  • 1. Data: 2013-08-25 19:33:39
    Temat: Pozostawienie opon zimowych na jesień
    Od: Sorcal <w...@g...com>

    Witam

    Mam może taki nietypowy temat trochę. Z pewnych względów samochód przestał
    praktycznie całe lato jeszcze na założonych oponach zimowych (opony nowe, jeden sezon
    jeżdżone). Teraz przyszedł czas na ponowną eksploatację samochodu i zastanawiam się
    jaki jest sens zmiany opon na jakieś 2 miesiące jeżeli raczej już upałów nie będzie,
    a jesień nadchodzi powolnymi krokami.

    Jestem ciekawy Waszej opinii na ten temat, według mnie zrobię nie więcej jak 4k-5kkm
    do śnieżnej zimy, więc szybsze zużycie opon chyba nie będzie aż tak znaczne przez
    taki przebieg i już niższe temperatury. Tak samo zastanawiam się nad właściwościami
    jezdnymi - wiadome jest, że przy gorącym lecie opona zimowa zachowuje się trochę
    nieprawidłowo, ale myślę, że już specjalnie gorąco nie będzie i nie powinna mnie
    zaskoczyć.

    Warto pozostawić zimówki w chwili obecnej (na wrzesień i październik) czy jednak
    warto je wymienić na tak krótki okres? Mam na myśli bezpieczeństwo jazdy i zużycie
    zimówki. Dzięki za opinie:)

  • 2. Data: 2013-08-25 19:41:24
    Temat: Re: Pozostawienie opon zimowych na jesień
    Od: Jacek <s...@o...pl>

    W dniu 2013-08-25 19:33, Sorcal pisze:

    A ile km zamierzasz przejechać? Jeżeli mniej niz powiedzmy 2000 to nie
    ma co zmieniać.
    Jacek

  • 3. Data: 2013-08-25 20:03:57
    Od: "mappl" <n...@m...pl>

    Jeśli to jakieś hiper super zimówki to warto je oszczędzać i zmienić - a
    jeśli jakieś standardowe, to zostaw tak jak jest. Droga hamowania i
    trakcja na zimówce będzie teraz nieco gorsza.

  • 4. Data: 2013-08-25 20:16:40
    Od: MarcinJM <m...@o...pl>

    W dniu 2013-08-25 19:41, Jacek pisze:
    > W dniu 2013-08-25 19:33, Sorcal pisze:
    >>
    > A ile km zamierzasz przejechać? Jeżeli mniej niz powiedzmy 2000 to nie
    > ma co zmieniać.

    przeciez napisal

    MarcinJM gg: 978510
    kompleksowe remonty youngtimer'ów, nadwozi rajdówek
    przeróbki typu "panie, tego sie nie da zrobic"

  • 5. Data: 2013-08-25 20:41:19
    Od: _Michał <m...@g...pl>

    On 8/25/2013 7:33 PM, Sorcal wrote:
> [...]
    warto je wymienić na tak krótki okres? Mam na myśli bezpieczeństwo jazdy i zużycie

    Jako mistrz jeżdżenia na zimówkach w lecie i na letnich w zimie,
    powiem tak:

    trakcyjność dobrych zimówek jest i tak bardzo dobra latem
    teraz mam zimówki w:
    -safrane 2.5
    -safrane 3.0
    -bmw750

    Pierwszym śmigam do 210 (bo zimówki przód są do 190km/h), żadnych
    problemów nie ma, hamuje rewelacyjnie, skręca rewelacyjnie
    a z przodu chyba to jakiś chińczyk jest (zimówka) z tyłu continental.

    Tym 3.0 na zimówkach (michelin) do 258km/h i spoko, nie ma problemów
    trochę się zsuwa na autostradach po zakrętach ponad 240, i trochę
    piszczy. (z tym że on teraz "średnio działa").

    W BMW v12 4x Dunlopy zimówki, najgorsze ze wszystkich, ale 220km/h po
    zakrętach spoko - na mokrym średniawo już i DSC dziobie jak szalone.

    Wypożyczyłem auto, a tam continental winter cośtam ;) do 200km/h
    spoko (więcej nie jechałem, bo w umowie było do 210km/h), a ubezpieczeń
    zawsze zero biorę, to żeby coś tam na mnie nie było, ze auto popsuło
    się czy coś - poza tym to bmw3 było, to się nie nadaje do jazdy ponad
    150km/h.

    Ale,
    wszystkie zimówki dodadzą kilka metrów do hamowania ze 100km/h-to fakt!

    Zaraz je pewnie pościeram, to zimą kupie letnie i tak będę jeździł
    (tu gorzej), 2 lata ;)

  • 6. Data: 2013-08-25 21:29:07
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** Sorcal pisze tak:

> [...]
    > opona zimowa zachowuje się trochę nieprawidłowo, ale myślę, że już
    > specjalnie gorąco nie będzie i nie powinna mnie zaskoczyć.

    Jeżdzę cały czas na zimówkach już 4 lata i nic się z nich nie ściera
    gwałtownie. Moje zimówki źle hamują na mokrym (bo lamelki długie) więc
    ew musiałbyś na to uważać.

    --
    Piter
    vw golf mk2 1.3 '87

  • 7. Data: 2013-08-25 21:33:32
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2013-08-25 20:41, _Michał wrote:

    > Tym 3.0 na zimówkach (michelin) do 258km/h i spoko, nie ma problemów
    > trochę się zsuwa na autostradach po zakrętach ponad 240, i trochę
    > piszczy. (z tym że on teraz "średnio działa").

    W lotnictwie i tak opon sie uzywa glownie podczas startu i ladowania.

    --

    memento lorem ipsum

  • 8. Data: 2013-08-25 22:19:51
    Od: _Michał <m...@g...pl>

    On 8/25/2013 9:33 PM, elmer radi radisson wrote:

    > W lotnictwie i tak opon sie uzywa glownie podczas startu i ladowania.

    he he :)

    Do samolotu to jest podobne BMW v12, tak do 180km/h ciśnie po plecach
    jak cholera.

    Safrane rozpędza się cały czas ok do ~240km/h, ale bez tego typu wrażeń

    Przy hamowaniu na odwrót ;) a zakręty w zasadzie identycznie
    (safrane lepiej po dziurach, bmw po superpłaskim).

    A co do latania (poduszkowcem):

    To żaden z nich wciąż "nie odlatuje" (nie zamienia się w poduszkowiec)
    przy tych prędkościach ale już "mam" kilka limitów w autach:

    -lanos 1.6 ponad 130km/h poduszkowiec
    -bmw3 f30 ponad 170km/h poduszkowiec
    -chrysler 300 (model do 2011) ponad 170km/h poduszkowiec
    -renault scenic i ph2, ponad 160km/h poduszkowiec

    o dziwno opel meriva mi nie "odleciał" bo silnika brakło przy ~160km/h;)

  • 9. Data: 2013-08-26 18:02:49
    Od: tá´Ź

    Sorcal wrote:

> [...]
    > eksploatację samochodu i zastanawiam się jaki jest sens zmiany opon na
    > jakieś 2 miesiące jeżeli raczej już upałów nie będzie, a jesień

    Skoro przechowywałeś je w najgorszy możliwy sposób, to raczej 2 miesiące
    w niczym im nie zaszkodzą. Tyle, że auto będzie gorzej się prowadziło i
    hamowało. Ale to jeszcze zależy, jakie masz letnie.

    --
    ss??q s? ??u??ou??