  • 1. Data: 2018-04-14 09:06:00
    Temat: Pracujący silnik, napięcie na akumulatorze 12.9V, jak daleko dojadę?
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    Wyraźnie niedomaga mi ładowanie akumulatora.

    Napięcie 12.9V przy pracującym silniku i wyłączonych elektrycznych
    akcesoriach.

    Naładowałem dziś akumulator pod korek i zastanawiam się, jak daleko
    dojadę w takim stanie pojazdu. 10km? 30? 100?

    Jak oceniacie?

    Toyota Yaris.

    --
    MN

  • 2. Data: 2018-04-14 09:30:38
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2018-04-14 o 09:06, Marcin N pisze:
> [...]
    >
    > Naładowałem dziś akumulator pod korek i zastanawiam się, jak daleko
    > dojadę w takim stanie pojazdu. 10km? 30? 100?

    Avensisem z niedziałającym alternatorem przejechałem po miecie
    kilkadziesiąt kilometrów. Aż w końcu nie chciał już ruszyć spod świateł.

  • 3. Data: 2018-04-14 09:33:56
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

> [...]
    >
    > Naładowałem dziś akumulator pod korek i zastanawiam się, jak daleko
    > dojadę w takim stanie pojazdu. 10km? 30? 100?

    Jeśli napięcie utrzymuje się na takim poziomie i nie spada poniżej to
    myślę że spokojnie całe lato :)

    Lewis

  • 4. Data: 2018-04-14 10:03:27
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 14 Apr 2018 09:06:00 +0200, Marcin N napisał(a):
    > Wyraźnie niedomaga mi ładowanie akumulatora.
    > Napięcie 12.9V przy pracującym silniku i wyłączonych elektrycznych
    > akcesoriach.

    A swiatla ?

    > Naładowałem dziś akumulator pod korek i zastanawiam się, jak daleko
    > dojadę w takim stanie pojazdu. 10km? 30? 100?

    12.9V to jeszcze nie jest tak zle. troche ladowania jest, mozna z tym
    jezdzic i jezdzic, o ile policjanci nie zatrzymaja za swiatla.
    Albo o ile odcinki nie beda krotkie i nie rozladujesz aku przy
    rozruchach. Albo np w czasie deszczu na wycieraczki i dmuchawe.

    J.

  • 5. Data: 2018-04-14 11:52:57
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 14 Apr 2018 10:03:27 +0200, J.F. napisał(a):

    > 12.9V to jeszcze nie jest tak zle.

    Pisze, że ma wyłączone odbiorniki prądu, a baterię naładowaną na full.
    To ile powinno być?

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 6. Data: 2018-04-14 12:00:09
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Marcin N m...@o...pl ...

> [...]
    >
    > Naładowałem dziś akumulator pod korek i zastanawiam się, jak daleko
    > dojadę w takim stanie pojazdu. 10km? 30? 100?

    Ja tam sie nie znam ale to chyba wazne, czy to benzyna czy diesel...
    Teoretycznie dieslem dalej...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Dzieci stają się podobne do tego, co o nich myślimy."

  • 7. Data: 2018-04-14 12:04:58
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-04-14 o 12:00, Budzik pisze:
    > Użytkownik Marcin N m...@o...pl ...

    > Ja tam sie nie znam ale to chyba wazne, czy to benzyna czy diesel...
    > Teoretycznie dieslem dalej...

    A to zależy, jeśli to diesel pokroju 1.6TD z golfa 2 to z pewnością, tam
    mógłbyś odpiąć aku i pojedzie na koniec świata. Nowoczesne diesle CR z
    masą aktuatorów od wszelkiego rodzaju klapek, VNT, EGRów, z dziesiątkami
    czujników wszystkiego co się da, myślę że po 15km bez ładowania mogą
    zdechnąć.

    Lewis

  • 8. Data: 2018-04-14 12:54:08
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2018-04-14 o 11:52, Maciek pisze:

    > Pisze, że ma wyłączone odbiorniki prądu, a baterię naładowaną na full.
    > To ile powinno być?

    Powinno być sporo powyżej trzynastu. Przez pierwszych kilka minut po
    rozruchu ma prawo być trochę powyżej czternastu.

    Pozdrawiam

  • 9. Data: 2018-04-14 13:21:14
    Od: ToMasz <N...@o...pl>

    W dniu 14.04.2018 o 09:06, Marcin N pisze:
    > Wyraźnie niedomaga mi ładowanie akumulatora.
    >
    > Napięcie 12.9V przy pracującym silniku i wyłączonych elektrycznych
    > akcesoriach.
    a stoi na tym poziomie czy spada. jak spada - bliżej 10ciiu, jak stoi -
    bardzo daleko

    ToMasz

  • 10. Data: 2018-04-14 13:24:08
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 14 Apr 2018 11:52:57 +0200, Maciek napisał(a):
    > Pisze, że ma wyłączone odbiorniki prądu, a baterię naładowaną na full.
    > To ile powinno być?

    Zaraz po wylaczeniu prostownika akumulator ma powiedzmy 13.2V,
    ale szybko spada. I po godzinie robi sie jakies 12.6V.

    Jesli u niego wzroslo do 12.9, to jakies ladowanie jest, chyba, ze ta
    godzina nie minela.

    J.