    przewody.
    Gotowe :)

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 5. Data: 2017-11-01 22:45:01
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2017-11-01 o 18:30, t-1 pisze:

    > Jak nie ma, jak jest. CA9MxxxK. Tylko zdjęcia pomieszali.
    >
    > https://www.tme.eu/html/PL/potencjometry-montazowe-a
    cp-serii-ca9/ramka_289_PL_pelny.html

    Przecież w samym nagłówku oraz treści linka masz napisane, że to nie
    jest CE9.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 6. Data: 2017-11-01 22:46:36
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2017-11-01 o 19:36, Janusz pisze:

    > przykręcić go gdzieś z boku na kątowniczku, polutować i poprowadzić
    > przewody.
    > Gotowe :)

    Ten czujnik jest umieszczony w salonie. Zostałbym wypisany z rodziny
    gdybym coś takiego zrobił :-D

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 7. Data: 2017-11-02 01:52:20
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    To potencjometr montazowy. Nie nadaje sie nawet do sporadycznego krecenia. Kup kazdy
    co bedzie pasowal rezystancja, moca, rozmiarem i bedzie mial szesciokat pasujacy do
    galki.

  • 8. Data: 2017-11-02 22:07:12
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2017-11-01 o 22:46, Marek S pisze:

    > Ten czujnik jest umieszczony w salonie. Zostałbym wypisany z rodziny
    > gdybym coś takiego zrobił :-D

    No tak ;( to nie pomogę, dziwna jest tak mała rezystancja, spróbowałbym
    dać zwykły montazowy nawet o trochę wiekszej rezystancji.

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 9. Data: 2017-11-05 19:18:02
    Od: Marek S <p...@s...com>

    > To potencjometr montazowy. Nie nadaje sie nawet do sporadycznego krecenia. Kup
    kazdy co bedzie pasowal rezystancja, moca, rozmiarem i bedzie mial szesciokat
    pasujacy do galki.

    Ten montażowy ma dziurę sześciokątną o średnicy 2mm. Żaden tradycyjny
    nie będzie pasował - stąd wątek. Tu masz wymiary:

    https://contrans.pl/images/products/acp/CE9V10.jpg

    A tu czujkę, która z niego korzysta:

    http://www.redjack-shop.at/media/image/thumbnail/1fb
    b3ae0a9f605044b57a6f5d9758867_720x600.jpg

    Raczej słabo widzę zabawy z gałkami itp. i to w dodatku by estetykę
    zachować.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 10. Data: 2017-11-05 22:28:57
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2017-11-05 o 19:18, Marek S pisze:

> [...]
    b3ae0a9f605044b57a6f5d9758867_720x600.jpg

    > Raczej słabo widzę zabawy z gałkami itp. i to w dodatku by estetykę

    Tu masz podobny
    https://www.tme.eu/pl/details/ca9mv-1k/potencjometry
    -tht-jednoobrotowe/acp/ca9mv-1k/

    jak będzie żle ustawiał temp to do skrajnych nóg dolutować 110om.

    --
    Pozdr
    Janusz