  • 1. Data: 2011-02-07 07:30:48
    Temat: Powrot do temat: lokalizacja ip
    Od: Mikołaj Jopczyński <m...@g...com>

    Witajcie,

    Wszyscy (albo prawie?) dostaja teraz ipki z odzysku. Mnie sie tez
    trafila taka pula.

    No i wskazuje mnie miedzy francja, a uk :)

    W maxmind juz zaktualizowali - gdzie jeszcze moge udezyc?

    --
    Mikołaj Jopczyński, Tychy Online

    tel: 32 7 400 000 | mikolaj (at) tychy-online.pl | gg: 311167 |
    www.tychy-online.pl

    Znajdz nas na Facebooku: http://www.facebook.com/TychyOnline

  • 2. Data: 2011-02-07 08:16:40
    Temat: Re: Powrot do temat: lokalizacja ip
    Od: Przemyslaw Frasunek <v...@f...lublin.pl>

    Dnia 07.02.2011 Mikołaj Jopczyński <m...@g...com> napisał/a:
    > No i wskazuje mnie miedzy francja, a uk :)
    > W maxmind juz zaktualizowali - gdzie jeszcze moge udezyc?

    To i tak masz dobrze. ;) Moja byla wczesniej z Afryki. Jak jeden z moich
    userow zalogowal sie z tego IP na swoje konto na Paypalu, od razu mu je
    zablokowali, a polski BOK kazal mu sie zalogowac z domu, a nie z
    jakiegos dziwnego adresu. :)

    Maxmind (po mailu) juz dobrze lokalizuje te IP, natomiast inne bazy -
    niekoniecznie. Bylem ostatnio w Centrum Nauki Kopernik w Warszawie, jest
    tam ekspozycja (dla dzieci) pozwalajaca na geolokalizacje wpisanego IP.
    Nie wiem, z jakiej bazy korzystaja, ale dla moich IP caly czas pokazuja
    Nigerie.

    --
    * Fido: 2:480/124 ** WWW: http://www.frasunek.com ** NICHDL: PMF9-RIPE *
    * Jabber ID: v...@n...pl ** PGP ID: 2578FCAD ** HAM-RADIO: SQ5JIV *

  • 3. Data: 2011-02-07 10:40:51
    Od: Grzegorz Janoszka <G...@n...Janoszka.pl>

    On 07-02-11 09:16, Przemyslaw Frasunek wrote:
> [...]
    > userow zalogowal sie z tego IP na swoje konto na Paypalu, od razu mu je
    > zablokowali, a polski BOK kazal mu sie zalogowac z domu, a nie z

    To bardzo ciekawe, bo za Afrykę odpowiada AfriNIC, a za Europę RIPE NCC.
    Nie sądzę, żebyś dostał IP używane wcześniej w Afryce. Recycling adresów
    odbywa się raczej w ramach jednego RIRa.

    --
    Grzegorz Janoszka

  • 4. Data: 2011-02-07 11:17:27
    Od: Przemysław Gubernat <r...@W...r3pc10.pl.na.newsach>

    W dniu 2011-02-07 11:40, Grzegorz Janoszka pisze:

    > To bardzo ciekawe, bo za Afrykę odpowiada AfriNIC, a za Europę RIPE NCC.
    > Nie sądzę, żebyś dostał IP używane wcześniej w Afryce. Recycling adresów
    > odbywa się raczej w ramach jednego RIRa.

    Przecież AfriNIC jest stosunkowo młody i wcześniej RIPE miał pod opieką Afrykę.

    --
    [WRC] Biały Scenic 2000 1,9 dTI
    CB: Intek M-490 ML 145

    +-=-=-=-=-=-=-=- Przemysław Gubernat -=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-+
    | _API Internet_ A. Stolarczyk i P. Gubernat Spółka Jawna |
    =-=-=-=-+

  • 5. Data: 2011-02-07 11:58:35
    Od: Grzegorz Janoszka <G...@n...Janoszka.pl>

    On 07-02-11 12:17, Przemysław Gubernat wrote:

    > Przecież AfriNIC jest stosunkowo młody i wcześniej RIPE miał pod opieką Afrykę.

    Nie do końca:

    http://en.wikipedia.org/wiki/AfriNIC

    Before AfriNIC was formed, IP addresses for Africa were distributed by
    the Asia-Pacific Network Information Centre (APNIC), the American
    Registry for Internet Numbers (ARIN), and the RIPE NCC.

    AfriNIC działa od 2004/2005, trzeba mieć jakiegoś strasznego pecha
    chyba, że dostać IP po Afryce w Europie, nigdy się z tym nie spotkałem.

    Normalne za to jest, że nowe IP, które rozdaje teraz RIPE, oczywiście z
    recyclingu, mają całkowicie pomieszane dane, jeden nasz klient dostał
    niedawno adresy, które są geolokalizowane na 4 różne kraje, każdy
    niewłaściwy, Mołdawia, Serbia, Francja i Malta chyba :)

    --
    Grzegorz Janoszka

  • 6. Data: 2011-02-07 13:17:13
    Od: Slawek Kotynski <s...@a...com.pl>

    Przemyslaw Frasunek wrote:

> [...]
    > userow zalogowal sie z tego IP na swoje konto na Paypalu, od razu mu je
    > zablokowali, a polski BOK kazal mu sie zalogowac z domu, a nie z

    Tak na marginesie, wygląda to na jakiś idiotyzm...
    Jak wyjadę na Seszele to mi Paypal nie pozwoli korzytać
    ze swojego konta?

    --
    mjk
    Nie pisz na s...@a...com.pl - to pułapka

  • 7. Data: 2011-02-07 14:07:00
    Od: Mikołaj Jopczyński <m...@g...com>

    W dniu 2011-02-07 14:17, Slawek Kotynski pisze:

    > Tak na marginesie, wygląda to na jakiś idiotyzm...
    > Jak wyjadę na Seszele to mi Paypal nie pozwoli korzytać
    > ze swojego konta?

    Jakis to sens ma - mysle, ze boja sie fraud'ow i to jest powod takich akcji.

  • 8. Data: 2011-02-07 14:36:08
    Od: Mikołaj Jopczyński <m...@g...com>

    Znalazlem jeszcze to: http://www.hostip.info/

  • 9. Data: 2011-02-07 14:56:50
    Od: Slawek Kotynski <s...@a...com.pl>

    Mikołaj Jopczyński wrote:

    > Jakis to sens ma - mysle, ze boja sie fraud'ow i to jest powod takich
    > akcji.

    No, przepraszam, ale jeśli _takie_ zabezpieczenia mają mieć sens,
    to raczej cały serwis należy przemyśleć od podstaw.
    Czy w Paypalu rzeczywiście takie procedury mają?
    Nie wiem, ale wątpię.

  • 10. Data: 2011-02-07 18:39:20
    Od: Przemyslaw Frasunek <v...@f...lublin.pl>

    Dnia 07.02.2011 Grzegorz Janoszka <G...@n...Janoszka.pl> napisał/a:
    > To bardzo ciekawe, bo za Afrykę odpowiada AfriNIC, a za Europę RIPE NCC.
    > Nie sądzę, żebyś dostał IP używane wcześniej w Afryce. Recycling adresów
    > odbywa się raczej w ramach jednego RIRa.

    Historia jak z "Nie do wiary" :P Jednak dosc prosta do wytlumaczenia,
    wiec nie wiem, skad to powatpiwanie.

    RIPE dostalo 46/8 stosunkowo niedawno [1]. Wczesniej ta podsiec nalezala do
    BBN (a pozniej Level 3) i byla przydzielona w 1992 r. [2], czyli jeszcze
    przed powstaniem RIRow. L3 zapewne jakis fragment 46/8 uzywalo w Afryce
    i ten, trafil do mnie.

    [1] - a dokladniej we wrzesniu 2009 r. -
    http://www.iana.org/assignments/ipv4-address-space/i
    pv4-address-space.xml
    [2] -
    http://web.archive.org/web/20020802033839/www.iana.o