  • 1. Data: 2017-09-12 18:38:20
    Temat: Powerbank manta
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Tak w ramach narzekania

    W Auchan sie pojawily powerbanki Manta 4000mAh, za ~10 zl, rozmiar
    sensowny ... no to kupilem.
    O, cos takiego
    https://mediamarkt.pl/telefony-i-smartfony/powerbank
    -manta-mpb002-4000-mah-czarny

    I cos tak kiepsko dziala, rozkladam - w srodku dwa ogniwa 18650 ... o
    pojemnosci 1200mAh.

    no i zachodza pytania:
    a) robota celowa, czy pomylka w produkcji, jakich pewnie wiele ?

    b) gdzie oni takie ogniwa znalezli ? Toz porzadne firmy chyba nigdy
    tak malych pojemnosci nie robily.
    czyzby zaczelo sie produkowanie tanszych ogniw dla supermarketow ?

    J.

  • 2. Data: 2017-09-12 18:58:47
    Temat: Re: Powerbank manta
    Od: Cezar <c...@B...pl.invalid>

    On 12/09/2017 17:38, J.F. wrote:

    > b) gdzie oni takie ogniwa znalezli ? Toz porzadne firmy chyba nigdy tak
    > malych pojemnosci nie robily.
    >    czyzby zaczelo sie produkowanie tanszych ogniw dla supermarketow ?

    sa produkowane ogniwa o małej pojemności ale b. duzym prądzie
    rozładowania - Głównie do narzędzi.

    c.

  • 3. Data: 2017-09-12 19:11:13
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Cezar" napisał w wiadomości grup
    .
    On 12/09/2017 17:38, J.F. wrote:

    >sa produkowane ogniwa o małej pojemności ale b. duzym prądzie
    >rozładowania - Głównie do narzędzi.

    Li-ion ?

    Ladowarka USB nie wyglada mi na urzadzenie wysokopradowe, ale moze to
    dobry trop :)

    Jak proponujecie zmierzyc prad tych ogniw, co by miec czyste sumienie
    :-)
    Bo jechac na drugi koniec miasta i reklamowac, to mi się nie chce za
    10 zl :-)

    J.

  • 4. Data: 2017-09-12 19:14:38
    Od: Miller Artur <n...@d...com>

    W dniu 2017-09-12 o 19:11, J.F. pisze:
> [...]
    >
    > Jak proponujecie zmierzyc prad tych ogniw, co by miec czyste sumienie :-)
    > Bo jechac na drugi koniec miasta i reklamowac, to mi się nie chce za 10

    takim czymś to się UOKiK powinien zainteresować

    a.

  • 5. Data: 2017-09-12 19:25:32
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2017-09-12 o 19:14, Miller Artur pisze:
    .

    > takim czymś to się UOKiK powinien zainteresować
    Dodałby sprzedawców którzy sprzedają ogniwa lion 18650 powiedzmy od
    3000mA wzwyż,
    to jest jawne oszustwo.

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 6. Data: 2017-09-12 19:47:18
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    J.F. wrote:

    > I cos tak kiepsko dziala, rozkladam - w srodku dwa ogniwa 18650 ... o
    > pojemnosci 1200mAh.

    Wrocławska Inspekcja Handlowa mieści się na Ofiar Oświęcimskich.
    Z badziewiem trzeba walczyć.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 7. Data: 2017-09-12 19:50:57
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    J.F. wrote:

    >Wrocławska Inspekcja Handlowa mieści się na Ofiar Oświęcimskich.
    >Z badziewiem trzeba walczyć.

    Hihi - mam znacznie blizej :-)

    Oni moga jakies kary nakladac, czy spytaja czemu nie reklamowalem u
    sprzedawcy ?

    Bo tu dopiero urzedowa kara moze pomoc :-)

    J.

  • 8. Data: 2017-09-12 19:51:23
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2017-09-12 o 18:38, J.F. pisze:

> [...]
    > pojemnosci 1200mAh.
    >
    > no i zachodza pytania:
    > a) robota celowa, czy pomylka w produkcji,  jakich pewnie wiele ?

    Według mnie celowa, cena czyni cuda a mało kto rozbiera aby sprawdzić
    czy się zgadza. A nawet.. zareklamujesz teraz jak to porozklejałeś?

    Poza tym - Manta... czego się spodziewałeś? Mi wszystko tego importera
    się rozsypało a próbowałem różnych rzeczy.

    > b) gdzie oni takie ogniwa znalezli ? Toz porzadne firmy chyba nigdy tak
    > malych pojemnosci nie robily.
    >    czyzby zaczelo sie produkowanie tanszych ogniw dla supermarketow ?

    Pewnie ktoś znalazł jedne z pierwszych modeli sprzed 120 lat w
    kontenerze. Zamiast utylizować niebezpieczne substancje lepiej sprzedać
    jako super hiper power bank.
    Abbo na ten przykład:
    https://www.youtube.com/watch?v=hIMMYJ97BjM
    https://www.youtube.com/watch?v=JzzfzGJpUS8

    Ja kupiłem obudowę TOMO u chinczyków a baterie wsadziłem ze starej
    baterii laptopa - Panasonic MH12210 w których o dziwo 3200mAh przy
    teście wyszło (nominał to 3400mAh). "Inteligentna" elektronika baterii
    Dell'a naliczyła ileś tam cykli a w rzeczywistości działa lepiej niż
    nowy marketowy chłam. Także jak widzisz... nic się nie dzieje
    przypadkiem. Wszystko jest zaplanowane.

    --
    Irokez

  • 9. Data: 2017-09-12 20:22:05
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    J.F. wrote:

    > Oni moga jakies kary nakladac

    Mogą, i to czasem bardzo bolesne. Nakazać wycofać towar z obrotu też
    mogą. Tam jest kilka wyspecjalizowanych wydziałów.

    > czy spytaja czemu nie reklamowalem u sprzedawcy ?

    A ja nie wiem, o co Cię spytają, ale z osobistego doświadczenia
    wiem, że to bardzo uczynni i kompetentni ludzie. Do tego stopnia,
    że pani kierownik wydziału wzięła pod pachę moje pudełko z butami
    i stwierdziła, że się osobiście przejdzie do Arkad, bo ma blisko.
    Mnie szczęka opadła do kolan, ale sprzedawczyni z Bergsona, która
    profesjonalnie pouczyła mnie, co i w co mogę pana majstra, musiała
    jeszcze niżej, bo po dwóch tygodniach przelew był na koncie.

    Serdecznie polecam tę instytucję; co najmniej dwóch kolegów
    posłuchało mojej rady i sprawy zakończyły im się sukcesem,
    a w jednym przypadku nie.

    Niedorzeczników sobie odpuść, sama inspektor mi powiedziała,
    że i tak niedorzecznik odsyła w końcu do nich, więc nie ma co
    wydłużać ścieżek.

    > Bo tu dopiero urzedowa kara moze pomoc :-)

    Skoro dowalili producentowi pizzy IIRC 80k za przekręty na mięsie...
    Oni gdzieś mieli wykaz kontroli z wysokościami kar -- za czekolady
    bez polskiego napisu o zawartości miazgi kakaowej wlepiali 500. :-)

    Pozdrawiam, Piotr

  • 10. Data: 2017-09-12 20:30:13
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Irokez" napisał w wiadomości grup
    pl...

    >Według mnie celowa, cena czyni cuda a mało kto rozbiera aby sprawdzić
    >czy się zgadza. A nawet.. zareklamujesz teraz jak to porozklejałeś?

    Niezgodnosc z umowa obowiazuje i po rozklejeniu ... ale widac klejenie
    za drogie, byly zatrzaski, kiepskie, latwo puscily :-)

    >Poza tym - Manta... czego się spodziewałeś? Mi wszystko tego
    >importera się rozsypało a próbowałem różnych rzeczy.

    Rozsypac sie moze, ale dwoch ogniw po 2000 to sie spodziewalem.

    >Pewnie ktoś znalazł jedne z pierwszych modeli sprzed 120 lat w
    >kontenerze.

    Juz wtedy mialy 1500, poza tym teraz by pewnie nie dzialaly.

    Aliexpress jednak znajduje troche 18650 o pojemnosci 1200 ... ciekawe.

    J.