  • 1. Data: 2019-09-12 17:31:12
    Temat: Powietrzne linie przesyłowe energii elektrycznej - jakim cudem to działa?!?
    Od: Szyk Cech <s...@s...pl>

    Cześć!

    Gdy codziennie patrzę na te słupy i te "gołe" druty nie odmiennie zadaję
    sobie pytanie:
    Jakim cudem gdy pada deszcz nie ma zwarcia do ziemi?!? Czyli do masy.
    Przecież stare instalacje są "gołe" i nawet jak silny wiatr wieje to
    potrafią iskrzyć gdy się stykają. A jak to moknie to cały obwód się
    zamyka, bo mokre są druty, mokre są uchwyty tych drutów i słupy.
    Widzę, że są tam jakieś elementy szklane lub ceramiczne, ale przecież
    one też mokną...

    Tak więc: jakim cudem gdy pada deszcz linie elektryczne nie mają zwarcia?
    I: Jakim cudem nie ma zwarcia linia zasilająca kolejki elektryczne?

    Dzięki i pozdro.
    Szyk Cech

  • 2. Data: 2019-09-12 17:46:37
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Szyk Cech" napisał w wiadomości grup
> [...]
    >Jakim cudem gdy pada deszcz nie ma zwarcia do ziemi?!? Czyli do masy.
    >Przecież stare instalacje są "gołe" i nawet jak silny wiatr wieje to

    Normalnie sie nie stykaja.

    >A jak to moknie to cały obwód się zamyka, bo mokre są druty, mokre są
    >uchwyty tych drutów i słupy.
    >Widzę, że są tam jakieś elementy szklane lub ceramiczne, ale przecież
    >one też mokną...

    Polowa izolatora mokra, ale polowa sucha, i nie przewodzi.

    Zobacz te ksztalty
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Izolatory_energetyczne

    >I: Jakim cudem nie ma zwarcia linia zasilająca kolejki elektryczne?

    Tak samo - izolatory tam sa.

    Zreszta czysta woda slabo przewodzi, a jak dobrze przewodzi, to sie
    duzo ciepla wydziela i woda odparowuje :-)

    J.

  • 3. Data: 2019-09-12 18:19:26
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2019-09-12 o 17:46, J.F. pisze:
    > Zobacz te ksztalty
    Kapinoski jak przy parapetach. :-)

    Robert

  • 4. Data: 2019-09-15 03:34:36
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu piątek, 13 września 2019 00:30:59 UTC+9 użytkownik Szyk Cech napisał:
> [...]
    >
    > Tak więc: jakim cudem gdy pada deszcz linie elektryczne nie mają zwarcia?
    > I: Jakim cudem nie ma zwarcia linia zasilająca kolejki elektryczne?

    Cuda się zdarzają. Były przypadki porażenia prądem z przewodu trakcyjnego osoby
    stojącej gołymi stopami na szynie kolejowej. Bez deszczu. A tam jest tylko 3 kV.

  • 5. Data: 2019-09-15 12:15:45
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 14 Sep 2019 18:34:36 -0700 (PDT), Konrad Anikiel napisał(a):

    > Cuda się zdarzają. Były przypadki porażenia prądem z przewodu
    > trakcyjnego osoby stojącej gołymi stopami na szynie kolejowej. Bez
    > deszczu. A tam jest tylko 3 kV.

    Wow - jak to sie stalo ?

    Bo z drugiej strony - Pogromcy Mitów sprawdzali czy mozna sie porazic
    sikajac z wiaduktu na druty kolejowe.
    Nie mozna. Strumien moczu szybko rozbija sie na kropelki i traci
    przewodnosc.

    J.

  • 6. Data: 2019-09-15 13:49:12
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 15.09.2019 o 12:15, J.F. pisze:
    > Bo z drugiej strony - Pogromcy Mitów sprawdzali czy mozna sie porazic
    > sikajac z wiaduktu na druty kolejowe.
    > Nie mozna. Strumien moczu szybko rozbija sie na kropelki i traci
    > przewodnosc.
    https://www.youtube.com/watch?v=N8fwtkC5UJU
    Jacek

  • 7. Data: 2019-09-15 13:56:11
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu niedziela, 15 września 2019 19:15:45 UTC+9 użytkownik J.F. napisał:

    > Wow - jak to sie stalo ?

    Nie wiem, ale przypuszczam że da się odszukać opisy. Może jakieś szczególne warunki
    pogodowe, powietrze się jonizuje od nasłonecznienia, wiatru i czegoś tam jeszcze.

    > Bo z drugiej strony - Pogromcy Mitów sprawdzali czy mozna sie porazic
    > sikajac z wiaduktu na druty kolejowe.
    > Nie mozna. Strumien moczu szybko rozbija sie na kropelki i traci
    > przewodnosc.

    Fala emigracji z Polski do UK przyniosła istotny statystycznie wzrost wypadków
    porażenia prądem ludzi sikających z peronu na szynę pod napięciem. Chyba kwestia
    napięcia powierzchniowego w moczu- rozbije się na krople, czy doleci zwartym
    strumieniem. Pewnie od czegoś zależy, może Polacy mają w genach zapisany sik ciągły.
    Dobry temat na ignobla.

  • 8. Data: 2019-09-15 21:11:11
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 15 Sep 2019 04:56:11 -0700 (PDT), Konrad Anikiel napisał(a):

    > Nie wiem, ale przypuszczam że da się odszukać opisy. Może jakieś szczególne warunki
    pogodowe, powietrze się jonizuje od nasłonecznienia, wiatru i czegoś tam jeszcze.

    Hm, gdyby takie warunki sie zdarzaly ... to chyba powinny byc dziury
    wypalone w dachach wagonow ...

    > Fala emigracji z Polski do UK przyniosła istotny statystycznie
    > wzrost wypadków porażenia prądem ludzi sikających z peronu na szynę
    > pod napięciem. Chyba kwestia napięcia powierzchniowego w moczu-

    Naprawde ?

    > rozbije się na krople, czy doleci zwartym strumieniem. Pewnie od
    > czegoś zależy, może Polacy mają w genach zapisany sik ciągły. Dobry
    > temat na ignobla.

    A propos - jest sukces -
    http://naukawpolsce.pap.pl/aktualnosci/news%2C78567%
    2Cig-noble-2019-rozdane-wsrod-laureatow-polacy.html

    https://www.nature.com/articles/s41598-018-23005-1

    J.

  • 9. Data: 2019-09-16 00:56:41
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 16 września 2019 04:11:11 UTC+9 użytkownik J.F. napisał:

> [...]
    jeszcze.

    > Hm, gdyby takie warunki sie zdarzaly ... to chyba powinny byc dziury

    Pociąg ma lokomotywę z pantografem, jedzie szybko rozdmuchując powietrze na boki,
    dosyć mało podobieństw.

    > Naprawde ?

    A tam jest tylko 750V

  • 10. Data: 2019-09-17 21:12:22
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    Jacek <k...@a...com> wrote:

    > https://www.youtube.com/watch?v=N8fwtkC5UJU

    https://www.sadistic.pl/uwazaj-gdzie-lejesz-vt185093
    ,15.htm

    https://www.huffpost.com/entry/urinating-transformer
    -sentence_n_1288760

    https://gizmodo.com/idiot-thief-exploded-himself-by-
    peeing-on-a-power-trans-5886555

    https://www.straitstimes.com/asia/east-asia/seven-ye
    ar-old-boy-in-china-electrocuted-after-urinating-on-
    transformer