  • 1. Data: 2010-10-28 07:35:54
    Temat: Problem z RCD
    Od: "Cris" <crisssss/beztego/@op.pl>

    Witam,
    Ostanio pojawil mi się problem z wyłącznikiem różnicowoprądowym. Jest to
    przemysłówka z diodami sygnalizującymi aktualny prąd uplywu z regulacją
    prądu zadziałania. Jest wyłącznik który steruje głąwną cewką wyłącznik
    głównego rozdzielni. Na kablach wyjściowych z wyłącznika głównegoszafy
    załozony jest trasformator Ferrantiego połączony z RCD. Wszystko było OK,
    została przeniesiona rozdzielnica i zaczął się problem. Następuje ciągłe jej
    wyłączanie. Odłączyłem wszyskie przewody wyjściowe odbiorników z szafy i
    dalej jest problem. Kabel zasilający do szafy jest 4x ileś mm2 + 1xileś mm2
    jako zielony. Podczas przenosienia kabel główny zasilający rozdzielnie był
    łączony-mufowany. Zaczynam się zastanawiać czy może to być przyczyną -źle
    zmufowany z przebiciem gdzieś kabel ?? Czy to może powodować mi problem ??
    Dodam dla zrozumienia schematt w postaci słownej: główny kabel zasilający
    (mufowany) -> rozdzilenica -> wyłacznik główny -> trafo Ferrantiego -> RCD

    Liczę na doświadczenie kolegów.
    Pozdr.

  • 2. Data: 2010-10-28 08:44:45
    Temat: Re: Problem z RCD
    Od: "William Bonawentura" <n...@i...pl>

    ?
    Użytkownik "Cris" <crisssss/beztego/@op.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > główny kabel zasilający (mufowany) -> rozdzilenica -> wyłacznik główny ->

    Upływność przed przekładnikiem nie może mieć wpływu na jego działanie.
    Wepnij woltomierz do przekładnika przy wyłączonych odbiorach i sprawdź, czy
    rzeczywiście napięcie jest równe zeru. Jeśli tak to uszkodził się sam
    wyłącznik w czasie demontażu rozdzielni.