  • 1. Data: 2014-10-24 10:03:32
    Temat: PowerBank lub tp - jaki?
    Od: "Krzysztof" <C...@C...com.pl>

    Od razu zaznaczę, że nie znam się na elektronice.

    Potrzebne jest mi urządzenie, które
    - zawiera akumulatorki AA lub AAA (do kupienia oddzielnie)
    - można było ładować te akumulatorki przez podłączenie tego
    urządzenia kablem USB do zapalniczki samochodowej (mam
    taką ładowarkę samochodową, ewentualnie mogę kupić inną)
    - można było z naładowanych w powyższy sposób akumulatorków
    ładować inne urządzenia jak np. nawigacja, kamerka itp. (do użytku
    poza samochodem), a także tablet.

    Nie wiem czy określenie PowerBank jest odpowiednie,
    bo w Internecie pod tym określeniem znalazłem ładowarki
    z baterii przez kabel USB, a mnie chodzi o to by zamiast baterii
    używać akumulatorków, które można by było także ładować
    przy pomocy tego urządzenia przez kabel USB.

    Proszę o radę jakie urządzenie tego typu warto kupić.
    Jakie parametry powinny mieć akumulatorki i ładowarka USB
    podłączana do zapalniczki samochodowej.

    Z dyskusji na innej grupy dowiedziałem się, że właściwie ładowanie
    innych urządzeń jest zawsze bezpieczne, bo za mały prąd po prostu
    spowoduje brak ładowania, a pojęcie "za duży" nie istnieje.
    Jeśli tak, to zależałoby mi na jak największym prądzie ładowania
    innych urządzeń by zwiększyć wachlarz potencjalnych urządzeń,
    które mógłbym w ten sposób ładować.

    Bardzo proszę o pomoc.

    Pozdrowienia

    Krzysztof

  • 2. Data: 2014-10-24 10:34:14
    Temat: Re: PowerBank lub tp - jaki?
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Elo

    Krzysztof napisał(a) :
> [...]
    > - można było z naładowanych w powyższy sposób akumulatorków
    > ładować inne urządzenia jak np. nawigacja, kamerka itp. (do użytku

    Jeżeli te aku AA nie są używane do jakiegoś urządzenia, to nie ma
    sensu stosowanie ich jako magazyn energii.

    Zbyszek
    PGP key: 0x36A0E600

  • 3. Data: 2014-10-24 10:55:32
    Od: "Krzysztof" <C...@C...com.pl>

    > Jeżeli te aku AA nie są używane do jakiegoś urządzenia, to nie ma sensu
    > stosowanie ich jako magazyn energii.

    Będą używane do zasilania (czasami) urządzeń, które wymieniłem.

    Dodam jeszcze, że w przypadku kamerki samochodowej, urządzenie to
    powinno nie tyle ładować, co zasilać ją podczas działania poza samochodem
    (czasami).

    Pozdrowienia

    Krzysztof

  • 4. Data: 2014-10-24 11:30:46
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2014-10-24 10:03, Krzysztof pisze:
> [...]
    > innych urządzeń jest zawsze bezpieczne, bo za mały prąd po prostu
    > spowoduje brak ładowania, a pojęcie "za duży" nie istnieje.

    Chyba źle przeczytałeś, albo ja źle zapamiętałem.

    Chodziło o to, że za mały prąd może spowodować wyłączenie się kamerki
    samochodowej (niewydolność zasilania), zaś zbyt duży - nie chodziło o
    prąd, lecz pojemność ogniwa, która nigdy nie jest za duża ;)

    Uważaj, próba ładowania ogniw zbyt dużym prądem może się skończyć ich
    rozerwaniem i/lub zapaleniem!

    A wracając do Twojego tematu:
    Potrzebujesz 2 urządzeń:
    1/ samochodowa ładowarka "akumulatorów" typu R6 czy R3
    2/ "przetwornica" zasilana tymiż R6 czy R3 z wyjściem prądowym USB

    Być może są combo (dwa w jednym) - nie widziałem, ale też nie szukałem.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 5. Data: 2014-10-24 12:11:25
    Od: "Krzysztof" <C...@C...com.pl>

    > Chodziło o to, że za mały prąd może spowodować wyłączenie się kamerki
    > samochodowej (niewydolność zasilania), zaś zbyt duży - nie chodziło o
    > prąd, lecz pojemność ogniwa, która nigdy nie jest za duża ;)
    Czyli, jak teraz rozumiem, liczba mAh napisana na akumulatorkach AA
    lub AAA może być dowolnie duża.
    Wiem, że pojemność wpływa na długość ładowania akumulatorków.
    Ale jak się ta pojemność ma do ładowania/zasilania takimi akumulatorkami
    innych urządzeń? Czy powinna być jak największa?

    > Uważaj, próba ładowania ogniw zbyt dużym prądem może się skończyć ich
    > rozerwaniem i/lub zapaleniem!
    Dzięki za ostrzeżenie, ale o to by prąd ładowania ogniw nie był za duży
    zadba już chyba ładowarka samochodowa akumulatorków.
    Sam nie będę nic kombinował.

> [...]
    > 2/ "przetwornica" zasilana tymiż R6 czy R3 z wyjściem prądowym USB
    > Być może są combo (dwa w jednym) - nie widziałem, ale też nie szukałem.
    Dokładnie tego potrzebuję.
    Mogłyby to być nawet 2 oddzielne urządzenia, o ile nie będą zbyt duże
    i ciężkie. Tyle, że przy 2 oddzielnych urządzeniach tym bardziej muszę
    sam dopilnować by miały pasujące do siebie parametry.

    Będę bardzo wdzięczny o radę co kupić:
    - jaką samochodową ładowarkę "akumulatorów" typu R6 czy R3
    - ile jakie akumulatorki R6 lub R3
    - jaką "przetwornicę" zasilaną tymiż R6 czy R3 z wyjściem prądowym USB
    żeby pozwoliła naładować baterię lub wprost zasilać urządzenie typu
    nawigacja, kamerka samochodowa lub nawet laptop.
    albo jakieś "combo".

    Pozdrowienia

    Krzysztof.

  • 6. Data: 2014-10-24 12:18:09
    Od: "Krzysztof" <C...@C...com.pl>

    > nawet laptop.
    Oczywiście tablet, nie laptop. Przepraszam.

    Krzysztof

  • 7. Data: 2014-10-24 12:50:38
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    Użytkownik "Krzysztof" <C...@C...com.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > żeby pozwoliła naładować baterię lub wprost zasilać urządzenie typu
    > nawigacja, kamerka samochodowa lub nawet laptop.

    Jako ładowarkę ja wybrałbym którąś z tych (przy niektórych piszą, że jest
    adapter samochodowy):
    http://www.hurt.com.pl/ladowarki-do-akumulatorkow,c2
    75.html
    Ale to wynika z tego, że koło tego sklepu czasem przejeżdżam i mogę bez
    marnowania czasu wpaść i kupić.
    Ale którą to nie odpowiem, bo to wymaga poczytania opisów a nie mam na to
    czasu.

    Gotowej przetwornicy nigdy nie szukałem więc nic nie mogę powiedzieć.

    Enelopy były pierwsze w kategorii nierozładowujących się akumulatorów:
    http://www.hurt.com.pl/akumulatorki,c3.html
    Mam ich trochę i nie mam zastrzeżeń. Innych nierozładowujących się nigdy nie
    miałem to nic nie mogę powiedzieć.

    Cały czas nie wiem dlaczego uparłeś się na paluszki skoro potrzebujesz w
    zasadzie "combo", a takie o ile wiem najczęściej mają jakieś swoje
    akumulatory wbudowane.
    P.G.

  • 8. Data: 2014-10-24 13:00:06
    Od: "Krzysztof" <C...@C...com.pl>

> [...]
    >
    > Cały czas nie wiem dlaczego uparłeś się na paluszki skoro potrzebujesz w
    > zasadzie "combo", a takie o ile wiem najczęściej mają jakieś swoje

    Bardzo dziękuję. Przestudiuję strony, których adresy podałeś.
    Nie muszą być paluszki. Wydawało mi się to najprostsze.
    Ale jeśli "combo" mają swoją baterię, którą można ładować z USB,
    a z drugiej strony ładować baterię lub zasilać jakieś urządzenie przez USB,
    to jak najbardziej mogłoby być.
    Czy mógłbyś podać przykład jakiegoś "combo", które by się nadawało?

    Pozdrowienia

    Krzysztof

  • 9. Data: 2014-10-24 13:01:08
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

> [...]
    > żeby pozwoliła naładować baterię lub wprost zasilać urządzenie typu
    > nawigacja, kamerka samochodowa lub nawet laptop.

    Znalazłem tam też "combo" (ale nie w sensie AA).
    http://www.hurt.com.pl/power-bank-baterie-przenosne,
    c362.html
    P.G.

  • 10. Data: 2014-10-24 13:05:36
    Od: "Krzysztof" <C...@C...com.pl>

    > Znalazłem tam też "combo" (ale nie w sensie AA).
    > http://www.hurt.com.pl/power-bank-baterie-przenosne,
    c362.html
    Bardzo dziękuję. Zdaje się, że to jest to czego potrzebuję.

    Pozdrawiam

    Krzysztof