  • 1. Data: 2017-01-15 21:55:27
    Temat: Problem z pilotem
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Taka ciekawostka - pilot od dekodera wiwa przestaje dzialac.
    Wyciagam baterie, wsadzam - dziala dobrze. Az w pewnym momencie znow
    przestaje. Wyciagniecie nie zawsze pomaga, trzeba czasem wyciagnac po
    raz drugi.

    Jak nie dziala, to na polach klawiatury nie pojawia sie napiecie, albo
    pojawia sie na jednej kolumnie a na pozostalych nie.

    Co to moze byc?
    Pierwsza mysl - zimny lut. Duzo lutow tam nie ma, rezonator
    przelutowalem, troche pomoglo - jakby latwiej sie odwiesza.
    Ale jesli zimny lut - to czemu nie pomaga stukanie, tylko trzeba
    baterie wyjac ?

    Wyglada mi to, jakby sie zawiesil i nie chcial juz ruszyc ... ale tam
    chyba prosty uklad hardwareowy, a nie program.
    No i czemu sie wiesza - rezonator uszkodzony ?

    Nowy kosztuje 15zl, ale sprawa mnie meczy :-)

    J.

  • 2. Data: 2017-01-15 22:30:03
    Temat: Re: Problem z pilotem
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2017-01-15 o 21:55, J.F. pisze:

    > Jak nie dziala, to na polach klawiatury nie pojawia sie napiecie, albo
    > pojawia sie na jednej kolumnie a na pozostalych nie.
    Miałem podobnie. Przestały działać niektóre klawisze. Już nawet gumki
    kupiłem. Sagem, ten co do Livebox-a dawali.
    Możliwe, że wyjęcie baterii pomagało, bo ja rozbierałem i czyściłem
    gumki. Trochę działał i przestawał.
    Samo przeszło. A wyginałem i stukałem na wszystkie strony.

    Robert

  • 3. Data: 2017-01-15 22:50:46
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 15 Jan 2017 21:55:27 +0100, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Co to moze byc?

    Wymień baterie.

    --
    Marek

  • 4. Data: 2017-01-16 00:31:53
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    J.F. pisze:

> [...]
    > przelutowalem, troche pomoglo - jakby latwiej sie odwiesza.
    > Ale jesli zimny lut - to czemu nie pomaga stukanie, tylko trzeba

    Zwykle puszczają luty blaszek/drutów baterii.

    --
    AlexY
    http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

  • 5. Data: 2017-01-16 12:00:03
    Od: t-1 <t...@t...pl>

> [...]
    > chyba prosty uklad hardwareowy, a nie program.
    > No i czemu sie wiesza - rezonator uszkodzony ?
    >
    > Nowy kosztuje 15zl, ale sprawa mnie meczy :-)

    Mam podobne objawy, czasem nie mogę z pilota włączyć dekodera czy
    przełączać kanałów, ale w kamerce tabletu widać, że diodka nadaje po
    naciśnięciu klawisza.
    Podejrzewałem raczej odbiornik, do pilota nie zaglądałem.

  • 6. Data: 2017-01-16 12:03:22
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "t-1" napisał w wiadomości grup
> [...]
    >naciśnięciu klawisza.
    >Podejrzewałem raczej odbiornik, do pilota nie zaglądałem.

    W tym przypadku jest to wyraznie kwestia pilota. Nic nie nadaje.
    Choc potrafi wejsc w taki tryb, ze cos nadaje, a odbiornik nie
    reaguje.
    Biorac pod uwage calosc, mysle, ze jednak wtedy zle nadaje :-)

    J.

  • 7. Data: 2017-01-16 12:40:06
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 16-01-2017 o 12:03, J.F. pisze:

    > W tym przypadku jest to wyraznie kwestia pilota. Nic nie nadaje.
    > Choc potrafi wejsc w taki tryb, ze cos nadaje, a odbiornik nie reaguje.
    > Biorac pod uwage calosc, mysle, ze jednak wtedy zle nadaje :-)

    Tylko raz naprawiałem pilota, ale tamten całkowicie nie działał.
    Pomogła wymiana rezonatora.
    W rezonatorach/kwarcach są chyba jakieś styki, co jest podatne na różne
    przeciążenia jakie się pilotowi mogą przydarzyć :).
    Czy może być tak, że _prawie_ kontaktują - nie wiem.
    Przy wymianie baterii występują jakieś naprężenia płytki i może coś tam
    się w rezonatorze poruszy...
    Tak tylko gdybam.
    P.G.

  • 8. Data: 2017-01-18 09:28:24
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > Wyglada mi to, jakby sie zawiesil i nie chcial juz ruszyc ... ale tam
    > chyba prosty uklad hardwareowy, a nie program.

    U mnie w pilocie od UPC to samo. Zwykle nie chce "wstać" po kilku dniach
    bezczynności. Też coś nadaje, ale nie to, co trzeba. Reset przez
    chwilowe rozłączenie baterii i działa normalnie. Nie chciało mi się tego
    zgłębiać.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 9. Data: 2017-01-18 11:50:57
    Od: viktorius <v...@i...pl>

    W dniu 2017-01-18 o 09:28, Pawel "O'Pajak" pisze:

> [...]
    > bezczynności. Też coś nadaje, ale nie to, co trzeba. Reset przez
    > chwilowe rozłączenie baterii i działa normalnie. Nie chciało mi się tego

    Co prawda nie w pilocie, ale w dziecięcej zabawce, ale miałem podobnie.
    Zabawka ożywiała się po wyciągnięciu baterii, ale też i po rolowaniu ich
    w pilocie.
    Wg mnie to coś się utleniało na stykach i robiło izolator, ruszenie
    bateriami poprawiało kontakt elektryczny.

    --
    viktorius