  • 1. Data: 2013-03-27 22:25:57
    Temat: Prasa introligatorska
    Od: p...@g...com

    Mam pytanie i zarazem problem....

    Nie wiem jaki nacisk Q dobrać do prasy introligatorskiej, której celem miałoby
    prasowanie kartek papieru....

    Znalazłem takie coś w literaturze:
    "Prasowanie to poddawanie naciskowi stosu wytworów papierniczych, półproduktów lub
    produktów introligatorskich w urządzeniu zwanym prasą introligatorską. Polega ono na
    ściśnięciu danego stosu odpowiednią siłą. Istotą prasowania jest wyparcie powietrza
    spomiędzy arkuszy, kartek w stosie bez zmiany grubości poszczególnych arkuszy czy
    kartek.
    Prasowanie wykonuje się bardzo często w różnych etapach procesów introligatorskich.
    Prasuje
    się zarówno arkusze, jak i składki, komplety składek, wkłady, jak również gotowe
    oprawy.
    Może być ono odrębną operacją, a przy obróbce na zautomatyzowanych liniach potokowych
    prasowanie następuje przez odpowiedni nacisk urządzeń transportujących.
    Efekt prasowania zależy od wielkości nacisku i czasu trwania operacji prasowania.
    Im większy zastosuje się nacisk na jednostkę powierzchni stosu (ciśnienie na stos),
    tym
    większy jest efekt prasowania. Przy zastosowaniu takiego samego nacisku jednostkowego
    na
    stos efekt prasowania zależy w bardzo dużym stopniu od czasu działania nacisku. Im
    dłuższy
    jest czas nacisku na stos, tym większy efekt prasowania."

    Jeżeli chciałbym zrobić prasę introligatorską na ryse papieru a więc 500 kartek A4 to
    jaki potrzebuje nacisk??? Widziałem że prasy mają od 10 do 50 kN nacisku tylko nie ma
    napisane na jakie książki jest wykorzystywana.... Może jest na to jakiś wzór jak się
    oblicza siłę nacisku, bo prowadzący mi powiedział, że najpierw mam pomyśleć co chce
    prasować (pomyślałem że bezie to rya papieru a wiec 500 kartek a4), plyta robocza
    bedzie miala wymiary formatu a4.

    Może jest jakiś wzór na to???

    Proszę o pomoc!!!

  • 2. Data: 2013-03-28 10:24:10
    Temat: Re: Prasa introligatorska
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On Wednesday, 27 March 2013 21:25:57 UTC, p...@g...com wrote:
    > Mam pytanie i zarazem problem....

    A jak myślisz, jaki wpływ na potrzebny nacisk ma ilość kartek? Dla konkretnej prasy
    skonstruowanej na 10 kartek, jeśli wsadzisz ich 100, to nacisk będzie:
    a) 10 razy za mały
    b) 10 razy za duży
    c) pierwiastek z 10 razy za duży
    d) pierwiastek z 10 razy za mały
    e) taki jak trzeba, ale tylko przy pełni księżyca?

    Konrad

  • 3. Data: 2013-03-28 13:09:26
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    W dniu 2013-03-28 10:24, Konrad Anikiel pisze:

> [...]
    > c) pierwiastek z 10 razy za duży
    > d) pierwiastek z 10 razy za mały
    > e) taki jak trzeba, ale tylko przy pełni księżyca?

    To mi wygląda na podchwytliwe pytanie;>

    Jeśli w moje 100 kartek wsadzę co dziesięć sztywną płytę,
    będę mieć 10 pras na 10 kartek, i na każdą działa ten sam
    nacisk, który daje maszyna. Tylko ewentualne przesunięcie
    jest większe.
    To sugeruje oczywistą na pierwszy rzut oka odpowiedź
    'taki, jak trzeba', przeczież naprężenie pomiedzy kartkami
    będzie identyczne. Tylko skąd te magiczne warunki?
    Słupek kartek przestaje być stabilny? Wątpię:)

    pzdr
    bartekltg

  • 4. Data: 2013-03-28 13:23:03
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On Thursday, 28 March 2013 12:09:26 UTC, bartekltg wrote:
    > To sugeruje oczywistą na pierwszy rzut oka odpowiedź
    >
    > 'taki, jak trzeba', przeczież naprężenie pomiedzy kartkami
    >
    > będzie identyczne. Tylko skąd te magiczne warunki?

    Jakie warunki?
    Konrad

  • 5. Data: 2013-03-29 23:10:16
    Od: p...@g...com

    Mam zaprojektować prasę introligatorską i nie wiem jaka dobrać siłę nacisku na papier
    o wysokości np. 20cm.

  • 6. Data: 2013-04-05 01:14:33
    Od: b...@g...com

    W dniu czwartek, 28 marca 2013 13:23:03 UTC+1 użytkownik Konrad Anikiel napisał:

    > Jakie warunki?

    "Pełnia Księżyca" z punktu e.

    pzdr
    bartekltg