  • 1. Data: 2014-10-24 12:00:55
    Temat: PowerBank tolerancja U
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    Podobny temat do wątku obok, ale dla elektroników.
    Jakie napięcie waszym zdaniem można bezpiecznie podać na wejście zasilania
    większości urządzeń przenośnych?
    Czy 4 paluszki (baterie) można podłączyć bezpośrednio?

    Planowałem zrobić sobie przetwornicę 2xAA na 5V/1A (w ramach
    zagospodarowania kabelka od zepsutego zasilacza od telefonu).
    Ale ostatnio przyszło mi do głowy, że może lepiej podłączyć 4xAA.
    Myślałem podłączyć je przez N-MOSa (na początku nie włączonego (spadek na
    diodzie), a potem włączonego).
    Sprawność z tą diodą pewnie porównywalna (lub wyższa) od tego co udało by
    się w przetwornicy z 2xAA uzyskać.

    Ale się zacząłem zastanawiać, że jak ja bym projektował taki telefon to
    pewnie na tym wejściu dałbym transila na 6V8 więc przy 6V spokojnie by
    chodziło. Tylko czy Chińczyk nie projektuje tak, że 5V2 już go uwali :).

    Ktoś ma jakąś wiedzę w tym temacie?
    P.G.