  • 1. Data: 2019-07-09 18:07:09
    Temat: Problemy z Wifi na Androidzie
    Od: z <...@...pl>

    Do tej pory myślałem że mam stare telefony i cholera jakie wifi w firmie ;-)
    Czasami mimo połączenia czy to z daleka od anteny czy blisko zrywa
    połączenie z netem. (żeby chociaż jakiś komunikat) - nie ładuje się www
    telefon normalnie działa. Nie jest to lag czy przywieszenie systemu.
    Pomaga wyłączenie na chwilę wifi i włączenie.
    Nie ma reguły kiedy to następuje.
    Tablet Galaxytab3, Z3 Compact, GalaxyS7
    UWAGA! Redmi 4A nie zauważyłem.

    Dzisiaj miałem to samo na Wifi UPC z nowiutkim Galaxy A40. ŁAŁŁŁŁŁ

    To musi być szersze zjawisko. Podejrzewam jakąś zależność z sygnałem LTE
    bo jest MOCNY. Telefon głupieje jak ma ustawione dwa źródła netu?
    Znowu gimbaza pisała? ;-)
    Mam LTE wyłączać jak jestem po wifi? Żałosne

    PS. Na wszystkich tych urządzeniach podstawowy zestaw aplikacji bez
    fejsbuków i innego badziewia. TuneIn do słuchania radia i nawigacja
    Podejrzewałem jakieś konflikty z BT bo słuchawki podpięte cały czas ale
    dzisiaj ten A40 miał BT na stałe wyłączone.

  • 2. Data: 2019-07-09 18:43:43
    Temat: Re: Problemy z Wifi na Androidzie
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...
> [...]
    >www telefon normalnie działa. Nie jest to lag czy przywieszenie
    >systemu. Pomaga wyłączenie na chwilę wifi i włączenie.

    A w tym stanie mozesz sie polaczyc na strone AP/routera ?

    Tez tak mam - wifi niby jest widoczne, a nawet z routerkiem nie mozna
    sie polaczyc.
    I nie wiem - cos z wifi, czy z dhcp.
    Pomaga wylaczenie routera ... ale w pewnym momencie pomagalo tez
    wylaczenie wifi w telefonie i wlaczenie.
    Zaklocenia na kanale ?

> [...]
    >To musi być szersze zjawisko. Podejrzewam jakąś zależność z sygnałem
    >LTE bo jest MOCNY. Telefon głupieje jak ma ustawione dwa źródła netu?

    Kto ich tam wie, ale wychodzi mi na to, ze telefon raczej preferuje
    wifi.
    Z tym, ze jak wifi sie urwie i telefon to rozpozna, to powinien
    przeskoczyc na LTE ... i tu sie otwarte polaczenia powinny przerwac...

    >Mam LTE wyłączać jak jestem po wifi? Żałosne

    Jesli pomoze ... czemu nie.

> [...]
    >Podejrzewałem jakieś konflikty z BT bo słuchawki podpięte cały czas
    >ale dzisiaj ten A40 miał BT na stałe wyłączone.

    Interakcje z BT tez mozliwe niestety - choc IMO to rzadkosc.

    J.

  • 3. Data: 2019-07-09 19:31:40
    Od: RadoslawF <u...@d...invalid>

    W dniu 2019-07-09 o 18:07, z pisze:
> [...]
    > telefon normalnie działa. Nie jest to lag czy przywieszenie systemu.
    > Pomaga wyłączenie na chwilę wifi i włączenie.

    Reguła jest. Po chwili pracy z aplikacją która sieci nie potrzebuje
    lub takiej która systemowi nie komunikuje że z sieci korzysta.
    W moim przypadku będzie to udostępnianie internetu z telefonu
    na tablet. Durne xiaomi wyłącza wifi jako nieużywane.
    U niektórych producentów nie wystarczy wyłączyć i włączyć wifi,
    trzeba wyłączyć i włączyć całe urządzenie.
    Mam tak w Samsungu SM T580, przedtem miałem to samo w tablecie
    innego producenta.

    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2019-07-09 19:45:51
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." 5d24c4c7$0$514$6...@n...neostrada.pl

    > Z tym, ze jak wifi sie urwie i telefon to rozpozna, to
    > powinien przeskoczyc na LTE ... i tu sie otwarte
    > polaczenia powinny przerwac...

    Mam dwa tryby przełączania -- 'łagodny' i 'agrestwny'. Już na łagodnym
    mam zero probblemów; agresywny jest czujniejszy -- kosztem energii
    stale węszy, gdzie by tu przeskoczyć.,..

    BT+LTE+WiFi -- zero problemów. Dziś Środkowe Państwo przysłało to:

    https://pl.aliexpress.com/item/32974513813.html?spm=
    a2g0s.9042311.0.0.27425c0fK2Y6Mc

    więc lekko posprawdzałem. Włączyłem radio netowe w telefonie
    i przełączałem WiF na LTE... 107 MHz (radio samochodowe<--to_coś),
    2.4 GHz WiFi, 2.4 GHz BT i LTE -- zero problemów.

    Słuchanie radia czy Jutuby z jednoczesnym przełączaniem
    LTE-WiFi daje odbiór bez słyszalnych zakłóceń.

    > Jesli pomoze ... czemu nie.

    Raczej zmienic telefon.

    > Interakcje z BT tez mozliwe niestety - choc IMO to rzadkosc.

    -=-

    Stawiam na przesterowanie.

    W kultowej 340 TPlinka mam problem -- na jednym gniazdku RJ45 OK, ale
    na innym raz za razem tracę łączność drutową. Tuż po restarcie -- OK,
    ale za kilka dni znów problem... Wymiana routerka na taki sam (prawie
    taki sam -- na sprawny) dała dobry efekt.

    W Wieńcu Zdroju było (może jest nadal) od 11 do 13 par widocznych nadajników
    (czyli od 22 do 26 nadajników) na tym samym kanale 2.4 GHz -- choć sygnał
    wysoki/silny, o łączność trudno, bo są wzajemne zakłócenia.

    BTW -- można albo wyłączyć 90% nadajników/routerków, albo przemerdać
    kanały, albo umieścić routerki na słupach wokoło budynków... Gorzej
    z tunelami -- tam słupy nie sięgną. :) [nawet korzeniami]

    -=-

    W razie problemów z WiFi trzeba ściągnąć jakąś aplikację pokazującą eter
    i coś poprzestawiać lub powyłączać, jeśli sygnał jest dostatecznie silny.
    IMO interakcję LTE z WiFi można odrzucić. Gorzej WiFi z BT, ale i tu raczej
    nie ma tragedii. LTE raczej nie chadza po 2.4 GHz a selektywność i WiFi,
    i LTE raczej jest bardzo_dobra/doskonała jak na te zastosowania.

    -=-

    Tak mocno mi zbrzydły druty, że najchętniej bym pozbył się ich całkowicie!

    Z drutami stale są problemy: a to routerek popsuty; a to robotnik szlifierką
    przejechał po drutach na balkonie; a to zwinięcie przewodów cos psuje; a to
    przewód sam z siebie jakoś popsuł się tak, że trzeba było część wyciąć a dwie
    resztki zmufkować...

    Z WiFi nie mam problemów. Niedaleko mego balkonu rosną drzewa -- za jakiś
    czas zapewne zarosną zupełnie...

    Na razie: deszcz/ulewa, mgła, mróz do -25°C czy upał do 30°C lub burze
    z piorunami -- zawsze OK! Tak wewnątrz mieszkań, jak i na zewnątrz.

    -=-

    BTW

    https://pl.aliexpress.com/item/32974513813.html?spm=
    a2g0s.9042311.0.0.27425c0fK2Y6Mc

    trzeba mówić wprost do mikrofonu, by rozmówca coś usłyszał. Trochę
    trudne, ale IMO ogólnie trudno coś takiego wymyślić, by funkcjonowało
    poprawnie pomimo dużej (ponad pół metra) odległości usta-mikrofon.
    Nie mam z tym czymś doświadczenia -- to moje pierwsze takie coś.

    Łączność z samochodowym radiem -- OK, ale czy stereo czy mono? -- nie wiem.

    Na me pytania do sprzedawcy (o nr wersji BT i stereofoniczność)
    dostawałem odpowiedzi typu -- 'have a nice day'. ;)

    Wrzucę (na karcie lub penflaszce) jakieś nagranie tylko
    na lewy i tylko na prawy kanał -- obaczę. ;) (usłyszę)

    Nie wiem, czy łyka mikroSD i penflaszkę... Nie
    wiem, czy łyka tylko MP3, czy i inne formaty...

    Napięcia w voltach nie pokazuje.

    Kupiłem pospiesznie, ale nie żałuję, choć tuż po kupnie wybrałbym coś innego.

    Przed ~tygodniem Środkowi przysłali mi też grafity kolorowe.
    Bardzo fajne, ale to raczej kredki do malowania niż grafity do pisania.

    https://pl.aliexpress.com/item/32964568044.html?spm=
    a2g0s.9042311.0.0.27425c0fK2Y6Mc

    4 rureczki, ale w jednej było tylko 14 sztuk; w pozostały
    było po 15, ale co najmniej jeden o 5 mm krótszy od innych. :)

    -=-

    Polubiłem takie kupowanie.

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 5. Data: 2019-07-09 19:49:17
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "RadoslawF" 5d24cf9b$0$17361$6...@n...neostrada.pl

    > Reguła jest. Po chwili pracy z aplikacją która sieci nie potrzebuje
    > lub takiej która systemowi nie komunikuje że z sieci korzysta.

    W Androidzie można to stosownie ustawić w co najmniej dwóch miejscach.
    (zależnie od wersji Androida, ale chyba poniżej 6 nikt już nie ma)

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 6. Data: 2019-07-09 20:21:13
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" 5d24d3a0$1$17364$6...@n...neostrada.pl

    > "RadoslawF" 5d24cf9b$0$17361$6...@n...neostrada.pl

    > W Androidzie można to stosownie ustawić w co najmniej dwóch miejscach.
    > (zależnie od wersji Androida, ale chyba poniżej 6 nikt już nie ma)

    U mnie tych miejsc jest sporo -- wzajemnie przeszkadzających sobie.
    Tu oszczędzanie energii, tam wyjątek od tego oszczędzania, tu wyjątek
    od wyjątku ;) a tam coś nad wszystkim itd...

    Każdą aplikację z osobna można ustawić indywidualnie... ;)
    (a nad tym wszystkim i tak jest jeszcze coś silniejszego...)

    Chyba jednymi ze szczególnie ,,ważnych'' aplikacji są VoIPowe
    telefony wpisane fabrycznie w telefon, ale i one niezupełnie
    nie ulegają ,,sprzętowym trybom oszczędnym''?... Rzecz jasna
    nie piszę o samolotowym, bo ten potrafi zabić skutecznie
    wszystko.

    Udostępnianie WiFi z LTE też mam bezproblemowe, jeśli ;) nie liczyć
    zużycia energii -- telefon grzeje się niemiłosiernie a poziom
    naładowania akumulatora spada niemal w oczach... ;)

    Udostępnianie_netu+ekran_włączonej_nawigacji_z_zapis
    em_śladu+muzyka_z_jutuby? -- totalna PORAŻKA energetyczna!
    Takie coś wytrzyma u mnie nie więcej niż ćwierć doby!!!

    Ponadto Jutuba potrafi zżerać CPU -- mój telefon jest już zbyt słaby jak na te
    zabawy.
    Potrzebuję: więcej RAMek; więcej GHerców; więcej dysku i ZNACZNIE czulszego
    odbiornika GPS.
    Do tego raczej stałego zasilania? ;)

    Bez obciążeń dodatkowych sam telefon chyba wytrzymałby bez trudu wiele tygodni --
    może nawet miesięcy...
    Ale ekran czy CPU żrą strasznie dużo. To samo z LTE...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 7. Data: 2019-07-10 02:57:23
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-07-09, z <...@...pl> wrote:
    > Do tej pory myślałem że mam stare telefony i cholera jakie wifi w firmie ;-)
    > Czasami mimo połączenia czy to z daleka od anteny czy blisko zrywa
    > połączenie z netem. (żeby chociaż jakiś komunikat) - nie ładuje się www

    A jak przeładujesz stronę to co się dzieje?

    --
    Marcin

  • 8. Data: 2019-07-10 12:55:53
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    a.pl...

> [...]
    >W moim przypadku będzie to udostępnianie internetu z telefonu
    >na tablet. Durne xiaomi wyłącza wifi jako nieużywane.

    Eee ... przeciez przy udostepnieniu wifi jest automatycznie wylaczane.
    Tzn tak "w systemie wylaczane", bo odpowiedni uklad dziala w najlepsze
    No chyba, ze durne xiaomi wylacza zasilanie tego ukladu ...

    J.

  • 9. Data: 2019-07-10 13:46:18
    Od: z <...@...pl>

    > A jak przeładujesz stronę to co się dzieje?

    Nie pomaga. W dodatku nie ma komunikatu że jesteś offline
    Za to z buta pomaga wyłączenie i włączenie wifi.

  • 10. Data: 2019-07-10 14:34:50
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-07-10, z <...@...pl> wrote:

    > Nie pomaga. W dodatku nie ma komunikatu że jesteś offline

    Ale co, pusta strona czy wisi?

    --
    Marcin