  • 1. Data: 2018-06-11 23:56:06
    Temat: Prawa rynku
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    No to ALLPCB dość znacząco podniosło ceny, z 49 do 64 dolarów za płytkę
    czterowarstwową. Moje ostatnie zamówienie wyceniają teraz na 388 dolców,
    bo skorzystałem z pełnej palety możliwości. Mam nadzieję, że to nie
    przeze mnie. :-]

    Czas więc poszukać alternatywnego dostawcy i mój wybór padł na JLCPCB.
    Projekt wycenili na 23 dolary (!!!): cztery warstwy, 25x45mm, 1,2mm
    grubości, własne kolory (za co mam dopłatę $8). Za stówkę warto
    przeprowadzić eksperyment. Jeśli jakość będzie OK, to zyskają stałego
    klienta, do tego robią 6 warstw za ~$80, brzmi aż zbyt pięknie.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 2. Data: 2018-06-12 10:36:27
    Temat: Re: Prawa rynku
    Od: Janusz <j...@o...pl>

> [...]
    >
    > Czas więc poszukać alternatywnego dostawcy i mój wybór padł na JLCPCB.
    > Projekt wycenili na 23 dolary (!!!): cztery warstwy, 25x45mm, 1,2mm
    Piękne, mam płytkę do zrobienia to wypróbuje :)

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 3. Data: 2018-06-13 11:48:53
    Od: Piotr Dmochowski <i...@p...onet.pl>

> [...]
    > przeze mnie. :-]
    >
    > Czas więc poszukać alternatywnego dostawcy i mój wybór padł na JLCPCB.
    Ostatnio widać że się promują na YT.
    https://www.youtube.com/watch?v=ljOoGyCso8s
    Może chcą się przebić niskimi cenami, a później wprowadzą normalne marże
    jak ALLPCB?

    Piotrek

  • 4. Data: 2018-06-13 12:58:40
    Od: cezar <c...@t...pl.nospam>

    On 13/06/18 10:48, Piotr Dmochowski wrote:

    > Ostatnio widać że się promują na YT.
    > https://www.youtube.com/watch?v=ljOoGyCso8s
    > Może chcą się przebić niskimi cenami, a później wprowadzą normalne marże
    > jak ALLPCB?

    Prawie każdy kanał na YT o elektronice jest zasrany ich reklamami.

    Z drugiej strony - zamawiałem płytki dwustronne z JLCPCB i były bardzo
    dobre.

    c.

  • 5. Data: 2018-06-13 14:00:20
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Piotr Dmochowski wrote:

    > Może chcą się przebić niskimi cenami, a później wprowadzą normalne marże
    > jak ALLPCB?

    Normalne w porównaniu z kim? Technoservice na przykład?
    To ALLPCB dalej jest bardzo tanie.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 6. Data: 2018-06-13 15:06:05
    Od: Piotr Dmochowski <i...@p...onet.pl>

    > Normalne w porównaniu z kim? Technoservice na przykład?

    Gdyby mogli opłacić wszystkie koszty i uczciwie zarobić robiąc po
    wcześniejszych stawkach to by cen nie podnosili. Chyba że dostali
    większe zlecenia i nie mają mocy produkcyjnych na amatorów? Trzeba by
    się dowiadywać u źródła. Tak czy inaczej myślę że przy wkładzie pracy
    ludzkiej dążącym do zera, przy równym dostępie do maszyn i materiałów
    ceny będą się zrównywać. Wcześniej jeszcze Chiny mogły wykorzystywać
    obniżanie kosztów przez pomijanie wpływu produkcji na środowisko, ale
    ostatnio coraz bardziej biorą się za ekologię, więc takie proste metody
    konkurowania będą odchodzić do lamusa.

    Technoservice może mieć małe marże bo ma kiepsko zorganizowany proces
    więc i koszty ma za duże, albo jest zoptymalizowany na fabryki zamiast
    na chałupnictwo. Skoro działa tyle lat i nie upadł to widocznie znalazł
    swoją niszę rynkową i sobie radzi.
    Z drugiej strony trzeba by sprawdzić jak wyglądają np. obciążenia
    fiskalne, bo u nas dobra zmiana idzie pełną parą. Właśnie się okazało że
    zakup i użytkowanie samochodu w firmie to praktycznie oszustwo podatkowe
    i trzeba zmienić zasady rozliczania kosztów. A potem zdziwienie że
    ludzie z DG do Czech uciekają.

    Piotrek

  • 7. Data: 2018-06-13 15:31:10
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2018-06-13 o 11:48, Piotr Dmochowski pisze:

    > Ostatnio widać że się promują na YT.
    > https://www.youtube.com/watch?v=ljOoGyCso8s
    > Może chcą się przebić niskimi cenami, a później wprowadzą normalne marże
    > jak ALLPCB?

    Ceny może mają niskie ale kuriera już niekoniecznie, $23 lub $10 za
    dłuższe czekanie.

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 8. Data: 2018-06-13 15:34:06
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Piotr Dmochowski wrote:

    > Gdyby mogli opłacić wszystkie koszty i uczciwie zarobić robiąc po
    > wcześniejszych stawkach to by cen nie podnosili. Chyba że dostali
    > większe zlecenia i nie mają mocy produkcyjnych na amatorów?

    Albo po prostu zrobili tak, bo mogli. Skąd się mają dowiedzieć, ile
    klient jest skłonny zapłacić? Jak się okaże, że przesadzili, to się
    obniży. I da reklamę "wielka obniżka!" A amatorów i tak wszyscy mają
    gdzieś, nie sądzę, by tu były powody. To jest prototypownia dla firm,
    amatorowi czas wykonania 2 dni do niczego potrzebny nie jest.

    Poza tym mam przypuszczenia, że oni żadnych mocy produkcyjnych nie mają.
    Zbierają zamówienia od ludków, układają w panele i wysyłają do hurtowej
    płytkarni. Być może dopłacają trochę za obsługę priorytetową. Poklikaj
    sobie na innych producentów, kalkulatory cen mają uderzająco podobne.
    Przypadek? :-)

    > Technoservice może mieć małe marże bo ma kiepsko zorganizowany proces
    > więc i koszty ma za duże, albo jest zoptymalizowany na fabryki zamiast
    > na chałupnictwo.

    Ale ja się nie czepiam TS, pytam tylko o punkt odniesienia.
    Nawet po podwyżce nie warto iść do TS, wiec w tym sensie różnicy
    ona nie robi. Natomiast uznałem, że warto spróbować innego
    Chińczyka, choćby tylko celem zdobycia doświadczenia. Nie popisze
    się, to PayPal i tak odda pieniądze, a ja puszczę zamówienie do ALLPCB.

> [...]
    > zakup i użytkowanie samochodu w firmie to praktycznie oszustwo podatkowe
    > i trzeba zmienić zasady rozliczania kosztów. A potem zdziwienie że

    W mojej branży zaczynają wysyłać polecenia dokonania korekt podatkowych
    za 5 lat wstecz, bo obniżone koszty uzyskania przychodu za pracę twórczą
    właśnie stały się przestępstwem. Alleluja i do przodu!

    Pozdrawiam, Piotr

  • 9. Data: 2018-06-13 15:40:53
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Janusz wrote:

    > Ceny może mają niskie ale kuriera już niekoniecznie, $23 lub $10 za
    > dłuższe czekanie.

    Cztery warstwy nawet z płatnym kurierem wychodzą taniej niż w ALLPCB
    przed podwyżką i "darmową" dostawą (46USD vs 48USD). No i koszt dostawy
    jest stały, jak dasz im do zrobienia kilka projektów na raz, to się
    dopiero ceny robią nieprzyzwoicie tanie.

    ALL jest sprawdzone i dobre, chętnie wrócę z dziwnościami, ale
    do nudnych płytek JLC może spokojnie wystarczyć. Zobaczymy,
    "fabricating". :-)

    Pozdrawiam, Piotr

  • 10. Data: 2018-06-14 11:35:42
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2018-06-13 o 15:06, Piotr Dmochowski pisze:
    > Właśnie się okazało że
    > zakup i użytkowanie samochodu w firmie to praktycznie oszustwo podatkowe
    > i trzeba zmienić zasady rozliczania kosztów. A potem zdziwienie że
    > ludzie z DG do Czech uciekają.

    Napisz co masz na myśli.
    Nie zajmuję się papierologią, stąd moja niewiedza.
    Ale chciałbym wiedzieć co w trawie piszczy.
    P.G.