    From: "Ewa" <.@.>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Procek i5 czy i7, RAM 4GB czy 8GB, jaka grafa?
    Date: Sat, 4 May 2019 13:07:02 +0200

    Wygląda na to, że mój stary laptop kończy swój żywot
    (dyskusja w wątku "Laptop gubi zasilanie").
    Ma swoje lata, ponadto Win XP też powoduje coraz więcej
    ograniczeń.
    Jestem więc zmuszona już teraz do kupienia nowego laptopa,
    który będzie spełniał funkcje jedynego komputera w domu.
    Wiem, że zakup komputera stacjonarnego byłby mniej
    kosztowny, jednak ze wzgledu na ograniczoną ilość miejsca,
    a także i na to, że czasami może wystąpić konieczność
    zabrania go poza mieszkanie, wolę kupić laptopa.

    Moje pytania:
    1) przy jakich zastosowaniach laptopa odczuję istotną różnicę
    w działaniu laptopa z procesorem i7 w stosunku do działania
    laptopa z procesorem i5 tej samej generacji ?
    2) analogicznie, przy jakich zastosowaniach laptopa odczuję
    istotną różnicę w działaniu laptopa przy wyposażeniu go w RAM
    8GB w stosunku do wyposażenia go w RAM 4GB ?

    Celowo nie podaję tutaj moich potrzeb ponieważ kupuję laptopa
    na parę ładnych lat i coś może się w tym czasie zmienić. Jednak
    mając odpowiedzi na 2 powyższe pytania będę moga zdecydować
    co i za ile warto kupić.
    Oczywiście wiem, że ważniejsze jest pytanie 1), bo pamięć można
    rozszerzyć, pod warunkiem, że płyta główna to umożliwia.

    I jeszcze jedno. Co do moich zastosowań mogę napisać, że nie będą
    to gry, natomiast z pewnością będzie to m.in. oglądanie filmów.
    Zakładam ekran 15,4" matowy Full HD.
    3) jaka karta graficzna, z jakimi parametrami (z jaką pamięcią) byłaby
    do tego najlepsza ?

    Proszę o rady, najlepiej wynikające z Waszych własnych doświadczeń.

    Pozdrawiam
    Ewa