  • 1. Data: 2008-07-13 23:32:46
    Temat: Problem nie problem .. ale Ciekawostka napewno ..
    Od: "Marcin Gontarz" <mrg(nospam)@nowanet.pl>

    Notka pochodzi z "Przekroju" z 12 czerwca 2008... jakoś dopiero wpadł mi w
    łapki ..
    http://mrg.in.lub.pl/inet/DSC05771.JPG

    MrG

  • 2. Data: 2008-07-14 00:22:25
    Temat: Re: Problem nie problem .. ale Ciekawostka napewno ..
    Od: wer <b...@n...pl>

    Marcin Gontarz pisze:
    > Notka pochodzi z "Przekroju" z 12 czerwca 2008... jakoś dopiero wpadł mi w
    > łapki ..
    > http://mrg.in.lub.pl/inet/DSC05771.JPG

    Tak, za 250 mln Euro można wybudować taką sieć. Skończy się jak zwykle,
    firma konsultingowa weźmie pieniądze, podłączą trochę urzędów i to
    będzie wszystko. Jakoś te 250 mln to bardziej pasuje na koszty
    eksploatacji roczne sieci niż na koszt budowy. Niech to nawet będzie 2,5
    mln gospodarstw, to daje 100 Euro na jedno rocznie, czyli 8,3 euro
    miesięcznie od punktu. Czyli tak jakby całkiem sensowna cena bez marży.
    6Mb/s za darmo wykosi całą konkurencję i szkielet tam będzie musiał być
    obsługiwany przez to konsorcjum. Załóżmy nawet overbooking na poziomie
    20, to i tak daje nam takie przepustowości w szkielecie.

    wer

  • 3. Data: 2008-07-14 04:32:02
    Od: futszaK <f...@g...com>

    wer wrote:

    > 6Mb/s za darmo wykosi całą konkurencję i szkielet tam będzie musiał być
    > obsługiwany przez to konsorcjum. Załóżmy nawet overbooking na poziomie
    > 20, to i tak daje nam takie przepustowości w szkielecie.

    wykosiłby dzisiaj, zanim oni to wybudują to się okaże ze te 6 megabitów
    to jedynie na pakiet socjalny się nadaje, a żeby nie obciążać szkieletu
    pewnie na tym się skończy... :>

    futszaK

  • 4. Data: 2008-07-14 07:46:22
    Od: w...@a...pl (Wemif)

    futszaK <f...@g...com> wrote:

    > wykosiłby dzisiaj, zanim oni to wybudują to się okaże ze te 6 megabitów

    W artykule jest mowa o 6MB/s a nie 6Mb/s ;)

    a.

  • 5. Data: 2008-07-14 08:34:22
    Od: "Krzysztof \"at\" L." <k...@x...pl>

    Wemif pisze:

    > W artykule jest mowa o 6MB/s a nie 6Mb/s ;)
    >
    > a.
    Ale to nie oferta handlowa, czy umowa.

    To jak miła Pani z multimedia polska, która chciała wcisnąć mi
    1024kilomegabajty (tak, tak KiloMegaBajty).
    Pzdr.

  • 6. Data: 2008-07-14 09:03:45
    Od: "TaKeN TaKeNoWsKi" <t...@c...edu.pl>

    > To jak miła Pani z multimedia polska, która chciała wcisnąć mi
    > 1024kilomegabajty (tak, tak KiloMegaBajty).
    > Pzdr.

    Kolega ostatnio byl w Orange i chcial kupic neostrade, Pani zaproponowala mu
    3 warianty, najciekawszy okazal sie wariant 6 gigabajtowa...
    gdy przyszlo do podpisywania umowy - z usmiechem nie podpisal jej bo
    powiedzial, ze wprowadzila go w blad, Pani strasznie sie zdziwila i chyba do
    konca sama nie wiedziala co sprzedaje.....
    Ciekawe jak wiele ludzi sie dalo tak zrobic? Ciekawe jak to wyglada w innych
    firmach?

    Pozdr

  • 7. Data: 2008-07-14 09:58:29
    Od: Any User <u...@a...pl>

> [...]
    > konca sama nie wiedziala co sprzedaje.....
    > Ciekawe jak wiele ludzi sie dalo tak zrobic? Ciekawe jak to wyglada w innych

    Zrobić? Hmm, ja bym raczej podpisał umowę na 6 gigabajtów (=60
    gigabitów) za powiedzmy 100...200 PLN/mc, a dopiero po podpisaniu zaczął
    się dopytywać, w jaki sposób zamierzają mi taką rurę do chaty dociągnąć :)

    --
    Zobacz, jak się pracuje w Google:
    http://pracownik.blogspot.com

  • 8. Data: 2008-07-14 10:08:42
    Od: Bartosz Feński aka fEnIo <f...@d...org>

    W artykule Any User napisał(a):

    > Zrobić? Hmm, ja bym raczej podpisał umowę na 6 gigabajtów (=60
    > gigabitów) za powiedzmy 100...200 PLN/mc, a dopiero po podpisaniu zaczął
    > się dopytywać, w jaki sposób zamierzają mi taką rurę do chaty dociągnąć :)

    Ale w umowie raczej stała prawdziwa wartość, a nie bełkot tej laski.

    pozdr,
    fEnIo

    --
    ,''`. Bartosz Fenski | mailto:f...@d...org | pgp:0x13fefc40 | irc:fEnIo
    : :' : 32-050 Skawina - Glowackiego 3/15 - malopolskie v. - Poland

  • 9. Data: 2008-07-14 10:20:43
    Od: "Sied@r" <s...@d...lub.pl>

    Marcin Gontarz pisze:
    > Notka pochodzi z "Przekroju" z 12 czerwca 2008... jakoś dopiero wpadł mi w
    > łapki ..
    > http://mrg.in.lub.pl/inet/DSC05771.JPG
    >
    > MrG

    Marcin trzeba czasem ruszyć swój tyłeczek i posłuchać o co chodzi.
    Na 100% nie zrobią ci na osiedlu.

    Chodzi o miejsca gdzie nie opłaca się nikomu świadczyć usług na pewnym
    poziomie jakościwym lub wcale.

    Chodzi o wsie, peryferia miast, tam gdzie poza np. FT nie ma żadnej
    konkurencji. (Pomijam jakieś małe urynety - z podzieloną neostradą).
    Tam gdzie jest duże nasycenie operatorami lokalnymi kablowymi, gdzie nie
    ma problemu z dostępem do internetu nikt nie będzie go zakładał.

    A temat jest stary.
    W Lublinie i kilku miastach regionu były spotkania w tej sprawie z firmą
    która to koordynuje.

    Darek

  • 10. Data: 2008-07-14 11:31:43
    Od: wer <b...@n...pl>

    Sied@r pisze:

> [...]
    >
    > A temat jest stary.
    > W Lublinie i kilku miastach regionu były spotkania w tej sprawie z firmą

    To w takim razie to ma być darmowy dostęp dla wszystkich firm i
    gospodarstw domowych czy nie?

    wer