  • 21. Data: 2019-03-26 15:20:38
    Temat: Re: Problem z białym tłem
    Od: Starzec z Gór <d...@v...pl>

    W dniu poniedziałek, 25 marca 2019 21:04:52 UTC+1 użytkownik Adam napisał:

    > A może zastosować coś w rodzaju starego blue-boxu?
    > Tylko warunkiem jest odpowiednie dobranie koloru tła, czasem jeszcze
    > oświetlenie albo wręcz namiot. aby nie było zafarbów.

    Tak czy inaczej, tło trzeba doświetlić by zlikwidować cienie. Fizycznie doświetlić.
    Jeżeli zostawisz cienie osób na tle, do pozostaje bardzo żmudne szparowanie.
    Pozdrawiam Marcin

  • 22. Data: 2019-03-27 01:04:21
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2019-03-25 o 23:05, Piotrne pisze:
    > Trochę dziwne przepalenie, bo można "wyciągnąć" brakujące szczegóły:
    >
    > https://drive.google.com/open?id=10A3bMdjdNuGODk1twM
    23g_L0bcAQLZFE

    Kolega Starzec z Gór `miał podobne doświadczenie. Na siłę da się w
    pewnym stopniu... Przynajmniej w jakimś tam stopniu. Zgodnie z tym, co
    dowiedziałem się, chodzi o intensywność wstecznego podświetlenia.
    Wystarczy oddalić model od tła i wszystko będzie ok.

    Co do mojej interpretacji fizycznego zjawiska: polega ono na tym, że
    matryce są wysoce nieliniowe. Posiadają one charakterystykę w postaci S
    z naciskiem na zniekształcanie bieli. W konsekwencji obszary bardzo
    jasne/ciemne wymagają "ratowania". Ale efekt i tak będzie średni. Lekkie
    rozświetlenie bieli spowoduje dramatyczne przejaśnienia pliku. Stąd efekt.

    Tak, jak kolega wspomniał, pomoże odsunięcie obiektu od tła. Nie
    sprawdzałem tego jeszcze, ale czuję iż to właściwe postępowanie.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 23. Data: 2019-03-27 11:10:18
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-03-27 o 01:04, Marek S pisze:

> [...]
    >
    > Tak, jak kolega wspomniał, pomoże odsunięcie obiektu od tła. Nie
    > sprawdzałem tego jeszcze, ale czuję iż to właściwe postępowanie.

    Może jeszcze spróbuj techniki high-key z pomiarem naświetlenia na tło.
    Później z RAW powinieneś dużo wyciągnąć, może nie pogubi się w cieniach.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 24. Data: 2019-03-28 20:39:36
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2019-03-27 o 11:10, Adam pisze:

    > Może jeszcze spróbuj techniki high-key z pomiarem naświetlenia na tło.
    > Później z RAW powinieneś dużo wyciągnąć, może nie pogubi się w cieniach.

    Akurat w tym przypadku miałem dużą różnorodność fotografowanych osób i
    kolorów ubrań. Musiałbym dostosowywać oświetlenie do indywidualnych
    sytuacji.

    Druga sprawa, to nie bardzo czuję oscylowanie na granicy przepaleń gdy
    nie ma szans na powtórkę zdjęć. Charakterystyka matrycy w tym obszarze
    nie jest liniowa. Artystycznie fajny efekt można uzyskać ale w tym
    konkretnym przypadku nie o niego chodziło.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 25. Data: 2019-03-28 21:11:22
    Od: Animka <a...@w...pl>

    W dniu 2019-03-25 o 22:52, Marek S pisze:

    > A teraz do rzeczy: jak z tym białym tłem ma być mając za sobą niebieską
    > ścianę?

    Czyli musi być białe tło, bo tak chcesz.
    Nietety, ja nie wiem, nie znam się na tych technikach.
    Poszukałabym na twoim miejscu porad jakichś ekspertów. Może na google
    znajdziesz?

    --
    animka

  • 26. Data: 2019-03-29 20:20:40
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2019-03-28 o 21:11, Animka pisze:

    > Czyli musi być białe tło, bo tak chcesz.
    > Nietety, ja nie wiem, nie znam się na tych technikach.

    Chciałem Ci uzmysłowić jedynie, że tradycyjnie piszesz od rzeczy. W
    wątku otwierającym zapytałem o robienie zdjęć ludzi na wypalonym tle i
    przedstawiłem problem jaki wystąpił, prosząc o poradę.

    Ty napisałaś: zmień tło na kolorowe.

    Gdzie tu jakakolwiek logika?

    --
    Pozdrawiam,