  • 21. Data: 2020-03-21 09:25:48
    Temat: Re: Prezentacja numeru
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 20 Mar 2020 22:13:25 +0100, Robert Wańkowski napisał(a):

    > A po podniesieniu i bez baterii? Bo ten "mój" coś pokazywał.

    Po podniesieniu pokazuje ... ale na CLIP to juz za pozno.

    > Dziwne, że brałby zasilanie z linii przy podniesionej słuchawce a przy
    > odłożonej nie.

    Wcale nie - przy podniesionej sluchawce plynie kilka mA, to ma
    zasilanie.
    A przy opuszczonej nie moze, bo to pobor pradu sygnalizuje centrali
    podniesienie sluchawki.

    Co prawda skoro pracuje na bateriach, to pobor pradu powinien miec
    znikomy, i powinno sie dac tyle pociagnac z centrali w trybie
    "rozlaczony". A ze napiecie wysokie, to mocy nawet sporo by wyszlo,
    tylko jakas oszczedna przetwornice.

    J.

  • 22. Data: 2020-03-21 11:21:15
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2020-03-21 o 09:25, J.F. pisze:

> [...]
    > znikomy, i powinno sie dac tyle pociagnac z centrali w trybie
    > "rozlaczony". A ze napiecie wysokie, to mocy nawet sporo by wyszlo,

    Wyszło na to, że masz rację. Jakoś zasugerowałem się tym, że miałem
    dawno temu jakiś telefon i on chyba świecił przy odłożonej.
    A może konfabuluję i świeciła klawiatura po podniesieniu. :-)

    Robert

  • 23. Data: 2020-03-21 19:11:13
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "J.F." <j...@p...onet.pl> writes:

> [...]
    > znikomy, i powinno sie dac tyle pociagnac z centrali w trybie
    > "rozlaczony". A ze napiecie wysokie, to mocy nawet sporo by wyszlo,

    Teraz to by tak pewnie było, ale trzeba wziąć pod uwagę, że tego typu
    sprzęt był pewnie zaprojektowany (jeśli nie wykonany) ze 20 lat temu.
    Wtedy był "nieco" mniejszy wybór podzespołów.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 24. Data: 2020-03-22 12:19:29
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 21 Mar 2020 19:11:13 +0100, Krzysztof Halasa napisał(a):

    > Teraz to by tak pewnie było, ale trzeba wziąć pod uwagę, że tego typu
    > sprzęt był pewnie zaprojektowany (jeśli nie wykonany) ze 20 lat temu.
    > Wtedy był "nieco" mniejszy wybór podzespołów.

    Tam powinien byc jeden specjalizowany uklad scalony.

    A technologia do tego juz byla, i pobor pradu moglby byc malutki.

    Ale moze ... Panasonic probuduje tez baterie :-)

    J.

  • 25. Data: 2020-03-23 13:57:39
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Robert Wańkowski" napisał w wiadomości grup
    pl...

    >Wyszło na to, że masz rację. Jakoś zasugerowałem się tym, że miałem
    >dawno temu jakiś telefon i on chyba świecił przy odłożonej.
    >A może konfabuluję i świeciła klawiatura po podniesieniu. :-)

    Pewnie tak, albo mial zasilacz.
    Bo swiecenie to juz sporej mocy wymaga, i nawet na bateriach moze byc
    trudno
    (myszki bezprzewodowe mnie zadziwiaja).

    Natomiast mogl cos pokazywac na wyswietlaczu LCD.
    LCD bardzo malo pradu wymaga, przynajmniej te proste.

    I moze nawet po podniesieniu sluchawki sie podswietlenie wlaczalo -
    ale pokazywal caly czas.

    J.

  • 26. Data: 2020-03-24 15:10:45
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "J.F." <j...@p...onet.pl> writes:

    > Tam powinien byc jeden specjalizowany uklad scalony.
    >
    > A technologia do tego juz byla, i pobor pradu moglby byc malutki.

    Mógłby. Ale czy był taki scalak, to ja nie wiem.
    Natomiast teraz można to zrobić na zwykłym CPU (SoC).
    I obawiam się, że nawet w duużym hurcie ten SoC wyjdzie jednak taniej.

    > Ale moze ... Panasonic probuduje tez baterie :-)

    Z pewnością produkuje ogniwa m.in. AA :-)
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 27. Data: 2020-03-24 18:42:09
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    "J.F." <j...@p...onet.pl> writes:

    >Mógłby. Ale czy był taki scalak, to ja nie wiem.

    Na pewno byl, bo przeciez z pojedynczych elementow tego nie robili.
    No moze z 2-3 scalakow.
    Jak kto ciekaw, to moge rozkrecic :-)

    >Natomiast teraz można to zrobić na zwykłym CPU (SoC).
    >I obawiam się, że nawet w duużym hurcie ten SoC wyjdzie jednak
    >taniej.

    Ale niekoniecznie zadowoli sie praca z baterii.
    Poza tym scalak jest od 20 lat i kosztuje mniej niz ten SoC :-)

    >Z pewnością produkuje ogniwa m.in. AA :-)

    W kazdym badz razie robil telefony z zasilaczem i bateriami, oraz
    tylko na baterie :)

    J.

  • 28. Data: 2020-03-24 23:56:46
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "J.F." <j...@p...onet.pl> writes:

    > Na pewno byl, bo przeciez z pojedynczych elementow tego nie robili.
    > No moze z 2-3 scalakow.
    > Jak kto ciekaw, to moge rozkrecic :-)

    No nie, tzn. ja wiem że był taki scalak, który był telefonem. Nie wiem,
    czy był taki, który dodatkowo zadowoliłby się w całości prądem
    z centrali (przy odłożonej słuchawce), z CLIPem itd.

    Bo teraz, to bez problemu. I wcale nie jakieś 8051, które powinny już
    dawno odejść do muzeum - tylko zwykły, wygodny np. Cortex M4.

    > Ale niekoniecznie zadowoli sie praca z baterii.

    Ależ koniecznie. On nawet będzie pracował z małego kondensatora - przez
    jakiś czas.

    > Poza tym scalak jest od 20 lat i kosztuje mniej niz ten SoC :-)

    Bardzo wątpię. Chińczycy sprzedają takie SoCe po kilkadziesiąt centów -
    z transportem wliczonym w cenę.
    --
    Krzysztof Hałasa