  • 11. Data: 2019-05-31 01:08:42
    Temat: Re: Problem z formatowaniem dużego pendrivea
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Borneq" qcop0d$uqb$...@n...news.atman.pl

    > Nawiasem mówiąc, nieźle muszą być zrobione dyski SSD, np. m2, skor nie dość że
    czasem jeszcze większe, to ta nie może prędkość
    > zapisu spadać do paru MB/s.

    SSD chyba raportują 1 rpm, przez co programy nie
    traktują ich jak HDD. (trimują, nie defragmentują
    itd.)

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 12. Data: 2019-05-31 01:13:10
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Borneq" qcnvkb$869$...@n...news.atman.pl

    > przedtem niepotrzebnie zacząłem zamiast szybkiego.

    Nie katuj flaszki -- przerwij (jeśli nadal katujesz) i naprawdę
    ,,sformatuj''. Jak Ci inni już napisali -- formatowanie to
    wpisanie małej (raczej niezależnej od wielkości partycji
    czy dysku) ilości informacji, co trwać może kilka sekund.

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 13. Data: 2019-05-31 09:39:12
    Od: jureq <j...@n...no>

    W dniu Thu, 30 May 2019 16:13:19 +0200, użytkownik ń napisał:

    > A dlaczego akurat chcesz na NTFS?

    Dlatego, że windows dyski ponad 32 GB formatuje jako NTFS i zrobienie na
    nich FAT nie jest takie proste?

  • 14. Data: 2019-05-31 09:46:01
    Od: Olaf Frikiov Skiorvensen <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Fri, 31 May 2019 01:08:42 +0200
    doszła do mnie wiadomość <qcpo2d$bcm$1@node1.news.atman.pl>
    od "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> :

> [...]
    czasem jeszcze większe, to ta nie może prędkość

    >SSD chyba raportują 1 rpm, przez co programy nie
    >traktują ich jak HDD. (trimują, nie defragmentują

    Tak na marginesie.
    Jak wygląda działanie funkcji TRIM można się przekonać odpalając program
    trimcheck(chyba
    tak się nazywa) lub zaglądając na dysk programem ntfswalk(pod Linuksem nieco bardziej
    skomplikowane, ale do zrobienia).
    https://dmitrybrant.com/ntfswalker
    https://github.com/CyberShadow/trimcheck
    Z praktyki powiem, że to tragedia.
    Jedynym skutecznym sposobem na pozbycie się śmieciowych danych jest backup/secure
    erase/restore(backup/restore z pominięciem "zwolnionych" danych, nie sektor-sektor).

  • 15. Data: 2019-05-31 09:46:57
    Od: ń <...@...n>

    No nie żartuj.
    Do formatowania pendrajwów używam programu SDFormater, który zakłada exFAT.
    Kiedyś była opinia, że NTFS "wykańcza" pendrajwy.

    -----

  • 16. Data: 2019-05-31 10:09:09
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-05-31 o 09:39, jureq pisze:

    > Dlatego, że windows dyski ponad 32 GB formatuje jako NTFS i zrobienie na
    > nich FAT nie jest takie proste?

    Jak to nie jest proste?

    Nawet z konsoli możesz podać FORMAT /FS:[FAT32|exFAT|NTFS]
    Że nie wspomnę już o dziesiątkach programów GUI do formatowania, jak chcesz.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 17. Data: 2019-06-01 01:04:12
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Olaf Frikiov Skiorvensen" m...@4...com

> [...]
    > program trimcheck(chyba tak się nazywa) lub zaglądając na dysk
    > programem ntfswalk(pod Linuksem nieco bardziej skomplikowane,

    IMO samo trimowanie nie zabija/katuje flaszek,
    ale przy okazji można to i owo dorzucić. ;)

    > Jedynym skutecznym sposobem na pozbycie się śmieciowych danych
    > jest backup/secure erase/restore(backup/restore z pominięciem
    > "zwolnionych" danych, nie sektor-sektor).

    IMO co kontroler to inny sposób traktowania/adresowania
    flaszek, więc diabli wiedzą, jak naprawdę jest
    zorganizowany flaszkowy zapis i czy możliwe jest
    w praktyce odzyskiwanie danych z uszkodzonych czy
    skasowanych (lecz rzekomo nie nadpisanych) flaszek.

    Można (mając: dostęp do algorytmów oprogramowania dysków;
    czas; chęci; umiejętności czytania) prześledzić to i owo,
    po czym spróbować jakoś to usystematyzować i opisać. ;)

    Chętnie poczytam. ;) (zarówno gołe algorytmy jak i opracowania/opisy)

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 18. Data: 2019-06-01 19:25:26
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    ń pisze tak:

    > A dlaczego akurat chcesz na NTFS?

    Pendrajwy formatuje się na NTFS zamiast exFAT
    z co najmniej dwóch powodów:

    1. żeby sobie zjebać trwale pendrajwa i potem pytać na pl.comp.pecet
    o narzędzie do naprawy.

    2. żeby pożyczony komuś pendrajw nie dał się odczytać. Niby filmy są
    ale mpc hc zgłasza błąd i film nie startuje.

    --
    Piotrek

    Let me see your war face.

  • 19. Data: 2019-06-04 12:50:03
    Od: Dominik 'Rathann' Mierzejewski <_...@g...net>

    Date: Sat, 01 Jun 2019 19:25:26
    From: PiteR

> [...]

    > 2. żeby pożyczony komuś pendrajw nie dał się odczytać. Niby filmy są
    > ale mpc hc zgłasza błąd i film nie startuje.

    Próbował ktoś UDF? Wygląda na to, że jest najbardziej przenośny
    pomiędzy Linux, Mac i Windows[1]. Tylko trzeba mieć odpowienio nową
    wersję udftools[2].

    Pozdrawiam,
    Dominik

    [1] https://j0nam1el.wordpress.com/2015/02/20/sharing-a-
    hardflash-drive-across-windows-os-x-and-linux-with-u
    df/
    [2] https://github.com/pali/udftools/releases/tag/2.0
    --
    Fedora https://getfedora.org | RPM Fusion http://rpmfusion.org
    There should be a science of discontent. People need hard times and