  • 1. Data: 2018-04-12 12:29:17
    Temat: Problem z myszką bezprzewodową
    Od: "rageofhonor" <w...@w...pl>

    Co może być przyczyną zaniku lasera w myszce?
    Objawy są takie że po chwili poruszania myszką laser przestaje działać.
    Powrócić do pracy można przez naciśnięcie dowolnego przycisku lub chwilę
    poczekać. Baterie są naładowane. Patrząc na laser lekko mruży. To wygląda
    tak jakby myszka przechodziła w stan uśpienia gdy się jej przez dłuższy czas
    nie używa.

  • 2. Data: 2018-04-12 12:35:09
    Temat: Re: Problem z myszką bezprzewodową
    Od: DaNsOuNd <d...@t...pl>

    W dniu 2018-04-12 o 12:29, rageofhonor pisze:
> [...]
    > poczekać. Baterie są naładowane. Patrząc na laser lekko mruży. To
    > wygląda tak jakby myszka przechodziła w stan uśpienia gdy się jej przez

    a co znaczy: baterie są naładowane? Jeżeli są to akumulatorki to tak
    może się dziać w przypadku gdy mysz nie jest do nich przystosowana -
    aku ma napięcie 1,2V i jest to poziom rozładowanej baterii 1,5V

  • 3. Data: 2018-04-12 13:10:30
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "rageofhonor" napisał w wiadomości grup
    .pl...
    >Co może być przyczyną zaniku lasera w myszce?
    >Objawy są takie że po chwili poruszania myszką laser przestaje
    >działać.

    poruszania, czy bezruchu ?

    Te myszki tak zrobione, ze po chwili bezruchu laser gasnie.
    budzi go ... chyba jakis akcelerometr.
    A nie, w mojej aktualnej nie - po chwili spokoju oswietlacz sobie miga
    jakies 2Hz, i trzeba przemiescic nad podlozem, aby wrocila normalna
    praca.

    J.

  • 4. Data: 2018-04-12 14:56:52
    Od: JaNus <bez@adresu>

    W dniu 2018-04-12 o 13:10, J.F. pisze:
    > Użytkownik "rageofhonor" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    Przeoczenie "nie"? Chyba po chwili (raczej dłuższej!) *nie* używania
    myszy! Jest to celowe, i pożyteczne, oszczędza baterię.

    > Te myszki tak zrobione, ze po chwili bezruchu laser gasnie. budzi go
    > ... chyba jakis akcelerometr.

    Hm, nadmiar rozrzutności konstrukcyjnej, kto by za to zapłacił?
    Wystarczy kliknięcie dowolnym przyciskiem, i ów "wzbudzający" klik
    nie wywołuje żadnej akcji "pod spodem" (w kompie) a tylko i wyłącznie
    wybudza mysz z letargu.

    > A nie, w mojej aktualnej nie - po chwili spokoju oswietlacz sobie
    > miga jakies 2Hz, i trzeba przemiescic nad podlozem, aby wrocila
    > normalna praca.
    >
    > J.

    Hm, też rozrzutność, aż mi się wierzyć nie chce. Niby miganie lasera 2Hz
    wiele prądu nie pobiera, ale oczekiwanie na klik -- bierze prądu już tyle
    co nic...

  • 5. Data: 2018-04-12 15:19:00
    Od: "rageofhonor" <w...@w...pl>

    Użytkownik "DaNsOuNd" <d...@t...pl> napisał w wiadomości

    > a co znaczy: baterie są naładowane? Jeżeli są to akumulatorki to tak może
    > się dziać w przypadku gdy mysz nie jest do nich przystosowana - aku ma
    > napięcie 1,2V i jest to poziom rozładowanej baterii 1,5V

    Takie obiawy mam od soboty. Akumultorki takie jakie były. Dla pewności
    naładowalem do pelna. Jednak nie jest to raczej wina napięcia bo zwykle gdy
    jest niskie napięcie scroll świeci na czerwono

  • 6. Data: 2018-04-12 15:33:14
    Od: "rageofhonor" <w...@w...pl>

> [...]
    > A nie, w mojej aktualnej nie - po chwili spokoju oswietlacz sobie miga
    > jakies 2Hz, i trzeba przemiescic nad podlozem, aby wrocila normalna praca.

    Owszem bezruchu ale kilku minut. Tutaj objaw jest taki że mysz sobie chodzi
    i zatrzymuje się kursor po ok 3 sekundach spoczynku a czasm po ok 47
    sekundach znowu chodzi.. By szybciej znowu chodziła trzeba kliknąć.

  • 7. Data: 2018-04-12 16:27:25
    Od: DaNsOuNd <d...@t...pl>

> [...]
    > poczekać. Baterie są naładowane. Patrząc na laser lekko mruży. To
    > wygląda tak jakby myszka przechodziła w stan uśpienia gdy się jej przez

    a jaka mycha? Bo mam negatywne doświadczenie z myszkami Microsoft-u
    (bluetooth) wszystkie inne myszki działają dobrze a te od MS co jakiś
    czas zatrzymują się podczas pracy (laser przygasa i kursor nie reaguje
    przez kilkanaście sekund) po czym dalej pracuje jakiś czas (parę minut)
    Mam trzy różne mychy od MS i wszystkie tak samo się zachowują. Co
    ciekawe - pod androidem chodzą bezbłędnie. Jakiś bug
    programowy/komunikacyjny Windowsa???

  • 8. Data: 2018-04-13 11:21:50
    Od: "rageofhonor" <w...@w...pl>

> [...]
    > różne mychy od MS i wszystkie tak samo się zachowują. Co ciekawe - pod
    > androidem chodzą bezbłędnie. Jakiś bug programowy/komunikacyjny

    To jest Trust MI-7500X.

    Rozebrałem myszkę i nie widzę nic co by wskazywało na jakieś uszkodzenie.
    kondensatory wyglądają OK. Jednak przy tak niskim napięciu nie przypuszczam
    by były napuchnięte.

    To jest raczej problem sprzętowy a nie kompatybilności z systemem. Już
    myślałem że po aktalizacji BIOSu jakiś tryb oszczędzania energii się włączył
    ale to też raczej nie to.

  • 9. Data: 2018-04-13 11:41:01
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "JaNus" napisał w wiadomości grup
    pl...

> [...]
    >2Hz
    >wiele prądu nie pobiera, ale oczekiwanie na klik -- bierze prądu już

    sobie polozylem nad lusterkiem i godzine juz miga.
    Wczoraj migala odwrocona dlugo.

    No i w w sumie nie wiem:
    -wylaczy sie, ale dopiero po paru godzinach,
    -ma jakis czujnik, ktory uznaje, ze powinna czuwac ? Same wstrzasy jej
    z tego trybu nie wyprowadzaja.
    -maja umowe z producentem baterii :-)

    W myszki wstawiam akumulatory, ale musze przyznac, ze one bardzo
    oszczedne sa, nawet z tym miganiem.

    J.