  • 21. Data: 2019-07-03 10:03:35
    Temat: Re: Potrzebny step-up, podpowiedzcie coś proszę.
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Piotr,

    Wednesday, July 3, 2019, 9:22:39 AM, you wrote:

    > LT3999 też by spokojnie dał radę w Irka warunkach (Vin do 36V). Ustawić
    > Vin na 23.5V, Vout na 70V i mały transformator push-pull (izolacji być
    > nie musi, więc
    > średnica drutu nawojowego nie napompuje rdzenia do absurdalnych
    > rozmiarów). Nie ma potrzeby przechowywania energii w polu magnetycznym,
    > więc może to być mniejsze niż boost. Układ do nabycia w Mouserze i u
    > Chińczyków.

    $6.68 + przesyłka bodaj 80 PLN. Ja naprawdę wolę dzieloną indukcyjność
    i UC3843 za 1.40 PLN + MOSFET za 1.90 PLN (bo nie chciałem taniego
    Chińczyka).

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 22. Data: 2019-07-03 11:22:02
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    RoMan Mandziejewicz wrote:

    > $6.68 + przesyłka bodaj 80 PLN.

    Przesyłka jest za darmo powyżej 200zł. netto. W DigiKeyu zresztą też,
    ale potem dzwonią jakieś smutasy z Urzędu Celnego. Mouser to jakoś
    sprytnie omija importując przez swój oddział we Francji.

    U Chińczyka pewnie ze 3 dolce, ale aktualnie nie widzę w ofercie. Trzeba
    by do niego napisać i na pewno załatwi, nie takie dziwolągi spoza karty
    mi już załatwiał. LT3439 (coś podobnego, ale nie na ten zakres napięć)
    ma po 16 zł. Teoretycznie można zejść do 8.5 złotego u konkurencji, ale
    ten akurat Chińczyk jest sprawdzony, zostawiłem już u niego masę
    pieniędzy i z czystym sumieniem polecam:

    https://tinyurl.com/y5wf22v2

    Lubię te push-pulle (LT3439, LT39999, SN6501 i SN6505), przetwornice
    mają fantastyczny stosunek mocy do objętości, ze względu na niemal
    ciągle płynący prąd po stronie wtórnej zadowalają się niewielkim
    filtrem. Nie sieją też jak przetwornice dwutaktowe.

    > Ja naprawdę wolę dzieloną indukcyjność
    > i UC3843 za 1.40 PLN + MOSFET za 1.90 PLN (bo nie chciałem taniego
    > Chińczyka).

    Co nazywasz dzieloną indukcyjnością? Dławik z odczepem, który omawia w
    wariancie buck i boost np. prof. Ben-Yaakov tutaj:

    https://www.youtube.com/watch?v=mr3sCPnsOas

    czy jakąś inną konstrukcję?

    Pozdrawiam, Piotr