  • 1. Data: 2017-03-16 19:20:04
    Temat: Powietrzna pompa ciepła
    Od: Marek <f...@f...com>

    Czym się różni zasada działania takiej pompy od kilmatyzatora
    przełączonego w tryb grzania?

    --
    Marek

  • 2. Data: 2017-03-17 01:27:45
    Temat: Re: Powietrzna pompa ciepła
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu piątek, 17 marca 2017 03:20:05 UTC+9 użytkownik Marek napisał:
    > Czym się różni zasada działania takiej pompy od kilmatyzatora
    > przełączonego w tryb grzania?

    W zasadzie działania, czy w nomenklaturze handlowej?

  • 3. Data: 2017-03-17 09:49:15
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 16 Mar 2017 17:27:45 -0700 (PDT), Konrad Anikiel
    <a...@g...com> wrote:
    > W zasadzie działania, czy w nomenklaturze handlowej?

    Zasadzie działania, oczywiście.

    --
    Marek

  • 4. Data: 2017-03-17 10:06:45
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu piątek, 17 marca 2017 17:49:18 UTC+9 użytkownik Marek napisał:

    > Zasadzie działania, oczywiście.

    Oczywiście, niczym. W krajach gdzie lato jest za gorące a zima za zimna, wiele
    klimatyzatorów chłodzi latem, a grzeje zimą. Trochę droższe, bo wymienniki muszą być
    przewymiarowane, trochę zaworów dochodzi, ale zasada działania pozostaje ta sama.

  • 5. Data: 2017-03-17 10:18:40
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu piątek, 17 marca 2017 17:49:18 UTC+9 użytkownik Marek napisał:

    > Zasadzie działania, oczywiście.

    A niech to, dopiero zaczaiłem że na samym początku napisałeś że zasada działania.
    Jakiś nieczytaty się zrobiłem :-)

  • 6. Data: 2017-03-17 22:41:43
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu piątek, 17 marca 2017 10:18:41 UTC+1 użytkownik Konrad Anikiel napisał:
    > A niech to, dopiero zaczaiłem że na samym początku napisałeś że zasada
    > działania. Jakiś nieczytaty się zrobiłem :-)

    Zasada niby ta sama, ale chyba gaz inny, ciśnienia inne i klamoty
    trochę inne, więc jakby się uprzeć to można powiedzieć że to
    całkowicie inne urządzenie :>

    L.

  • 7. Data: 2017-03-18 00:09:39
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Lisciasty pisze:

    > Zasada niby ta sama, ale chyba gaz inny, ciśnienia inne i klamoty
    > trochę inne, więc jakby się uprzeć to można powiedzieć że to
    > całkowicie inne urządzenie :>

    Jeśli się przy tym zauważy, że żaden gaz nie jest doskonały, to
    wtedy można rzec, że leżące u podstaw równania gazowe w zasadzie
    też są inne.

    --
    Jarek

  • 8. Data: 2017-03-18 06:04:28
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu sobota, 18 marca 2017 06:41:44 UTC+9 użytkownik Lisciasty napisał:

    > Zasada niby ta sama, ale chyba gaz inny, ciśnienia inne i klamoty
    > trochę inne, więc jakby się uprzeć to można powiedzieć że to
    > całkowicie inne urządzenie :>

    Dzięki różnicy ciśnień zmuszamy czynnik do odparowania w niższej temperaturze, a
    skraplania w wyższej. Czy ktoś to włoży w inną obudowę, użyje do innego celu, wbuduje
    w to inne lampki, włoży do pilota inne baterie, sprzeda za inną cenę- to bez
    znaczenia dla zasady działania.

  • 9. Data: 2017-03-18 21:07:25
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 17 Mar 2017 14:41:43 -0700 (PDT), Lisciasty napisał(a):

    > Zasada niby ta sama, ale chyba gaz inny, ciśnienia inne i klamoty

    A inne ?
    Co to za PPC ?

    J.

  • 10. Data: 2017-03-20 13:21:00
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu sobota, 18 marca 2017 21:07:13 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:
    > A inne ?
    > Co to za PPC ?

    Eee moja nie rozumi pytanie...

    L.