  • 1. Data: 2014-07-26 22:21:06
    Temat: Problemy z konfiguracją FPGA
    Od: s...@g...com

    No takich checów to jeszcze nie miałem... Temat jest kontynuacją wcześniejszego
    problemu dot. FTDI/FPGA, na chłopski rozum, guzik jedno z drugim ma coś wspólnego (w
    temacie konfiguracji logiki FPGA) , tymczasem łapy mnie opadają..

    Podpinam się do JTAG'a (iMpact), odpalam Dziada i zgodnie z oczekiwaniem dostaję z
    automatu rozpoznany łańcuch połączeń:

    TDI=>[FPGA(XC6SLX45)]=>[PROM(XCF16p)]=TDO

    No i teraz mam 3 możliwości..

    1) wstrzyknąć bitfajla od razu do FPGA
    2) wygenerować fajla StachuChebel.mcs i zapisać dziada na dysku
    3) Zaprogramować dziada Impactem (PROM)

    No to zaczynamy teraz opis problemu. punkt po punkcie:

    1) po zaprogramowaniu jest OK całość działa tak jak zaprojektowałem
    2) Też nie ma problemu.
    3) Też się programuje bez komunikatów o błędach i takich tam...

    No i teraz zaczyna się jajco. Czegoś takiego jeszcze w życiu nie miałem. Bywało, że
    układ się nie chciał zaprogramować z PROM'a i wtedy totalna kicha, ale zawsze było to
    spowodowane jakimś tam bablokiem na PCB. Tymczasem teraz mam jajco takie, że FPGA
    zasysa dane z PROMA, jak gdyby z błędami. Po zaprogramowaniu FPGA JTAG'iem, całość
    działa perfekcyjnie, a po zaprogramowaniu z PROM'a tak nie do końca wszystkie funkcje
    działają. Sprawdzałem zgodność pliku *.mcs z zawartością PROM'a - jest OK.

    POMOCY Koledzy, bo brak mi jakiejkolwiek koncepcji !!

  • 2. Data: 2014-07-26 22:30:11
    Temat: Re: Problemy z konfiguracją FPGA
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 26.07.2014 22:21, s...@g...com pisze:
> [...]
    działają. Sprawdzałem zgodność pliku *.mcs z zawartością PROM'a - jest OK.

    > POMOCY Koledzy, bo brak mi jakiejkolwiek koncepcji !!

    1. Wrzuć gdzieś schemat połączeń między XFC a XC6.
    2. Spróbuj stworzyć plik mcs komendą z mojego sąsiedniego posta.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 3. Data: 2014-07-26 22:41:57
    Od: Mario <m...@...pl>

> [...]
    >
    > POMOCY Koledzy, bo brak mi jakiejkolwiek koncepcji !!

    1. Wrzuć gdzieś schemat połączeń między XFC a XC6.
    Jeśli połączenia są zgodne z zaleceniami to:
    2. Spróbuj stworzyć plik mcs komendą z mojego sąsiedniego posta.
    3. Utwórz nową konfigurację w graficznym Impact prze skanowanie łańcucha
    itd. Ewentualnie zaprogramuj w trybie konsolowym.
    4. Musiałbyś ustalić czy "funkcje nie do końca działają" oznacza jakąś
    poprzednią wersję, czy też nieobliczalne działanie wersji przed chwilą
    skompilowanej. Może być, że do XC6 ładujesz nową wersję
    StachuChebel.bit, a do XCF wrzucasz StachuChebel.mcs, który nie jest
    zrobiony z tej wersji pliku bit. NA przykład z innego foldera. Sprawdź
    sobie na przykład psując celowo projekt i plik bit i patrząc jaki efekt
    po zaprogramowaniu PROMa.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 4. Data: 2014-07-26 23:20:23
    Od: s...@g...com

    W dniu sobota, 26 lipca 2014 22:41:57 UTC+2 użytkownik Mario napisał:

    > 1. Wrzuć gdzieś schemat połączeń między XFC a XC6.

    http://w396.wrzuta.pl/obraz/8BTIW4dipmw/schemacik

    Połączenia CDAT[0..7] i wszelakie inne pierdulamenty idą tam gdzie trza.

    > Jeśli połączenia są zgodne z zaleceniami to:
    >
    > 2. Spróbuj stworzyć plik mcs komendą z mojego sąsiedniego posta.

    Jutro.

> [...]
    >
    > zrobiony z tej wersji pliku bit. NA przykład z innego foldera. Sprawdź
    >
    > sobie na przykład psując celowo projekt i plik bit i patrząc jaki efekt

    To co piszesz ma sens. Też yak sobie pomyślałem, bo faktycznie miałem wcześniej
    wersję projektu, która właśnie tak się zachowywała. Jasna sprawa, ja tam coś niecoś
    spartoliłem. No ale teraz już próbowałem sztuczek Nowy_Projekt.bit=>StachuChebel.mcs
    ... Ciężko zauważyć jakiekolwiek podobieństwo pomiędzy nazwami plików i w związku z
    tym pomylić się.

    Ale tak na marginesie, coś mi w łepetynie zaświtało!! Otóż mam pewne jajco z iMpactem
    już od pewnego czasu. W zasadzie olałem problem, być może zbyt pochopnie. Mianowicie,
    Korzystam z WebPacka v14.7 i jakakolwiek próba odpalenia impacta kończy się
    komunikatem o errorze (boszsz... te anglowulgaryzmy). Mam też na twardzielu v12.1, i
    stąd odpalam impacta. Może tu jest jajco? Nie wiem, brak mi pomysłu co dalej.

    Hmmm..., a może jeszcze inaczej? A gdybym Ci tak podesłał *.bit, Ty byś przemielił to
    na *.mcs i odesłał? Byłbym b. wdzięczny. Chociaż diabli wiedzą jaki plik zasysa
    impact. Może przez nieuwagę wdupcyłem mu jakiegoś default'a ?!

  • 5. Data: 2014-07-26 23:47:57
    Od: s...@g...com

    W dniu sobota, 26 lipca 2014 22:30:11 UTC+2 użytkownik Mario napisał:

> [...]
    >

    > 1. Wrzuć gdzieś schemat połączeń między XFC a XC6.
    >
    > 2. Spróbuj stworzyć plik mcs komendą z mojego sąsiedniego posta.

    Szalony pomysł, ino go cholera nie zrobię. Dlaczego? Ano dlatego, że mógłbym uwalić
    przez to inne scalaki na pokładzie PCB. Jakieś 300$+. Ale tak czysto teoretycznie,
    maskować *.bit na '0' lub '1' na kolejnych bitach. Wiem, wiem, jest to harcerska
    metoda, tak nie powinno się robić, ja to rozumiem.. Efekty mogą być opłakane. Ale
    kurde, korci mnie....

  • 6. Data: 2014-07-27 00:23:55
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 26.07.2014 23:20, s...@g...com pisze:

    > http://w396.wrzuta.pl/obraz/8BTIW4dipmw/schemacik
    >
    > Połączenia CDAT[0..7] i wszelakie inne pierdulamenty idą tam gdzie trza.

    Wydaje się w porządku.

> [...]
    to na *.mcs i odesłał? Byłbym b. wdzięczny. Chociaż diabli wiedzą jaki plik zasysa
    impact. Może przez nieuwagę wdupcyłem mu jakiegoś default'a ?!

    Możesz sprawdzić który plik ładuje do PROMu. Najpierw zobacz czy widzi,
    że się zmienił plik .bit. Gdy w trakcie kompilacji projektu masz otwarty
    Impact, to przy próbie wykonania Generate File zgłosi ostrzeżenie, że
    plik źródłowy zmienił się poza Impactem. To znaczy że widzi zmianę pliku
    bit. Wygeneruj plik mcs. Odszukaj powstały plik mcs (po czasie
    utworzenia) i usuń go. Jeśli mimo tego dasz radę wykonać Programm (z
    Available Operations w tabie Impact Processes) dla twojego XCF16 to
    znaczy, że sobie programujesz inną wersją pliku mcs.
    Mogę oczywiście spróbować wykonać plik mcs, ale nie jestem pewien
    efektu. Ja używam szeregowej pamięci xcf04 i do niej wystarczył
    przełącznik -x xcf04s. Zakładam, że dla XCF16 wystarczy ustawić xcf16p
    bo jest taki plik bsd, ale może trzeba podać dokładniej typ jak
    xcf16p_1532 albo xcf16p_fs48. W sumie jest ze 6 plików bsd dla tej
    pamięci. Poza tym program promgen ma wiele innych przełączników, ale
    chyba głównie dla konfiguracji daisychain.
    Wyśle ci maila na twoje konto gmailowe. Jeśli chcesz żebym stworzył plik
    mcs to podeślij bit

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 7. Data: 2014-07-27 01:22:54
    Od: s...@g...com

    W dniu niedziela, 27 lipca 2014 00:23:55 UTC+2 użytkownik Mario napisał:

> [...]
    >
    > chyba głównie dla konfiguracji daisychain.
    >
    > Wyśle ci maila na twoje konto gmailowe. Jeśli chcesz żebym stworzył plik

    OK, serdeczne dzięki. Jutro ( w zasadzie już dzisiaj) rano podeślę *.bit . Dzisiaj
    już padam na pysk, więc prysznic, piwko i do wyra .

    Pozdrawiam, Stachu.

  • 8. Data: 2014-07-27 01:26:48
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2014-07-27 01:22, s...@g...com pisze:

    > OK, serdeczne dzięki. Jutro ( w zasadzie już dzisiaj) rano podeślę *.bit . Dzisiaj
    już padam na pysk, więc prysznic, piwko i do wyra .

    > Pozdrawiam, Stachu.

    Etam. Drink i CS GO.

    Pozdrawiam
    MD

  • 9. Data: 2014-07-27 11:18:47
    Od: s...@g...com

    W dniu niedziela, 27 lipca 2014 01:26:48 UTC+2 użytkownik Mario napisał:

    Dzisiaj już padam na pysk, więc prysznic, piwko i do wyra .

    > Etam. Drink i CS GO.

    :)))

    Sruuuu !!.. Fajla wysłałem. Zobaczymy co z tego wyjdzie. Oby wyszło OK. Jeżeli tak,
    to wiadomo do czego się przypie....ć. Ano do impacta, albo burdelu u mnie w kompie.
    Jak dalej będzie to samo, to już brak pomysłów mnie ogarnia.

  • 10. Data: 2014-07-27 16:18:19
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 27 Jul 2014 02:18:47 -0700 (PDT), s...@g...com wrote:
    > Sruuuu !!.. Fajla wysłałem. Zobaczymy co z tego wyjdzie. Oby
    wyszło =

    A tak z ciekawości- murarz zdradzić co ten projekt z FPGA ma robić? I
    dlaczego na FPGA?

    --
    Marek