  • 1. Data: 2017-07-06 20:20:35
    Temat: Problem z kodem paskowym ;)
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Cześć, mam taki rezystor:

    https://drive.google.com/open?id=0B_tdetIhaLvaVzU4M1
    90MVQ5dDQ

    Kalkulatory kodow paskowych się poddają.

    Wydaje mi się że to jest 220kOhm. Czy ktoś może potwierdzić? Co prawda
    jest jeszcze jeden taki, ale jego rezystancja jest dośc daleko od tej
    wartości, koło 280kOhm. Prawdopodobnie oba się upiekły więc niewiele
    wiem ile być powinno.

    Dla nieklikających:

    Czerwony, Czerwony, Czarny, Złoty, Biały

  • 2. Data: 2017-07-06 20:36:00
    Temat: Re: Problem z kodem paskowym ;)
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <"WBodzimierz Wojtiuk">

    On 2017-07-06 20:20, Sebastian Biały wrote:
> [...]
    > wiem ile być powinno.
    >
    > Dla nieklikających:
    >
    > Czerwony, Czerwony, Czarny, Złoty, Biały

    http://www.token.com.tw/resistor/resistor-color-code
    .htm
    i cytat z wyżej wymienionej strony:
    " If an additional fifth band is white, the resistor is fusible resistor."

    Włodek

  • 3. Data: 2017-07-06 20:39:41
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 7/6/2017 8:36 PM, Włodzimierz Wojtiuk wrote:
    > http://www.token.com.tw/resistor/resistor-color-code
    .htm
    > i cytat z wyżej wymienionej strony:
    > " If an additional fifth band is white, the resistor is fusible resistor."

    Tak, ale dalej jesli biore tylko C,C,C,Z to nie wychodzi 220MOhm choć
    jednocześnie tam jest wyraźnie 2 i 2 na poczatku ...

  • 4. Data: 2017-07-06 21:51:19
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    > Cześć, mam taki rezystor:
    >
    > https://drive.google.com/open?id=0B_tdetIhaLvaVzU4M1
    90MVQ5dDQ

    > Kalkulatory kodow paskowych się poddają.

    No ale co? 22 omy +/-5%, bezpiecznikowy.

    MJ

  • 5. Data: 2017-07-06 22:03:17
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 7/6/2017 9:51 PM, Michał Jankowski wrote:
    90MVQ5dDQ
    > No ale co? 22 omy +/-5%, bezpiecznikowy.

    No wszystko gra tylko dlaczego jede z nich ma *stabilna* rezystancję
    280MOhm która jest bardzo podejrzanie bliska 220MOhm?

    Tez zakładam że to 22Ohm, ale dziwny zbieg okoliczności ...

  • 6. Data: 2017-07-06 22:10:22
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 06.07.2017 22:03, Sebastian Biały wrote:

    > Tez zakładam że to 22Ohm, ale dziwny zbieg okoliczności ...

    Z układu nie wywnioskujesz czy miało być 22 czy 220000000?
    Poza tym niełatwo sfajczyć 220M - to jakiś wysokonapięciowy układ?

    --
    Mirek.

  • 7. Data: 2017-07-06 22:30:48
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 7/6/2017 10:10 PM, Mirek wrote:
    > Z układu nie wywnioskujesz czy miało być 22 czy 220000000?

    Z układu cieżko - to urzadzenie biorące pomijalny prad z 230V. Zakładam
    że jednak bliżej mu było do Ohm niż kOhm.

    Bardziej mnie martwiło czy prawidłowo czytam kod, może takie paski czyta
    się inaczej. Zakładam że skoro nie widzicie problemu z 22Ohm to nie ma
    co kombinować.

    Swoją drogą jaki prąd taki rezystor ma graniczny? Mam liczyc z max mocy
    i napięcia?

    > Poza tym niełatwo sfajczyć 220M - to jakiś wysokonapięciowy układ?

    Padło w niefajnych okolicznościach, na tym samym obwodzie było zwarcie
    galwaniczne z efektami świetlno-dzwiękowymi. Nie mogę wykluczyć że
    wygenerowalo solidne przepięcie, w obwodzie był silnik (pompa).

  • 8. Data: 2017-07-06 23:26:09
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 6 Jul 2017 22:03:17 +0200, Sebastian Biały napisał(a):

    > No wszystko gra tylko dlaczego jede z nich ma *stabilna* rezystancję
    > 280MOhm która jest bardzo podejrzanie bliska 220MOhm?
    > Tez zakładam że to 22Ohm, ale dziwny zbieg okoliczności ...

    Moze to nie czarny, tylko fioletowy ?

    Albo sie jednak przepalily i teraz jest troche wegla :-).

    J.

  • 9. Data: 2017-07-07 11:42:43
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    .htm

    > Tak, ale dalej jesli biore tylko C,C,C,Z to nie wychodzi 220MOhm choć
    > jednocześnie tam jest wyraźnie 2 i 2 na poczatku ...
    Ale skąd Ci się megaomy wzieły? 22 a potem czarny 0, złoty x0,1 czyli
    22omy wg mnie.
    --
    Pozdr
    Janusz

  • 10. Data: 2017-07-07 20:44:40
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 7/7/2017 11:42 AM, Janusz wrote:
    > Ale skąd Ci się megaomy wzieły?

    Z miernika. Drugi był połaczony w szereg i ma stabilną rezystanję w
    setkach kOhm.