  • 1. Data: 2015-02-28 13:15:02
    Temat: Problem z SSD prośba o pomoc w diagnozie
    Od: "Wiwo" <nic_tu_nie_ma@po_czta.pl>

    Pacjent to Plextor M5M 128GB mSata służący jako dysk systemowy.

    Pewnego dnia system (win7) nie wstał, zatrzymywał się po grafice startowej.

    Chkdsk znajduje jakieś problemy (ale nie BB), ale nie jest w stanie ich
    naprawić. Zatrzymuje się na 48% mieli, niby po kilka bloków przechodzi, ale
    po kilkunastu godzinach wywala błąd, że nie może zapisać zmian i dupa.

    Formatu dysku nie da się zrobić. Z linii poleceń się zatrzymuje i nie idzie.
    Pod linuksem drze japę, że nie może zapisać zmian.

    Programy do zabawy z partycjami (np. GParted) nie mogą zapisać zmian.

    Crystal Info twierdzi, że SMART jest ok.

    Co z nim mogę jeszcze zrobić przed oddaniem do serwisu?

    Wiwo

  • 2. Data: 2015-02-28 14:42:00
    Temat: Re: Problem z SSD prośba o pomoc w diagnozie
    Od: "maX" <a...@i...pl>

    Użytkownik "Wiwo" <nic_tu_nie_ma@po_czta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Crystal Info twierdzi, że SMART jest ok.
    >
    > Co z nim mogę jeszcze zrobić przed oddaniem do serwisu?

    Użyć narzędzia diagnostycznego producenta tego SSD (Plextool). Pozatym
    elektronicznie chyba jest sprawny (skoro tylko z miejscem na dane są
    problemy, a sam dysk jest prawidłowo rozpoznawany, SMART też nie zgłasza
    problemów), więc możesz spróbowac zaktualizować firmware (chyba że już jest
    najnowszy).

  • 3. Data: 2015-02-28 16:42:32
    Od: "Wiwo" <nic_tu_nie_ma@po_czta.pl>

    Użytkownik "maX" <a...@i...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > problemy, a sam dysk jest prawidłowo rozpoznawany, SMART też nie zgłasza
    > problemów), więc możesz spróbowac zaktualizować firmware (chyba że już

    Dzięki za podpowiedź. Nowy firmware pomógł. Swoją drogą ciekawe co
    spieprzyli w poprzednim, że nagle nie dało się z dysku korzystać...

    Wiwo