    From: Marek S <p...@s...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Powód, dla którego warto zadbać o opony
    Date: Tue, 3 Jul 2018 00:46:05 +0200

    Witam Was,

    Poniższy filmik powstał w sposób niezamierzony. To zaledwie 50 minut
    spacerowej jazdy a sporo się mimo to działo. Przy szybszym prowadzeniu
    auta trzeba by się wykazać zdecydowaną reakcją.

    Skojarzyła mi się niedawna dyskusja o tym, że nie warto silić się na
    dobre letnie opony. Cytuję niektóre wypowiedzi jakie wtedy padły (nie
    słowo w słowo bo szukać mi się nie chce lecz intencjonalnie): niech
    kwiczą na zakrętach, jeżdżę ostrożnie więc po co mi dobre, albo... nigdy
    slalomem nie jeżdżę więc przyczepność przy raptownych skrętach jest
    nieistotna.

    https://drive.google.com/file/d/1kxXK9aLkBPx3YJ8rjlv
    TBM0pGsNY6STi/view?usp=sharing

    Ten pijaczek po prawej przewrócił się zaraz po tym gdy go wyminąłem.
    Warto sobie przemyśleć posiadanie sprawnego auta dla takich przypadków.
    Fragment z taksówkarzem tylko jako ciekawostka.

    Przy okazji przyszła mi do głowy jeszcze jedna myśl odnośnie tego, że
    diesel nie musi być głośny względem elektryka. Zwróćcie uwagę, że silnik
    czasem zamruczy przy przyspieszaniu ale generalnie szum opon jest
    znacznie głośniejszy. Oczywiście należy brać pod uwagę, że odgłosy są
    wyolbrzymione przez kamerkę pewnie dlatego, że tak ma działać, że jest
    sztywno do szyby przymocowana, że dmucha na nią wentylacja. W
    rzeczywistości można cicho radia słuchać do grubo ponad setki. Mam na
    myśli proporcje głośności silnika do głośności opon.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek