  • 1. Data: 2017-01-18 12:46:34
    Temat: Prędkość USB
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    Od czego mogą zależeć różne prędkości transferu - komputer-tablet?
    Ostatnio przegrywam trochę danych z komputera na tablet, i co może
    dziwić - raz transfer około 700MB trwa niecałą minutę a raz 7-8minut.
    Rodzaj danych to przeważnie pojedynczy plik audio. Rodzaj łącza to USB2
    w kompie i microUSB w tablecie.

  • 2. Data: 2017-01-18 14:41:51
    Temat: Re: Prędkość USB
    Od: Mateusz Rzyski <m...@z...pl>

    W dniu środa, 18 stycznia 2017 12:46:19 UTC+1 użytkownik Trybun napisał:
> [...]
    > dziwić - raz transfer około 700MB trwa niecałą minutę a raz 7-8minut.
    > Rodzaj danych to przeważnie pojedynczy plik audio. Rodzaj łącza to USB2

    Wydaje mi się że może zależeć to też od prędkości dysku.

  • 3. Data: 2017-01-18 22:23:16
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2017-01-18 o 12:46, Trybun pisze:
> [...]
    > dziwić - raz transfer około 700MB trwa niecałą minutę a raz 7-8minut.
    > Rodzaj danych to przeważnie pojedynczy plik audio. Rodzaj łącza to USB2

    Za prędkość odpowiada soft a nie sprzęt więc jak coś obciąża
    procesor to przesłanie filmu trwa dwa razy dłużej. :-)

    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2017-01-18 23:08:27
    Od: Trefniś <t...@m...com>

    W dniu .01.2017 o 12:46 Trybun <c...@j...ru> pisze:

> [...]
    > dziwić - raz transfer około 700MB trwa niecałą minutę a raz 7-8minut.
    > Rodzaj danych to przeważnie pojedynczy plik audio. Rodzaj łącza to USB2

    W czasie kopiowania sprawdź, jakie wartości pokazuje Process Explorer
    (Sysinternals Russinovicha) na pozycji System-Interrupts - tam masz
    komentarz Hardware Interrupts and DPC's. Im mniejsze zużycie CPU, tym
    lepiej.

    Podobnie sprawdź, co pokazuje DPC (Deferred Procedure Calls) Latency
    Checker:

    http://thesycon.de/eng/latency_check.shtml

    To oprogramowanie nie wymaga instalacji, prawidłowe wartości pokazuje dla
    Windows 7 i starszych.
    Wprawdzie producent pisze o wpływie DPC Latency na strumienie audio i
    wideo, ale to ma wpływ także na inne aspekty pracy systemu, bo dotyczy m.
    in. zachowania sterowników.

    Na stronce masz wytłumaczone, jak interpretować wyniki i jak zaradzić
    nieprawidłowościom.

    --
    Trefniś

  • 5. Data: 2017-01-18 23:26:02
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    > Za prędkość odpowiada soft a nie sprzęt więc jak coś obciąża
    > procesor to przesłanie filmu trwa dwa razy dłużej. :-)

    A słaby kontroler to niby nie ma wpływu.

  • 6. Data: 2017-01-19 08:14:56
    Od: Jan Stożek <c...@c...pl>

    Po głębokim namyśle qwerty napisał w środa, 18 stycznia 2017 23:26:

    > A słaby kontroler to niby nie ma wpływu.

    A czy słaby kontroler raz jest bardziej słabiejszy, a raz
    mniej?

    --
    Pozdrawiam,

    (js).

    PS. Odpowiadając bezpośrednio proszę usunąć minus wraz ze wszystkimi
    kolejnymi literami.

  • 7. Data: 2017-01-19 17:53:27
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "JanStożek" napisał w wiadomości grup
    pl...
    > A czy słaby kontroler raz jest bardziej słabiejszy, a raz
    > mniej?

    Raczej obstawiałbym antywirusa/urządzenie podpięte pod inny port USB.

  • 8. Data: 2017-01-20 13:41:43
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    W dniu 2017-01-18 o 14:41, Mateusz Rzyski pisze:
    > Wydaje mi się że może zależeć to też od prędkości dysku.

    Raz chodzi szybciej raz wolniej? I co by miało powodować te różne
    prędkości?

  • 9. Data: 2017-01-20 13:43:06
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    W dniu 2017-01-18 o 22:23, RadoslawF pisze:

    > Za prędkość odpowiada soft a nie sprzęt więc jak coś obciąża
    > procesor to przesłanie filmu trwa dwa razy dłużej. :-)
    >

    > Pozdrawiam

    No niby logiczne, ale to kopiowanie zawsze odbywa się w ten sam sposób.
    Tj. jest podłączenie tabletu pod kompa i dwa kliknięcia kopiuj+wklej.
    Może chodzi o gniazdo USB które jest w kompie dość luźne dla tego kabla
    od tabletu?

  • 10. Data: 2017-01-20 13:43:48
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    W dniu 2017-01-18 o 23:08, Trefniś pisze:

> [...]
    > m. in. zachowania sterowników.
    >
    > Na stronce masz wytłumaczone, jak interpretować wyniki i jak zaradzić

    Dziękuje. Przy najbliższej okazji wypróbuję.