  • 1. Data: 2019-05-30 08:40:51
    Temat: Problem z formatowaniem dużego pendrivea
    Od: Borneq <b...@a...hidden.pl>

    SanDisk 256 GB
    Formatowanie na ntfs
    najpierw dość szybko wzrasta z 0% na 1% ale na 1% jest cały czas.

  • 2. Data: 2019-05-30 09:10:03
    Temat: Re: Problem z formatowaniem dużego pendrivea
    Od: Borneq <b...@a...hidden.pl>

    On 5/30/19 8:40 AM, Borneq wrote:
    > SanDisk 256 GB
    > Formatowanie na ntfs
    > najpierw dość szybko wzrasta z 0% na 1% ale na 1% jest cały czas.
    Poradziłem sobie przez gnome-disk-utility
    Pokazuje czas 3 godziny i wzrasta, muszę już uzyć czyszczenia dysku bo
    przedtem niepotrzebnie zacząłem zamiast szybkiego.
    ale przynajmniej ma rozdzielczość 0.1% a nie 1% a nawert większa gdy
    spojrzy się na 0.1GB (dla 250GB to jeszcze 2.5 razy lepsza rozdzielczość)

  • 3. Data: 2019-05-30 09:25:07
    Od: Borneq <b...@a...hidden.pl>

    On 5/30/19 8:40 AM, Borneq wrote:
    > SanDisk 256 GB
    > Formatowanie na ntfs
    > najpierw dość szybko wzrasta z 0% na 1% ale na 1% jest cały czas.
    0.1% , 4 dni do końca, 700 kB/s,
    było nawet 9 dni i około 350 kB/s

  • 4. Data: 2019-05-30 10:16:04
    Od: Olaf Frikiov Skiorvensen <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Thu, 30 May 2019 09:25:07 +0200
    doszła do mnie wiadomość <qco0gk$949$1@node2.news.atman.pl>
    od Borneq <b...@a...hidden.pl> :
    >0.1% , 4 dni do końca, 700 kB/s,
    >było nawet 9 dni i około 350 kB/s

    Co znaczy "formatowanie na ntfs"? Nic nie trzeba formatować, tworzysz partycję,
    system
    plików i to wszystko(powinno trwać kilka sekund).

  • 5. Data: 2019-05-30 11:25:16
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-05-30, Olaf Frikiov Skiorvensen <B...@i...invalid> wrote:
> [...]
    system
    > plików i to wszystko(powinno trwać kilka sekund).

    Pod Linuksem domyślnym trybem jest zapełnianie zerami.

    --
    Marcin

  • 6. Data: 2019-05-30 12:15:31
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Thu, 30 May 2019 09:10:03 +0200, Borneq napisał(a):

    > Poradziłem sobie przez gnome-disk-utility
    > Pokazuje czas 3 godziny i wzrasta,

    Coś jest nie w porządku. Zakładanie partycji z formatowaniem trwa typowo
    do kilku do kilkunastu sek. Próbowałeś z pomocą gparted?
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 7. Data: 2019-05-30 12:30:40
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    Borneq <b...@a...hidden.pl> wrote:

    > najpierw dość szybko wzrasta z 0% na 1% ale na 1% jest cały czas.

    mkfs.ntfs -f

  • 8. Data: 2019-05-30 15:06:03
    Od: Olaf Frikiov Skiorvensen <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Thu, 30 May 2019 09:25:16 GMT
    doszła do mnie wiadomość <0kNHE.187591$wx.60002@fx18.ams1>
    od Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> :

    >Pod Linuksem domyślnym trybem jest zapełnianie zerami.

    Faktycznie(musiałem pamięć odświeżyć), dla flasha powinien użyć mkfs.ntfs -Q.
    Czas formatowania podany przez Borneq zwiastuje problemy.

  • 9. Data: 2019-05-30 16:13:19
    Od: ń <...@...n>

    A dlaczego akurat chcesz na NTFS?

    -----

  • 10. Data: 2019-05-30 16:23:07
    Od: Borneq <b...@a...hidden.pl>

    On 5/30/19 3:06 PM, Olaf Frikiov Skiorvensen wrote:

    > Faktycznie(musiałem pamięć odświeżyć), dla flasha powinien użyć mkfs.ntfs -Q.
    > Czas formatowania podany przez Borneq zwiastuje problemy.

    Przez pomyłkę nie sformatowałem szybko, tylko zaczął wypełniać zerami,
    więc teraz za pomocą gnome-disk-utility, pokazuje różną prędkość: jak
    jest 1.8 MB/s to jest dobrze, bo czasem skacze poniżej 400 kB/s
    Myślę że GoodRam jest lepsza niż SanDisk, choć nie jest tak wyśrubowana
    wielkość, ale dla GoodRam znacznie szybciej działało cache gdy kończyłem
    kopiować plik.
    Nawiasem mówiąc, nieźle muszą być zrobione dyski SSD, np. m2, skor nie
    dość że czasem jeszcze większe, to ta nie może prędkość zapisu spadać do
    paru MB/s.