  • 1. Data: 2019-11-30 22:47:10
    Temat: Potrzebny tranzystor niskoszumowy
    Od: Krzysztof Gajdemski <s...@d...org.pl>

    Potrzebowałbym tranzystora ROHM 2SB737 TO-92 (co najmniej jedną sztukę,
    chętnie więcej). Niestety, nie jest już produkowany. Może być też
    zamiennik, z tym, że chodzi o prostą zamianę w miejsce uszkodzonego: bez
    dodatkowej kombinatoryki.

    Żeby nie było tak łatwo, jest to preamp mikrofonowy i użyty w oryginale
    B737 to tranzystor z niskim Rbb. Jako zamiennik w grę wchodzi 2SA1084
    (też niedostępny) bądź KSA992FBU (z dostępnością niewiele lepiej).

    Ma ktoś na zbyciu, cena nie gra roli[1]? Inne sugestie też mile
    widziane.

    k.

    [1] Zawsze chciałem to napisać. Niestety, z przykrością muszę dodać:
    w granicach rozsądku. :)

  • 2. Data: 2019-11-30 23:17:42
    Temat: Re: Potrzebny tranzystor niskoszumowy
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    https://www.digipart.com/part/2SB737%20

    https://pl.farnell.com/search?st=2SA1084

    > Ma ktoś na zbyciu, cena nie gra roli[1]? Inne sugestie też mile
    > widziane.

    Złotówka plus dwie dychy za dostawę.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 3. Data: 2019-11-30 23:39:36
    Od: stary grzyb <s...@o...pl>

    Jeśli może być 200 szt. KSA992FBU po 29 gr (z VAT) + 12,90 zł za
    dostawę, to dochodzi jeszcze:

    https://pl.rs-online.com/web/p/tranzystory-bjt-i-bip
    olarne/8064447/

  • 4. Data: 2019-11-30 23:45:56
    Od: Krzysztof Gajdemski <s...@d...org.pl>

    Jest Sat, 30 Nov 2019 23:17:42 +0100, Piotr Wyderski pisze:
    > https://www.digipart.com/part/2SB737%20

    O skubańce, mają oryginał?! Stock: 151203... Nie wiem, jak to przeoczyłem.
    :(

    > https://pl.farnell.com/search?st=2SA1084
    > Złotówka plus dwie dychy za dostawę.

    Już się przestraszyłem, że i 2SA1084 mają w Farnellu i dostałem
    podwójnej ślepoty. Byłby obciach. :)

    KSA992FBU namierzyłem w mouserze, ale tu faktycznie wyjdzie taniej.

    Dzięki wielkie!

    k.

  • 5. Data: 2019-12-01 00:55:40
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Krzysztof Gajdemski wrote:

    > O skubańce, mają oryginał?!

    Rynek nie znosi próżni, zaczęły się pojawiać niszowe firmy produkujące
    stare a ciągle potrzebne elementy, często z oryginalnych masek i w
    oryginalnym procesie. Jeden z przykładów:

    https://comsetsemi.com/en/

    Nie wiem, czy Twój robią, ale to daje nadzieję. Oczywiście dla gotowych
    słono zapłacić. :-)

    Pozdrawiam, Piotr

  • 6. Data: 2019-12-01 11:52:48
    Od: Krzysztof Gajdemski <s...@d...org.pl>

    Jest Sun, 1 Dec 2019 00:55:40 +0100, Piotr Wyderski pisze:

> [...]
    > https://comsetsemi.com/en/
    > Nie wiem, czy Twój robią, ale to daje nadzieję. Oczywiście dla gotowych

    Prawda. Ci akurat nie mają tego 2SB737, ale niejaka firma CoolAudio
    produkuje (ła?) właśnie klona wg ,,oryginalnej specyfikacji" o symbolu
    2SV888. Jak napisałeś, jest na to rynek. Ja to wszystko rozumiem.
    Zastanawia mnie tylko skąd tyle (najwidoczniej) oryginałów mają
    w DigiKey skoro nawet producent się już do niego nie przyznaje (i to od
    dawna).

    k.

  • 7. Data: 2019-12-01 17:31:40
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Krzysztof Gajdemski wrote:

    > Zastanawia mnie tylko skąd tyle (najwidoczniej) oryginałów mają
    > w DigiKey skoro nawet producent się już do niego nie przyznaje (i to od
    > dawna).

    Zapewne z nietrafionej decyzji zakupowca. Wzięli większą partię, nie
    doszacowali tempa rozwoju technologicznego i zostali z pudłem
    tranzystorów, których nikt nie chciał brać, bo nowsze konstrukcje
    były tańsze/lepsze.

    Albo z wyjątkowo trafionej -- zatrudnili Nostradamusa, który odgadł, że
    za 40 lat ludzie (w mundurkach i inni hi-rel) będą skłonni zapłacić 30
    dolców za tranzystor germanowy. ;-)

    Pozdrawiam, Piotr

  • 8. Data: 2019-12-01 21:02:53
    Od: Krzysztof Gajdemski <s...@d...org.pl>

    Jest Sun, 1 Dec 2019 17:31:40 +0100, Piotr Wyderski pisze:
> [...]
    > doszacowali tempa rozwoju technologicznego i zostali z pudłem
    > tranzystorów, których nikt nie chciał brać, bo nowsze konstrukcje

    Może tak być, ale może jednak to jakaś całkiem niedawno wyprodukowana,
    ,,nadprogramowa" partia, której część trafiła do DigiKey? Z tego co mi
    wiadomo, przejściowe trudności na odcinku zaopatrzenia w te tranzystory
    trwają +/- od dekady. :)

    > Albo z wyjątkowo trafionej -- zatrudnili Nostradamusa, który odgadł, że
    > za 40 lat ludzie (w mundurkach i inni hi-rel) będą skłonni zapłacić 30
    > dolców za tranzystor germanowy. ;-)

    Rozmawiałem kiedyś z facetem ze sklepu w USA, który handluje igłami
    i wkładkami gramofonowymi. Mają największy asortyment staroci sprzed 20
    - 40 lat, nówki sztuki. Pytam, jak to możliwe, skoro normalnie z trudem
    można dostać pojedyncze egzemplarze. A on, że to proste. W latach 80.
    i 90. mieli trochę wolnej gotówki i postanowili skupować niechodliwy
    towar za bezcen. Dziś to sprzedają z niewiarygodną przebitką. Czy miał
    pewność, że to będzie kiedyś jeszcze coś warte? Nie, ale nie mieli
    lepszego pomysłu. No i trafili.

    k.

  • 9. Data: 2019-12-02 12:55:03
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2019-11-30 o 23:45, Krzysztof Gajdemski pisze:

> [...]
    > podwójnej ślepoty. Byłby obciach. :)
    >
    > KSA992FBU namierzyłem w mouserze, ale tu faktycznie wyjdzie taniej.

    Na przyszłość możesz też szukać przez elecenę
    https://elecena.pl/search?q=2SB737+
    jak widzisz jest dostepny u nas, może nie od ręki, za 8,77zł :)

    --
    Janusz

  • 10. Data: 2019-12-02 18:31:12
    Od: Krzysztof Gajdemski <s...@d...org.pl>

    Jest Mon, 2 Dec 2019 12:55:03 +0100, Janusz pisze:
    > Na przyszłość możesz też szukać przez elecenę
    > https://elecena.pl/search?q=2SB737+
    > jak widzisz jest dostepny u nas, może nie od ręki, za 8,77zł :)

    Przy dwóch sztukach na krzyż to jeszcze nie tragedia. Dzięki.

    W ogóle naczytałem się, jak to niby są trudno dostępne i za szybko
    odpuściłem. Jest nauczka na przyszłość.

    k.